Hur ofta klippa klor`?
Hur ofta klipper ni klorna på era hundar?
Hur ofta klipper ni klorna på era hundar?
Hur har de blivit så långa från första början?
Oki,, bara kämpa vidare och klippa lite då och då.... Lärde mig nåt nytt här i tråden iallafall.. O det var att dom hade ben i "tårna" trodde det bara var på sporrarna det växte ut ben.
Absolut... FL är en strålande källa av information .
Jag klipper min hunds klor 1 gång i veckan, ibland kan det gå två veckor om hon slitit dem mycket själv.
Ett tips för er som kanske ha tjockis mage som jag med bebis i & som inte kan bocka er hur mkt som helst eller en hund som inte är så förtjust i det hela är att ha hunden ståendes och lyfta varje tass som när man verkar en häst. Då ser man klon mycket tydligt och risken för att klippa för mycket minskar betydligt. Min man råkade klippa vår tjej i en pulpa och det tog ett tag innan hon slappnade av. Nu går det på 5 minuter och hon står fint som vilken häst som helst!
Pratade med min veterinär idag för att min hund skadat en klo och passade då på att fråga om det såkallade fingret och det hade hon aldrig hört talas om. Hon sa att det inte fanns något ben i klon utan det enda som växte om klon blev för lång var pulpan.
Där det däremot kan växa ut som ett "finger" en liten benstump är i den såkallade sporren om den inte tas bort när hunden är ung/valp.