Skyldighet att skicka med kläder vid umgänge?
Vill bara veta om det är boende förälderns skyldighet att skicka med kläder vid umgänget (varannan helg) när man inte får tillbaka dem?
Gång på gång har vi tagit upp detta på familjerätten och jag har gång på gång sagt att det är HELT OKEJ att jag skickar med allt barnet behöver bara jag får tillbaka det...MEN
Ofta fattas det något,tröjor,kepsar en del saker behålls även avsiktligt.
Varje gång kommer kläderna tillbaka blandat smutigt och rent trots att jag bett om att få dem separareade (pappan är ingen slarver utan snarare MYCKET MYCKET MYCKET pedant) så att slänga ihop kläder,rena,smutsiga blöta med torra är bara ren jävulskap.
Jag kan tycka såhär, han har bara sonen varannan vecka,varför inte köpa egna kläder åt barnet typ 2 par byxor,ett par t-shirts och ett par tröjor,strumpor och kalsonger? Det kostar ju ingen förmögenhet (pappan har det inte direkt dåligt ställt om man säger så.
Dessutom klagas det hela tiden på att alla kläder jag köper åt sonen är fula så varför skall han öht ha kläderna?
En annan sak jag funderat över då sonen fyller i mitten av sommaren och sedan är det julafton (ungefär ganska lagom mellanrum att köpa/få kläder i present)
Varför inte önska det då han bla får julklappar/födelsedagspresenter för säkert 7000 varje jul/födelsedag av familjen?
Som sagt jag hade inte haft något emot att skicka med grjerna om jag fick tillbaka det,men jag börjar ledsna rejält nu. Jag har inte råd att köpa dubbla uppsättningar av allt bara för att det skall ligga hos pappan och skräpa all tid sonen inte är där.
Är det lag på att jag skall skicka med grejer trots att jag inte får tillbaka det?