Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Var det ingen som såg vad som hände med tråden??

Jag behöver en flyttbuss..om jag ska få med mig allt jag vill packa. Tror jag får ge upp mina planer på en bekväm tillvaro, och ställa in mig på att leva lite primitivt där ute i skogen

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Vi har varit på polisstationen, har skaffat nytt ID. Mitt gamla hade gått ut, och lägligt nog så lyckades Xander spärra min bankdosa. utan giltigt ID vägrar dom lämna ut mina koder, eller låsa upp min dosa.
    Så jag får vackert vänta tills jag får mitt nya ID om en vecka..*gah*
    Har inte heller telefonbanken..eller jo, jag har den, men ingen kod! Och den får jag inte heller utan giltigt ID.
    Det skulle inte heller funka med nån som legitimerade mig, sa den snorkiga haggan jag pratade med på kundtjänst. och när jag försökte ringa banken på stan för att fråga om dom godkände det, så kopplade dom mig bara direkt till kundtjänst utan att ens lyssna färdigt på vad jag sa.
    Frustrerande? Näääää inte alls!!

Resten av dagen ska jag packa, skriva lite listor (ordningsfreak som jag är), och gå igenom allt som kanske är skitonödigt att packa..

• Nirnaeth
    copernicus skrev 2008-07-11 11:32:27 följande:
    har du inget pass?
    haha nä inte det heller

Snacka om dött läge.

Men jag tycker ändå att det är ett skitsystem..jag menar jag har ju BankID, så jag kan deklarera, hämta ut receptbelagd medicin via nätet, ansöka om föräldrapenning, csn..etc. Jag har en personlig kod, som jag kan logga in på internetbanken med, och betala med mitt e-kort. Men inget av det går att använda, för att legitimera mig!
  • Nirnaeth

Hej hej!

Vi är tillbaka i civilisationen igen.
    Efter tre sömnlösa nätter (och dagar) gav vi upp och packade ihop. En till natt utan sömn hade nog varit droppen, iaf för min del. Jag var så sur och irriterad sista dagen, allas röster skar i huvudet, inget var kul, jag hade ingen matlust..etc. Det sög röv helt enkelt.
    Thomas var lika knäckt han, och blödde näsblod hela tiden.

Adele har inte sovit nånting på nätterna sen vi åkte, och på dagarna är hon sur och grinig. Så fort jag lyckats få henne att somna lite, så kommer genast nån och väcker henne. Eller ja, Xander och hans kusin..var rätt duktiga på att storma in varenda gång jag försökte söva Adele.
    Hon somnar utan problem på kvällen, men vaknar sen efter några timmar och är klarvaken! 2 av 3 nätter väckte hon även Xander, som också blev superpigg, och sur när han inser att ingen annan är vaken så vi måste stanna i våran stuga.

Så vi drog hem igårkväll! Och inatt har Adele sovit som en stock, och bägge barnen sov relativt länge (iaf för att vara våra barn). Jag vet inte om det är för att vi sov hemma, eller om det hade varit så ändå. Ingen av oss ville iaf chansa och ta risken att få vara vakna en hel natt till.

Så nu får vi se vad resten av veckan kan bjuda på..nåt lär vi ju hitta på iaf. Xander var ledsen, för han hade så roligt där ute, och ville inte alls åka hem. Får väl se om det blir Furuvik en sväng då.

• Nirnaeth
    smarties skrev 2008-07-16 08:16:10 följande:
    Välkomna hem igen då Nirnaeth, synd att det blev så när ni hade semester. Men man kan ju inte rå för allt som kan hända. :)Hoppas ni får sova om nätterna nu då. :)
    Ja det var lite trist, men tur iaf att vi inte hade så långt hem. Hade ju varit värre om vi setat på Västkusten eller nåt. Nu tog det ju inte ens en timme att åka hem.
    Vi kan ju fortfarande åka tillbaka, stugan är våran tills på lördag, men nu känns det skönast att vara hemma.

