Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

Poppispinglorna

Nirnaeth skrev 2008-09-05 10:10:38 följande:
    Öj..AdelA har ju namnsdag idag..kan AdelE räkna det som sin namnsdag också då? Som SusannE kan ha namnsdag på SusannA?Barnvaktandet går som på räls..dom är SAMS!!! Nakna...men sams Det är nån grej dom håller på med på deras dagisavdelning, alla barnen klär av sig och låtsas att dom badar. Inte helt nakenfis alltså, utan i trosor och kalsonger. För när man badar kan man ju inte ha kläderna på sig Så det roar Xander och Thea sig med så fort dom träffas. Jag fryser fast jag har byxor och tröja på mig, fattar inte hur dom kan gå runt i bara underkläderna.
    absolut!
    Jag firar min på Linn för Lin finns inte och inte Lua eller Enilja heller för den delen så till henne måste jag hitta en passande dag att "fira" på.

Här är vi superförkylda så det blir slappa idag.
    Har varit ut och cyklat en stund och nu sover båda barnen
  • copernicus
    Starlet1 skrev 2008-09-05 12:58:45 följande:
    Huvva igen, nu är jag hemma, 3 sändningar och 2 inslag senare. Mycket man hinner när man börjar kl 6, fast jag fick jobba över en kvart. Nu håller jag på att hälla upp ett bad, sen ska jag hämta Adam, hoppas jag hinner båda bara, för det tar tid att hälla upp badvatten här på landet.
    skönt att vara hemma redan!
    Här slog förkylningen till rejält efter ica igår.
    Snorar och hostar och har världens pangknall

nån som vet om man kan vabba fast man skulle varit hemma på fp?
    Jag håller på och skolar in på dagis men nu går ju inte det när vi alla är sjuka.
    Dessutom jobbar jag i helgen, el hur det nu går??!
  • copernicus
    Svar på #1062
    skönt att allt gick bra iaf.
    Visst är det tråkigt att behöva sitta och vänta, tråkigt för sjukpersonalen med!
    Bra om slipper dit fler gånger nu då!!
  • copernicus
    MiniMie skrev 2008-09-05 15:05:17 följande:
    jo visst.. inte deras "fel" egentligen.. men.. de tog ju lite på krafterna när man var nervig som de var över vad man skulle kunna få veta.jaja.. dom håller koll på kurvan nu..och forts han växa så lite åt gången enlig sfmåttet så får jag gå på specialmödrdavåden och mäta med ul varje vecka iställe till bf.. men, de hoppas vi att vi slipper.. =)TUR de är nära till han ska ut nu...
    hur långt har du gått?
    Jag håller med om att det är jobbigt att sitta där och inte veta!
    Man kan ju vända på det också - undrar hur jobbigt det andra paret tyckte att det var som inte ens själva kunde förklara hur det kände utan måste ha tolk.
    Även om de faktiskt kunde vänta de med!!
    Menar inte att du skulle vänta på dem!!!!
  • copernicus

bra! lite rädd att bli missförstådd!Fundersam

Bara 4 veckor kvar?? Det har ju gått jättesnabbt!!
    MMmm man vill ju helst inte bli igångsatt, skönare om det kommer igång av sej självt!
    Du ska se att det går bra!!

• copernicus
    Michaela83 skrev 2008-09-09 11:14:47 följande:
    Destinationen är inte bestämd än Men antagligen Rhodos, eller Egypten.. Vill att det ska vara dyk-möjligheter.Bokar inte försen 1-2 veckor innan, och jag åker runt 10-12 okt.. Ska bli skönt att göra nåt själv, och det känna lite halvgalet faktiskt. Men det är det här jag behöver nu.. vara själv och vara lite galen
    ser att du tänkt åka till rhodos och dyka.
    Jag kom hem därifrån förra veckan, hur härligt som helst varmt och skönt.
    Vi pratade om att dyka, både fri och med tub, så vi pratade med ett ställe där de åkte ut med båt en heldag. det kostade om jag inte minns helt fel 60 euro och då ingick inte mat.
    Men vi frågade vad som fanns att se och det var inte mycket alls. Lite fiskar bara, inga koraller eller så. Vi frågade om jämförelse med just egypten och hon sa att det inte gick att jämföra alls, egypten vara bara såååå mycket bättre att dyka i.

Du kanske varit där redan och vet, vad vet jag men iaf...

Skönt iaf att komma iväg!!
  • copernicus

jag åkte förbi öb och blomsterlandet på väg från dagis i går morse. Det var då kö fast det var 30 minuter innan öppning!
    Jag vägrar trängas för att handla så jag väntar med att åka dit fast jag vill!

• copernicus
    smarties skrev 2008-09-19 08:53:55 följande:
    Jag håller med, jag går dit igen när det lugnat ner sig.. :DKänns som om det kommer stå kvar i någon vecka till ;)
    absolut!
    jag tror inte jag tjänar nåt på att trängas nu, Kanske missar nåt bra erbjudande men slipper trängas och tid är pengar
  • copernicus
    MiniMie skrev 2008-09-22 19:53:25 följande:
    ...ett litet ego inlägg mitt i. BM besök idag.. 14dagar till BF.SF-måttet fortf stilla på 33cm. Så jag blev skickad direkt till falun.Ganska lagom med väntetid för att inte vara "inbokad".. ctg såg bra ut och sedan ul med viktuppskattning och mätning av fostervatten.... blev sedan hemskickade, lillebror är helt fixerad nu..och väger ca 3000g. Så.. än är han "normal" även fast inte sf-måttet vill mäta längre än såhär.
    skönt att höra att allt såg bra ut!!
    Nu kanske han vill titta ut snart då

jag är med buzzador, men har bara fått hem drikki. Har fått "avslag" alla gånger jag tackat ja, trots att jag oftast svarat samma dag. tycker det är lite tråkigt!
    Tackade också nej till internet då jag inte ville binda upp mej på nåt, och vi ev skulle koppla på oss på stadsnätet som vi har indraget.
  • copernicus
    smarties skrev 2008-09-24 13:26:58 följande:
    Vi måste åka till Ikea igen i helgen, suck.Dom har gett oss fel madrasser till ungarnas sängar, och ja, då lär vi ju åka dit o byta till rätt.Blä. Kul o åka dit o tillbaka för ett par madrasser.. :P
    haha jag stackars er!

själv skulle jag verkligen behöva åka dit snart, men jag har turen att det tom är min karl som föreslår det!!!
    Fast när han väl är där tycker han det är sådär, men han klagar inte!
Svar på tråden Poppispinglorna