Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

I morgon är det kalaspremiär. Ett av..tre..fyra?
    Vi hade tänkt hålla det ganska enkelt, och hade faktiskt inte en tanke på dekorationer och skit. Förräns Xander sa nu ikväll, att han så gärna ville ha ballonger på sitt kalas.
    Thomas är iväg nu och handlar ballonger, serpentiner, och säkert en massa annat också..han har en förmåga att spåra ur när han sätter igång
    Han ringde nyss och jublade över att ha hittat Fear and Loathing in Las Vegas, på dvd. Kultförklarad som den är, var han såklart tvungen att köpa den.

Så vad jag ska roa mig med i morgon är alltså att baka kakor, maränger, blåsa ballonger, samt skriva en examination.. *gah*
    Thomas får göra en insats när jag är i skolan, och blåsa upp några ballonger. Bakandet vill jag göra själv.
    Såg på Leila igårkväll, när hon bakade sega maränger, med choklad i..så det måste jag ju prova

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Åååh! Tack!! Nu måste jag skynda mig till stan!

Martha skrev 2008-08-29 13:44:48 följande:
    Nirna.. var det inte du som letade efter gummistövlar med klack??? Fanns på den där skoaffären mitt emot lindex på stan.. :)
  • Nirnaeth

Herregud..jag är glad att jag har ett halvår emellan mina barn! Då hinner man återhämta sig mellan födelsedagskalasen
    Vi har klarat av kalas nr 1 nu..det blev mer folk än jag planerat, mer liv än jag planerat..kaos kaos kaos..
    Xander var skittrött till slut, och ramlade och slog tänderna i golvet, och grinade sen resten av kvällen. Inte för att det gjorde ont, utan för att han var sååå trött..

I morgon är det barnkalas..
    Jag funderar på att rymma..

Mina bakverk blev iaf succé..även om jag var missnöjd med tårtan. Det var jag dock ensam om, men jag vet inte..jag hade nog förväntat mig att den skulle vara nåt annat. Tyckte den var för lös i konsistensen, och botten var så seg. Kakorna blev iaf väldigt omtyckta. Hann inte med marängerna, men dom ska jag baka i morgon istället, när jag inte är ensam med barnen samtidigt.

Starlet1 - Hade inte du bakat en sån?? Den där som var i Icakuriren (jordgubb, med chokladbotten) Hur SKA den vara??

Nu tar jag en öl, och stänger av!

• Nirnaeth
    GRATTIS BENJAMIN på 3-årsDAGEN!!
  • Nirnaeth

Xander tackar för alla grattis, och muttrar surt nåt om att han inte alls fyller år idag.
    Treårstrotsen är lovely!! Allt är "nej" och "inte" just nu!

Han har fått tonvis med paket nu på morgonen, med en bil eller lastbil i varje Och så filmen "Bilar". Thomas är överlycklig, och helt fascinerad av filmen..medans Xander sitter med ryggen mot teven och leker med sin nya tankbil

Adele leker Räser-Berit, och bränner runt i gåstolen, hon har precis lärt sig få fart på den.

• Nirnaeth

Hihi, jodå, vi var där inne samtidigt, Benjamin är född lite senare på kvällen..runt 21 om jag inte har helt fel. Xander är född kl 19. Tror vi åkte in ungefär samtidigt också

Martha skrev 2008-08-30 08:28:12 följande:
    GRATTIS Benjamin på 3års dagen.. :) Visste inte att de fyllde på samma dag :)
  • Nirnaeth

Jo, fast vi träffades aldrig där inne Vi låg på olika rum, och jag rörde mig inte många meter, förutom toalettbesök. Sen fick jag eget rum, med egen toa, och då stannade jag där inne.

Martha skrev 2008-08-30 08:35:43 följande:
    Trevligt med lite sällis där...  det 'är ju inte direkt så skoj där..
  • Nirnaeth

Urk..nästa år blir det smörgåstårta och salta kex..! Fy sjutton var jag är less på kakor och sötsaker.
    Magen har svällt till dubbel storlek, och jag ser riktigt nygravid ut. (nej inte det minsta gravid på riktigt, så vida det inte är modernt med jungrufödsel igen)

Nån som ska på familjesöndagen på Rommetravet i morgon?

• Nirnaeth

Haha Ja vi ska väl mest dit för att Xander ska få Face-to-face-möte med en Ambulans Stog i tidningen att ambulansen och räddningstjänsten skulle visa upp sig.
    För min del lockar det mest med att Gevalia bjuder på kaffe!

znoozan skrev 2008-08-30 21:44:51 följande:
    Vi ska barnen (jag ska vara barnvakt åt systersonen) ska leka och jag ska vinna pengar och bli rik som ett troll
  • Nirnaeth

Det stog inga tider i tidningen, men på rommetravets hemsida finns programblad, där borde det stå. Kan inte kolla pdf-filer på min dator, så jag ska sno thomas sen och kika.

znoozan skrev 2008-08-30 22:00:18 följande:
    tror jag slarvläste tidningen,jag lyckades missa travannonsen stod det tider på grejjerna (typ ambulansen) eller är allt hela tiden?
Svar på tråden Poppispinglorna