Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus
    Martha skrev 2008-07-11 09:58:57 följande:
    guuud vilken lam förklaring jag fick....... Nån moderator som kommit åt stängknappen av misstag...  Den var tydligen rätt nära gå till toppen av sidan knappen...
    vaaaa?
    varför inte starta upp den igen då?
    den går ju ändå ut på söndag men...

idag är det baka som gäller, har tårta för 70 pers att göra till i morgon, så lite tur med vädret idag.
  • copernicus
    Nirnaeth skrev 2008-07-11 11:30:29 följande:
    Vi har varit på polisstationen, har skaffat nytt ID. Mitt gamla hade gått ut, och lägligt nog så lyckades Xander spärra min bankdosa. utan giltigt ID vägrar dom lämna ut mina koder, eller låsa upp min dosa. Så jag får vackert vänta tills jag får mitt nya ID om en vecka..*gah* Har inte heller telefonbanken..eller jo, jag har den, men ingen kod! Och den får jag inte heller utan giltigt ID. Det skulle inte heller funka med nån som legitimerade mig, sa den snorkiga haggan jag pratade med på kundtjänst. och när jag försökte ringa banken på stan för att fråga om dom godkände det, så kopplade dom mig bara direkt till kundtjänst utan att ens lyssna färdigt på vad jag sa. Frustrerande? Näääää inte alls!!Resten av dagen ska jag packa, skriva lite listor (ordningsfreak som jag är), och gå igenom allt som kanske är skitonödigt att packa..
    har du inget pass?
  • copernicus

har det åskat mycket här idag?

Jag har varit i grycksbo på namngivning/ettårskalas och där mullrade det till 1 gång sen inget mer inget regn heller.

Nu håller vi på och grejar inför en minisemester. Vi åker till gotland imorgon och ska vara där ett par dar. Ev åker vi till kolmården på vägen hem beroende på väder.
    Ska bli så skönt att komma iväg lite!

Men nu myskväll för barnen innan nattning, har visst lovat popcornRäcka ut tungan

• copernicus
    Michaela83 skrev 2008-07-12 22:53:39 följande:
    Nån som vet hur man går tillväga om vi vill byta stavning i ett namn?Vill byte W:et i Elwiras namn till V... Alltså Elvira.
    man lämnar in en ansökan hos skatteverket. En gång får man byta namn gratis sen kostar det, iaf var det så förut.

semester har jag knappt nån men några dar härochdär.
    Vi har varit till furuvik i onsdags, Casper var jättearg för att "alla roliga karuseller" var för de längre barnen.
    Men vi tyckte att det var mysigt.
    Hade ett gratis åkband genom "mama" så vi sparade lite pengar där.
    Nu åker vi till gotland och ev kolmården sen i slutet av augusti åker vi till Rodhos en vecka.
    Sen  blir det väl stugan en del och utöver det HUSET! Vi måste måla om det och fönstrerna och helst bygga en altan och isolera tamburen så vi kan använda den som hall.
    Ja projekten är MÅNGA!

Men det tar vi sen nu är det semester borta som gäller utan måsten, bara bada (om det går) och ev kneippbyn. Ev. ska vi också hälsa på Andreas familj.

nu åter till packningen
  • copernicus

oj vad snyggt Linda!
    skönt med extra förvaring som dessutom är "osynlig"

Vi har nyss kommit hem från Gotland, vi hade tänkt oss en sol och badresa men riktigt så blev det inte.
    Lua som fyllde ett i onsdags fick den bästa presenten man kan få tror jag, då vi träffade hennes biologiska farfar och han accepterade oss och tom ville träffa oss igen. ( jag har aldrig träffat honom inte ens sett honom på kort)
    Vi hann helt enkelt inte ligga på stranden, men vad gör väl det?!Glad

• copernicus
    Martha skrev 2008-07-19 14:18:16 följande:
    Ojdå.. Ja det låter som en bra present.  Men ni visste att han fanns i varje fall? var det planerat å träffas?
    JA  vi visste var han bodde, Andreas hade liite kontakt med honom när han var liten, men nu är det 12 år sedan de träffades.
    Nej det var inte planerat!
    Jag ville att vi skulle åka förbi och se om de var hemma, men på vägen ut till Tofta sprang vi på dem i en outlet butik som vill var in i. Andreas kände genast igen honom men pappan fattade först inte. Inte konstigt kanske med tanke på avståndet och tiden som gått.
    Vi träffade farmor, mormor, faster, morbror, och Andreas syskon också. Jättekul faktiskt!
  • copernicus
    Martha skrev 2008-07-22 11:52:51 följande:
    Guud... Nu är Malva jätte prickig.. Fick se när jag tog av blöjan att hon hade en massa små prickar på rumpan å på magen... Nu när hon ligger i vagnen fick jag se att hela tummen är full med små prickar men dom är mer som små fylda finnar eller nått.. gah.
    låter som värme utslag,
    iaf om du pillar på en och den blir som en vattendroppe.
    Hoppas att det inte är något annat!
Svar på tråden Poppispinglorna