• gosetussen

hasch. inte farligt???????

Tar kroppen skada av hasch? Klart den gör. Både psykiskt och fysiskt, men det verkar som att många härinne inte tror att det ger några skador och därför bör legaliseras?
    Det är en inkörsport till tyngre droger skulle jag vilja påstå. Vad säger ni andra.?

• Svar på tråden hasch. inte farligt???????
  • Rigmor Mortis
    gosetussen skrev 2008-07-07 22:56:16 följande:
    Det är en inkörsport till tyngre droger skulle jag vilja påstå. Vad säger ni andra.?
    Att alkohol är en större inkörsport. Därmed inte sagt varken att jag vill förbjuda alkohol eller legalisera cannabis.
  • La Rose
    devega skrev 2008-07-09 11:51:14 följande:
    oj, det är ju helt omöjligt att kommentera något om man inte bannar droger till fullo. La Rose: alla som tar droger gör inte det för att slappna av eller kunna ha roligt. och det mesta är skadligt om man tar det i för stora doser (mat, alkohol osv).därmed uppmanar jag INTE folk att testa droger eller påstår att det är bradessutom håller jag med Appelbaum om att man inte kan uttala sig allt för väl om man inte har kunskap om/av ämnet. naturligtvis kan man ha en åsikt.
    Nej, jag har heller aldrig påstått att alla som tar droger gör det för att slappna av eller ha roligt.
    Men ok, jag jobbar med lungmedicin trots att jag aldrig rökt. Ska genast sluta uppmuntra mina patienter att sluta röka. Jag kan ju inte veta ifall det är farligt eller inte när jag inte provat själv
  • smah

Klart att det är farligt att röka hash och majja. Men mycket annat som är farligt är också tillåtet, att dricka alkohol tex. Jag anser att alkohol är skadligare än hash eftersom det inte bara skadar en själv utan även gör att man skadar folk runt om kring sig. Av majja blir folk lugna, tröga och dumma i huvudet men man blir inte aggresiv och våldsam som vissa blir av alkohol.

• Queen70

Man kan nog säga att alla heroinistere har rökt hasch och druckit alkohol innan de började med heroin. Å andra sidan har nog de flesta heroinister säkert även druckit välling och käkat godis innan de började med heroin. Säger inte att hasch går att jämföra med godis. Hasch är en drog som har beroendeframkallande egenskaper, precis som jag anser att alkohol är. Frågan är om det är en inkörsport.

Om man säger så här..99% av alla heroinister har rökt hasch. Men 99% av alla som testar hasch slutar inte som heroinister. Detta är en jätteintressant fråga tycker jag. Det är SÅÅÅÅ synd att man inte får debattera detta mer fritt.

EKJ76 skrev 2008-07-09 17:13:21 följande:
    Att alkohol är en större inkörsport. Därmed inte sagt varken att jag vill förbjuda alkohol eller legalisera cannabis.
  • gosetussen
    HelenaMaria skrev 2008-07-09 10:22:23 följande:
    Eh.. inte visste jag att man kunde bli hjärndöd av att röka hasch. Som en direkt konsekvens då eller? Haha, tillåt mig skratta.. Vet ni vad hjärndöd är? Hjärndöd=kliniskt död. Att dö som en direkt konsekvens av cannabis finns inte. Den verksamma substansen i hasch och marijuana (THC) är inte så giftig att den kan döda såvida man inte röker oerhörda mängder, vilket är omöjligt. Tack för mig.
    Klart man inte kan dö, inte av att man blir hjärndöd iallafall, men lungcancer kan man få, man kan få allvarliga psykoser, samt nedsättning av intelligensen. Så visst är det farligt och inte vill man utsätta sin kropp för skit om man är rädd om den. Oavsett vad det gäller.
  • devega

Men om du hade läst hela mitt inlägg ordentligt hade du sett att jag skrev att det mesta är farligt i stora doser. klart det inte är bra att röka, men man dör vanligtvis inte av att röka ett paket cigaretter om året.

La Rose skrev 2008-07-09 17:14:28 följande:

Nej, jag har heller aldrig påstått att alla som tar droger gör det för att slappna av eller ha roligt. Men ok, jag jobbar med lungmedicin trots att jag aldrig rökt. Ska genast sluta uppmuntra mina patienter att sluta röka. Jag kan ju inte veta ifall det är farligt eller inte när jag inte provat själv
  • gosetussen
    EKJ76 skrev 2008-07-09 17:13:21 följande:
    Fast jag tror att alkohol och cannabis är lika goda när man jämför inkörsporten förstås.
  • gosetussen
    smah skrev 2008-07-09 18:51:48 följande:
    Klart att det är farligt att röka hash och majja. Men mycket annat som är farligt är också tillåtet, att dricka alkohol tex. Jag anser att alkohol är skadligare än hash eftersom det inte bara skadar en själv utan även gör att man skadar folk runt om kring sig. Av majja blir folk lugna, tröga och dumma i huvudet men man blir inte aggresiv och våldsam som vissa blir av alkohol.
    Om man får en haschpsykos kan man mkt väl bli aggressiv.
  • devega

förekomsten av haschpsykoser är dock inte allt för vanligt.

gosetussen skrev 2008-07-09 23:01:47 följande:
    Om man får en haschpsykos kan man mkt väl bli aggressiv.
  • La Rose
    devega skrev 2008-07-09 22:58:44 följande:
    Men om du hade läst hela mitt inlägg ordentligt hade du sett att jag skrev att det mesta är farligt i stora doser. klart det inte är bra att röka, men man dör vanligtvis inte av att röka ett paket cigaretter om året. La Rose skrev 2008-07-09 17:14:28 följande:
    Ja jag vet tydligen inte, jag har ju aldrig rökt så jag kan ju inte uttala mig.

Men vad fasiken, folk måste ju tydligen göra idiotiska saker så varför inte röka på likväl som något annat? Jag skiter iaf i det här nu, alla droger är idiotiska att använda utöver medicinskt syfte. Men har man inget bättre för sig än att förstöra för sig själv så varsågoda!
    När man får lite vett i skallen så finns utmärkt drogavvänjningshjälp att få
Svar på tråden hasch. inte farligt???????