Inlägg från: gosetussen |Visa alla inlägg
  • gosetussen

hasch. inte farligt???????

Tar kroppen skada av hasch? Klart den gör. Både psykiskt och fysiskt, men det verkar som att många härinne inte tror att det ger några skador och därför bör legaliseras?
    Det är en inkörsport till tyngre droger skulle jag vilja påstå. Vad säger ni andra.?

• Svar på tråden hasch. inte farligt???????
  • gosetussen

Klart att alla är välkomna med sina åsikter och ståndpunkter. Precis som i alla andra trådar här på familjeliv.

• gosetussen
    Queen70 skrev 2008-07-07 23:32:24 följande:
    Nej, det går nog inte eftersom det står i reglerna att man inte får säga nåt positivt om man nu vill det om narkotika.
    Får man inte? Oj det visste jag inte. Tycker att många sagt vad dom tycker i andra liknande trådar utan att bli avstängda. Att tala för vad som kan vara skadligt och inte kan jag inte se som något brott mott reglerna. Men jaja. Är det så som du säger så. Trist isåfall och då finns det ingen mening med min tråd ju Godnatt.
  • gosetussen

Tack för svaren. Synd att man inte får diskutera kring detta ämne mer härinne

• gosetussen

La Rose skrev 2008-07-08 19:01:47 följande:

Fast det argumentet har jag svårt för. I så fall så borde man ju inte rädda någon som försökt begå självmord heller. Eller hjälpa någon som skär sig.
    Det håller jag med om.
  • gosetussen

La Rose skrev 2008-07-08 19:22:38 följande:

Du skrev att droglegalisering handlade om huruvida man ska ha rätt att göra vad man vill med sin kropp. Men om man ska få göra vad man vill med sin kropp så borde man ju få skära i den eller ta livet av den också.
    Precis.
  • gosetussen
    Applebaum skrev 2008-07-08 20:38:58 följande:
    La Rose skrev 2008-07-08 19:22:38 följande:
    Skära i den och ta livet av den får man ju göra, det är inget man blir satt i fängelse för.
    Klart man får. Men är "får" lika med okej eller bra?
  • gosetussen
    Applebaum skrev 2008-07-08 20:48:06 följande:
    Nej, det finns mycket man får göra som är idiotiskt och enligt vissa moraliskt fel. Dock ska jag få göra vad jag vill med min kropp, just eftersom det är MIN kropp och ingen annans.
    Jo jag kan hålla med dig om att man som enskild individ ska få göra vad fasiken man vill med sin kropp. Men för den sakens skull så ska man inte legalisera droger och egentligen borde alkohol vara förbjudet också. Men jag förstår din poäng
  • gosetussen
    HelenaMaria skrev 2008-07-09 10:22:23 följande:
    Eh.. inte visste jag att man kunde bli hjärndöd av att röka hasch. Som en direkt konsekvens då eller? Haha, tillåt mig skratta.. Vet ni vad hjärndöd är? Hjärndöd=kliniskt död. Att dö som en direkt konsekvens av cannabis finns inte. Den verksamma substansen i hasch och marijuana (THC) är inte så giftig att den kan döda såvida man inte röker oerhörda mängder, vilket är omöjligt. Tack för mig.
    Klart man inte kan dö, inte av att man blir hjärndöd iallafall, men lungcancer kan man få, man kan få allvarliga psykoser, samt nedsättning av intelligensen. Så visst är det farligt och inte vill man utsätta sin kropp för skit om man är rädd om den. Oavsett vad det gäller.
  • gosetussen
    EKJ76 skrev 2008-07-09 17:13:21 följande:
    Att alkohol är en större inkörsport. Därmed inte sagt varken att jag vill förbjuda alkohol eller legalisera cannabis.
    Fast jag tror att alkohol och cannabis är lika goda när man jämför inkörsporten förstås.
Svar på tråden hasch. inte farligt???????