Hur övertalar man en tuttgalen bebis att flaskan går bra den med?? Vi ska på barnfritt bröllop på lördag, och har barnvakt åt båda barnen. MEN, Adele är inte ett dugg impad av flaskan, vare sig med bröstmjölk eller ersättning!
    Thomas sitter och försöker mata henne nu, men det går nog inget vidare med tanke på hur hon låter
    Har aldrig behövt flaskmata henne tidigare, så hon är ju inte direkt van vid det. Provade nån gång när hon var jätteliten, och då gick det bra. Men sen har vi inte försökt nåt mera, eftersom amningen funkat så bra och jag inte behövt lämna henne.
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-07-16 09:21:13 följande:
    Vad ska ni på för bröllop? Vi ska nämligen oxå på bröllop på lördag även det barnfritt.. :)
    Ute i Bergebo, Kriztin och Niklas heter dom som ska gifta sig Vart ska du då?

Fick du mitt mail igår förresten?
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-07-16 08:51:35 följande:
    Isac tog flaska en gång när han var 7 v och vi skulle på julbord med sambons jobb,vi var borta ett par timmar och han hade väl ätit typ 30 ml.... efter det har han aldrig mer tagit flaska jag kunde inte lämna honom efter det förräns han började ordentligt med gröt! Det blev bara en natt utan mig så länge jag ammade (10 mån),då fick syrran gå upp 03.00 och ge gröt  vi provade ALLT man kan ge i flaska,bröstmjölk,ersättingar,vällingar... alltså allt i alla märken! Det enda han tog i flaska var vatten!
    *gah* Är rädd att det blir nåt liknande här! När man försöker ge henne flaskan så ser hon alldeles förtvivlad ut; "vad är det här!? vad gör ni mot mig?!"

Vi hade barnvakt för nån månad sen, och då skulle hon få urpumpad mjölk, men när vi kom tillbaka hade hon fortfarande inte ätit nånting och bara vrålade..så det kändes lite hopplöst.

Ska försöka träna lite varje dag med flaskan, hon får äta det hon vill ha och så ammar jag resten, förhoppnigsvis blir det mer flaska och mindre amning allteftersom.
    Sen är det bara att hoppas att hon vill återgå till amningen på heltid igen sen
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-07-16 10:11:12 följande:
    Hörrni dagisproffsen,hur märker ni barnens kläder? är väl dags att börja tänka på sånt nu
    Har märkt med penna, inte vattenfast, utan den går bort i tvätten. Jag har märkt om kläderna när det börjat mattas av.
  • Nirnaeth
    tejp skrev 2008-07-16 13:49:48 följande:
    Välkommen hem Nirna Blev det en kortissemester bara Jag känner mig rätt nervig då vi ska dra iväg med alla ungarna, för vi SKA till västkusten Ska du föresten sälja soffan ff? Har en kompis som ev var intresserad, hon skulle nog Maila dig.
    Tack å tack!

Härligt med västkustsemester! Vi var där ofta när jag var yngre, och ska lätt tillbaka så fort ungarna beter sig hyffsat
    Hoppas det går bättre för er!

Ang. soffan så vill JAG sälja den, men karln i huset tycker att det är så omständigt och drygt att byta soffa. Kan iofs förstå till viss del, eftersom det är han som får lov att bära in den nya, och förmodligen åka och hämta den.
    Men jag jobbar fortfarande på att övertala honom. Kanske blir han lite motiverad när han hör att det faktiskt finns folk som vill ha den!
    Har han inte ändrat sig innan semestern är slut, så får soffan stanna dock.
  • Nirnaeth
    Nedina skrev 2008-07-17 07:13:48 följande:
    Morrn morrn!En liten fundering...Era drygt ettåringar, när somnar de på kvällen och när vaknar de på morgonen?Håller på att bryta ihop över Melvins sovvanor. Han är uppe till 20 på kvällen och vaknar ändå 05 på morgonen!
    Xander har alltid varit morgonpigg, oavsett vilken tid han somnat på kvällen. Spelar ingen roll om han varit uppe till 21-22, han sover iaf inte längre på morgonen. Enda skillnaden är att han är grinigare om han somnat senare på kvällen, eftersom han då sovit mindre timmar.
    Så vi lägger honom 19.30, då får vi mer barnfri tid på kvällen, och han är faktiskt trevligare på morgonen eftersom han fått sova fler timmar under natten.

Första halvåret/året vad jag grinfärdig varenda morgon, det var pest och pina att behöva gå upp och vara rolig den tiden på dygnet. Men nu är jag så van vid att vakna tidigt, så jag vaknar självmant. Står kl på 06.30 nån morgon då är det sovmorgon här!

Nu är han visserligen inte 1 år, men han har varit likadan jämt.
Svar på tråden Poppispinglorna