Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

Poppispinglorna

Starlet1 skrev 2008-09-27 14:00:53 följande:
    Min karl och Adam är nu på Ikea i Örebro, så dom blir nog borta i 3 timmar till. Rätt skönt. Jag har varit i Falun nu och köpt ett par tröjor på Gina Tricot och så vart jag till Bolaget också. Det var längesen.Nu ska jag städa vidare.
    VA???? på IKEA utan dej???????
    vad har hänt
  • copernicus
    Starlet1 skrev 2008-09-28 10:31:36 följande:
    Haha, han och Adam var på nån bussförartävling i Kumla igår och åkte till Ikea på vägen hem. Lite tråkigt att man inte fick följa med. Men vi ska snart åka bil till Småland, jag och Adam, och då kommer vi hinna med alla Ikea på vägen + Ullared
    ja ja men du kanske fick lite handlat som du ville ha iaf!

Kul med både Ikea och Ullared!! Skulle gärna åka till båda de ställena!
    Men arbetssökande som man är får det vänta!

Förresten är såååå glad att du hade fel Martha - om snön!
    den får gärna vänta lääänge till eller iaf till december!
  • copernicus
    tejp skrev 2008-09-28 16:53:08 följande:
    Lin, är du inte kvar där på smyckesaffären? *sorry jag hänger med lite dåligt*Va skoj med ullared!!! Vi ska också åka dit snart, blir nog i november, då det är som värst Är ju ingen sport om man inte får trängas
    jodå jag är kvar där, men har väääldigt få timmar där numera.
    Och har nu typ 73 dar kvar tills jag måste hittat ett jobb. Förb... &¤##&¤#  A-kassa!!!
  • copernicus
    znoozan skrev 2008-09-28 21:40:42 följande:
    nä sambon ville inte det när svärfar betalt lånevagn,men sheisse vad vi ångrade det vagnen var en typ bt billigaste skräp paraplyvagn-kass att köra och Isac satt inte bra... lätt att va efterklok
    varför hyrde ni vagn? Bara undrar Glad
    Tyckte det var toppen att ha vagnen! Speciellt när planet var så försenat och Lua kunde sova gott i den i flera timmar! Dessutom kostar det ju inget att ta den med!
  • copernicus
    znoozan skrev 2008-09-28 21:57:16 följande:
    Det var svärfar som bokade och han trodde att det var en bra ide... när jag fick reda på det var det redan betalt och sambon tyckte väl att det var pinsamt att komma med vagn när en var betald för därnere
    jaha ok!
    Ja tanken var ju snäll förståsFundersam
  • copernicus
    znoozan skrev 2008-09-28 22:07:14 följande:
    ja den var ju iof det,och gubben är 60 bast så han har väl inte nån koll på barnvagnar
    hahaha nej bara det är väl en bedrift!
  • copernicus
    Nedina skrev 2008-09-30 09:35:18 följande:
    Morrn morrn tjejer!Sitter hemma och har tråkigt. Efter besök på akuten igår konstaterades att jag har svår magkatarr eller magsår. Så nu är det vila som gäller första dagarna. Har snart läst igenom alla bloggar och internetsidor jag kan komma på. Tänk hur det blir när man ÄNTLIGEN är hemma utan barnen, då har man supertråkigt.
    AJ ont!! Krya!!
    Håller med om att det är supertråkigt! Själv har jag lämnat båda barnen på dagis och ska ta itu med massa saker men tycker mest synd om mej själv som är ensam Jag vill inte lämna Lua på dagis men måste för att få stämpla.
  • copernicus

hejhej!
    får nästan ångest när jag tittar på färjan, att folk inte skäms över att göra bort sej så!
    Men Håkan- bartendern visst var han med i dokusåpan Baren???

• copernicus

håller med han är hemsk! Har inbte kunnat släppa var jag sett honom förut, men efter att jag skrivit här så kom jag på att jag har en "baren drinkbok" i den står det så här om Håkan (bläää)
    - Håkan Halldin 31 år,
    Sysselsättning; jobbar på bar och restaurang
    fritidsintressen: tjejer, sex, krogen, tv-spel och laga mat
    karaktär: spexig casanova
    motto: det du kan göra idag bör du skuta upp till imorgon.

Ja vad säger man?? det säger ju allt!!

Han har även skrivit i boken:
    - Beställer man av mej blir man sällan besviken. Jag är barunderhållare. Situationskomik, sketcher och ironiska skämt är sånt som jag gillar- Helst vill jag vara ståupp-komiker på scen.

Njaaaa

• copernicus
    Starlet1 skrev 2008-10-07 09:03:49 följande:
    Jobbig morgon. För att göra en lång historia kort. Adam har sin femte öroninflammation i år. I söndags hade han 40 grader feber och i måndags konstaterades öroninflammation. Han fick en ny typ penicillin och nu kräks han hela tiden. Jag får inte i honom nånting. Inatt kräktes han tomt, om ni förstår vad jag menar.Har ringt in igen nu, dom ringer upp om 1,5 timme. Är lite nervös. Eller för att säga, jätteledsen. Det är skitjobbigt. Och jag är ensam idag och imorgon, helt själv. Ingen svåger heller.
    STACKARS STACKARS ER BÅDA!!

