• gosetussen

hasch. inte farligt???????

Tar kroppen skada av hasch? Klart den gör. Både psykiskt och fysiskt, men det verkar som att många härinne inte tror att det ger några skador och därför bör legaliseras?
    Det är en inkörsport till tyngre droger skulle jag vilja påstå. Vad säger ni andra.?

• Svar på tråden hasch. inte farligt???????
  • Queen70

Jag tror att denna tråden är en "dead end" eftersom alla som inte tycker som du och kanske är öppna för att diskutera huruvida Hasch är farligt eller kanske inte tycker detta, kommer att bryta mot FL regler och bli bortplockade. Alltså är det omöjligt att föra en sådan diskussion eftersom det inte är tillåtet att säga något som kan tolkas på annat sätt än att hasch är helt förkastligt.

• Queen70

Däremot kan du ju starta en tråd som heter:

"här där vi talar om hur farligt hasch är, och inget annat" :)

• gosetussen

Klart att alla är välkomna med sina åsikter och ståndpunkter. Precis som i alla andra trådar här på familjeliv.

• Queen70

Nej, det går nog inte eftersom det står i reglerna att man inte får säga nåt positivt om man nu vill det om narkotika.

gosetussen skrev 2008-07-07 23:23:42 följande:
    Klart att alla är välkomna med sina åsikter och ståndpunkter. Precis som i alla andra trådar här på familjeliv.
  • Queen70

Nåja, det visar väl sig :)

• gosetussen
    Queen70 skrev 2008-07-07 23:32:24 följande:
    Nej, det går nog inte eftersom det står i reglerna att man inte får säga nåt positivt om man nu vill det om narkotika.
    Får man inte? Oj det visste jag inte. Tycker att många sagt vad dom tycker i andra liknande trådar utan att bli avstängda. Att tala för vad som kan vara skadligt och inte kan jag inte se som något brott mott reglerna. Men jaja. Är det så som du säger så. Trist isåfall och då finns det ingen mening med min tråd ju Godnatt.
  • Barbamami

jag tänker inte säga någonting positivt med narkotika, däremot har jag svårt att se hur det kan vara mycket värre än alkohol, som ju de flesta brukar helt lagligt. Tänker att alkohol om något är starkt beroendeframkallande, leder till död och skador av alla möjliga slag både psykiskt och fysiskt... OCH är en inkörsport till tyngre droger. Men folk skulle bli som tokiga om man förbjöd brukandet av alkohol. Lite dubbelmoral tycker jag.

• devega

ofarligt är det inte, men det är inte alkohol eller cigaretter heller. men för den sakens skull behöver man inte legalisera det. men som Queen70 skrev så är det väldigt svårt att diskutera detta på FL eftersom man inte får säga något positivt om narkotika (även om det är faktabaserat)

• Applebaum

Legalisering av droger handlar inte om huruvida de är farliga eller inte. Legalisering handlar om att jag som individ SKA ha rätt att göra vad jag vill med min kropp, utan att riskera att bli slängd i fängelse för det.

• gosetussen

Tack för svaren. Synd att man inte får diskutera kring detta ämne mer härinne

Svar på tråden hasch. inte farligt???????