Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Sällar mig till skaran Tröttmössor..
    Hur känns det att vara pigg och utvilad egentligen?? Det är ett tillstånd jag för längesedan glömt..

Adele har varit aktiv inatt, dragit mig i håret, nypt mig, gnällt, bökat, rullat fram och tillbaka mellan oss, krävt mat i ofantliga mängder...
    Önskar jag kunde skylla allt på sprutan igår, men så här är hon rätt ofta ändå.

Jag vill sova en hel natt ostört, och få fakna självmant på morgonen!!!

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-09 10:15:18 följande:
    Har ni mössa på ert barn i det här vädret som det är nu? Blev nästan idiotförklarad i en tråd om mössor för att jag sätter på Adam en tunn mössa nu. Vet ju att öroninflammation är pga bakterie/virus/baciller, eller vad det är och inte vädret, men vill inte chansa. Men gör det mig till en dålig mamma?
    Vadå blev du idiotförklarad för att du HAR mössa på honom??

Jag har mössa på Xander, tunn bomullsmössa visserligen, men jag tänker inte ta några risker med hans öron. Jag var öronbarn, och får än idag hemskt ont i öronen om det blåser i dom.
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-09-09 10:23:25 följande:
    Låter underbart! :) Elwira har en gen, som inte kommer ifrån mig. Den heter "vakna-ALLTID-före-6"genen. Jag ska faktiskt åka utomlands, helt själv, och hoppas på att få vakna helt självmant då.Men hitills låter det för bra för att vara sant.
    Visst är det kul..här är det sovmorgon om nån av dom mot all förmodan vaknar EFTER kl 6..
    Det är jag visserligen van vid, eftersom Xander alltid varit så också, men det är lindrigare om man fått sova ostört på natten.

Herregud vad härligt att åka iväg helt själv! Inte ett dugg avundsjuk, jag lovar...
    Vart ska du åka?
  • Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-09 10:33:37 följande:
    Ja precis. För att jag HAR mössa på honom. Nån tyckte det var för varmt för det och undrade vad jag då har på honom på vintern om jag har mössa nu. Får också ont i öronen när det blåser. Adam var ju nästan ett öronbarn, vill inte att han ska få så ont igen. Hade öroninflammation i nästan 3 månader i våras.
    Äh, vilka puckon. Det logiska är väl att man anpassar mössan efter årstiden? Vi har po.ps tunna bomullsmössor nu, dom är ju perfekta när det är lite halvruggigt. Och när det blir kallare så tar vi fram dom tjockare,stickade och fodrade, mössorna.
  • Nirnaeth

På tal om mössor, här ramlade inte mindre än 4 mössor in med posten!
    Hade beställt 3, men den ena fanns inte så jag fick kompensation för det..haha. Kanon!

• Nirnaeth
    Starlet1 skrev 2008-09-09 11:32:45 följande:
    Oh härligt. Jag älskar mössor. Måste köpa nån mer rolig till vintern.
    Ja jag också! Fick hem två jättefina Kik Kid mössor, som bonus..men den ena var för liten tråkigt nog. En Molo-mössa, som passar helt perfekt till Xanders nya lurvjacka, och så en Katvigmössa, som oplanerat passade toppen till Adeles lurvjacka
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-09-09 11:38:17 följande:
    Åh nu blev jag så glad mitt i allt mössprat här,vi får nycklarna till nya lägenheten på fredag :D
    GRATTIS!! Vad kul!
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-09-09 11:14:47 följande:
    Destinationen är inte bestämd än Men antagligen Rhodos, eller Egypten.. Vill att det ska vara dyk-möjligheter.Bokar inte försen 1-2 veckor innan, och jag åker runt 10-12 okt.. Ska bli skönt att göra nåt själv, och det känna lite halvgalet faktiskt. Men det är det här jag behöver nu.. vara själv och vara lite galen
    Gud så härligt! Vilken dröm att få resa iväg helt solo och ladda batterierna
  • Nirnaeth
    lindi skrev 2008-09-09 20:00:00 följande:
    skönt at komma iväg själv mickis! så skönt att bara ta hand om sig själv en hel vecka, ovant om inte annat ska du åka helt själ eller tar du någon kompis med dig?här har vi också tunnare mössor på barnen (och mig själv iom att jag precis haft öroninflammation).måste tipsa också under vintern kommer det öppna en ny barnklädesaffär i centrum, med många roliga märken, typ katvig, molo, mini a ture, kik kid mf. så kul om det kommer lite roligare barnkläder hit också!
    Är det sant!? ooooh!!!  Äntligen!
    Som jag har längtat och väntat på det.
  • Nirnaeth

Martha - Ang. overallen..du har nog anledning att handla ny skulle jag tro. Den där passar nu, men växer hon mer under vintern så blir den nog för liten.
    Lättare att hitta overall nu, än mitt i vintern..tro mig! Xander växte ur sin förra vintern, och jag hade stora problem med att hitta ny, och i rätt storlek.

Svar på tråden Poppispinglorna