Han måste få en ny medicin, så han slipper kräkas.
    Verkar som att de barn som fått öroninflammation får tillbaka det jätteofta?!

Stor kram till dej!!
  • copernicus
    Martha skrev 2008-10-07 11:23:03 följande:
    ja jag vet inte.. känner bara att det kommer min aldrig å få ha... kanske i 6an men det är nästan förtidigt det med...  men som du säger skoldisko är en annan sak..
    Ja jag vet inte hur mycket man kan skylla på att det krypit ner i åldrarna utan att skylla på att det faktiskt är föräldrarnas fel eftersom de tillåter det!
    Jag tycker att det är alldeles för tidigt!!!!
  • copernicus
    Martha skrev 2008-10-07 13:07:57 följande:
    nej men precis nånstans måste ju nån säga nej i varje fall..
    word!
  • copernicus
    Starlet1 skrev 2008-10-07 21:15:17 följande:
    Tejp: Hihi, fick du din mobil i gymnasiet. Gud vad gammal jag känner mig . När jag gick i gymnasiet så fick mobilerna knappt plats i bagageutrymmet på bilen .Min första mobil fick jag när jag började jobba i Stockholm -96, då var jag 25 år. Och den fick jag från jobbet. Annars hade jag nog inte haft nån så tidigt.Jaja, tiderna förändras. Min ena systerdotter är 14 år och jag vet faktiskt inte vilken mobil i ordningen hon är inne på. Syrran tycker det är ett jättebra sätt att kunna komma i kontakt med dom om någon oförutsett händer. Men du har ju rätt ang strålningen Tejp. Det är lite läskigt att man inte riktigt kan veta hur stor skada den gör.
    gör en kommentar ang. mobilers farlighet, och det FINNS faktiskt MASSA studier om det och som dessutom är säkerställd, men inte många bryr sej. I sverige är vi (tro det eller ej) väldigt sega med restriktioner, men nu finns det! Och de säger att barn under 12 år ska inte vara ens i närheten av en mobil, eftersom den mjukar upp hjärnan, kommer inte ihåg exakt mått, men tror att det är upp till 2-3cm in i huvudet. Man kan ju föreställa sej hur långt in i ett barns huvud det är!
    MEN nåt som faktiskt är farligare och som det ändå inte pratas om är dessa dect-telefoner alltså sladdlösa hemtelefoner. De stålar hela tiden inte som mobiler bara vid sökning och samtal, utan hela tiden!! Och de gör samma skada!!

Sorry att jag är tråkig i detta, men det här är nåt jag verkligen är intresserad av!
  • copernicus
    Starlet1 skrev 2008-10-08 14:32:41 följande:
    Ja, jag har faktiskt hört det där med dom trådlösa telefonerna. Jag har ju det hemma. Vet du nåt avstånd till telefonen?
    beror på vad du menar med avstånd men de strålar starkt inom 700 meters radie, så ut med skiten

På dagis märkte personalen skillnad på Casper när vi tagit bort den bärbara, tog en vecka ungefär.

Jag var såå skeptisk till att ta bort telefonen eftersom det är bekvämt att ha den, men när min mamma sa ifrån tillslut ås rök den all världens väg, det är 4 år sen.
    Mamma har haft cancer och ska inte utsättas för för mycket strålning och därför bad hon mej ta bort telefonen vilket jag självklart gjorde, på en gång. Nåt jag inte ångrar alls!!
  • copernicus
    tejp skrev 2008-10-08 19:47:44 följande:
    Detdär har jag funderat på, hur mkt en telefon strålar. Nu ska mina också ut!!!! Är skiträdd för strålning! Usch man utsätts för såå mkt läskigt! Men 700meter... Då blir man ju strålad av grannarnas med...Hej allihopa föresten! Va gör ni en kväll som denna?
    ja man kan tyvärr bli strålad av grannarnas också, men det är ju inte lika starkt eftersom ytterväggarna dämpar.

visst är det läbbigt när man börjarforska lite!

ja vad gör ajg i kväll? tar hand om barnen, väntar på greys och städar.
    Är sååå tråkigt när A.jobbar kväll!
  • copernicus
    znoozan skrev 2008-10-08 20:33:54 följande:
    hur märktes det skillnad på honom? läskigt med strålning man kanske borde kasta ut dem då
    Casper hade alldeles för mycket energi, och åt ingenting. I början när han gick på dagis var de glada om de fick i honom ett risgryn!! Men ca en vecka efter att vi tagit bort telefonen så åt han!
    Hemma såg vi att han kunde koncentrera sej mer, och inte bara springa runt.
    Ja han har fortfarande spring i benen, men inte på samma sätt!
    Nu önskar jag bara att de kunde sluta och bestråla mina barn på dagis också! Eftersom de envisas med att ha telefonen kvar!
  • copernicus

vi ska också till brandstationen!

Kul med bebis i tråden!
    Nu hoppas jag att du inte behöver gå länge till Mini!

Nu ska vi snart ha fredagsmys här hemma!

Svar på tråden Poppispinglorna