Inlägg från: znoozan |Visa alla inlägg
  • znoozan

Poppispinglorna

Nirnaeth skrev 2008-08-14 14:00:00 följande:
    Vilken ruskdag!Xander var ledig idag, planeringsdag på dagis. Vilket jag insåg först igår Så idag har vi bakat till Xanders födelsedag. Visserligen 16 dagar kvar, men med tanke på hur lätt jag klantar mig i köket är det likabra att vara ute i god tid.Först blev det en choklad/jordgubbstårta. Den ser skitgod ut, och jag blir galen av att se den utan att få smaka. Som tur är ska den vara fryst, så det är inte så lätt att bara ta sig en smakbit heller. Sen gjorde vi Dumlekakor..och där "råkade" jag provsmaka en. Fan också..det var inte smart! Såklart var den äckligt god, och jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att äta upp allihop..Bäst att frysa dom också..Xander var hjälpsamme herrn, och målade kaklet och sig själv med chokladsmet

åh låter som att vi borde ha trådfika hos dig nu då

Dumlekakor lät supergottRäcka ut tungan

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan
    Nedina skrev 2008-08-15 08:49:54 följande:
    Grattis Lucas! Har varit i Värmland i ett par dagar och kom hem igår. Lite synd att jag inte kunde vara med på träffen igår. Hann med inte mindre än tre vändor på IKEA på två dagar iaf. :-P Lät som en jättesmaskig tårta! Får nog ta och prova göra en sån någon dag, är ju perfekt när man kan frysa den!
    tre!! lyx vad blev det då?
    Nirnaeth skrev 2008-08-15 09:28:40 följande:
    Dagens projekt; Bajs!I vanlig ordnig är Mr X förstoppad, så efter en rejäl omgång Laktulos inväntar vi resultat. Faaan vad less jag är på det här nu!! Är så frustrerande varenda gång, han blir så ledsen, skriker av smärta..Vi ger honom daglig dos med Laktulos, men det hjälper ju inte. Ändå har jag ökat den, så han äter vuxen underhållsdos. Idag har han fått dubbelt..för att få ut allt..Är glad att vi iaf fått remiss för undersökning, så det åtminstone händer nånting. Bvc säger bara att vi ska fortsätta ge laktulos, och att "nån gång går det väl över". Hade tänkt gå till stan med barnen idag, och kika på Barnens dag, men först lär det hända lite saker..annars törs jag inte lämna hemmet med Mr X.
    stackarn

Grattis Lucas
    Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • znoozan

vad gör pinglorna idag då? Åkte ur fl igår kväll sen har jag inte kommit in förräns nu,inte för att det är livsviktigt att sitta här men irriterande ändå när det krånglar 

• znoozan
    Martha skrev 2008-08-17 15:52:52 följande:
    jooo det är livsviktigt ;)  Jag jobbar jag.. har såååå j-a ont i fötterna så jag tror jag dör...
    drygt,jobbar du länge till då?
  • znoozan

Isac tyckte att dagis var jätteskoj,hoppas han tycker det sen när jag börjar gå därifrån oxå imorrn ska vi vara där tidigt,09.15- hoppas han är pigg då fastän han kommer att gå upp tidigare än vanligt!

• znoozan
    Starlet1 skrev 2008-08-18 13:35:16 följande:
    Då var första dagen av inskolningen avklarad. Adam hade jätteroligt och brydde sig inte speciellt mycket om mig. Han gick rakt in till barnen och började leka. Få se hur det går imorgon då jag ska vara mer i ett annat rum, och på onsdag är det Göte som ska vara där med honom eftersom jag ska på redaktionskonferens med jobbet.
    kul att det gick bra hur var bröllopet?
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-08-18 13:38:58 följande:
    Min unge gillade inte dagis.. osäker och rädd. :( Ska dit en timme per dag hela veckan. Nästa vecka blir det 2 och 3 timmars pass!
    vi har oxå en timme/dag denna vecka! Hoppas det går bättre imorrn för lilla E!
    Vad sa W idag om att E skulle med då?
  • znoozan
    Michaela83 skrev 2008-08-18 14:39:37 följande:
    Visst var det tal om Underbara-barn-mässan, fast utan barn ?Vilka är sugna på en helg i sthlm? www.underbarabarn.se
    Jag vill,och hoppas att jag kan
  • znoozan
    Martha skrev 2008-08-20 08:53:34 följande:
    Go morron tjejjer...   ursh va dåliga vi är på å skriva här nu...  alla har väl fullt upp med dagis å skolor å sånt kan jag tänka.. ;)
    inte bara dagis,shopping oxåFlört 
  • znoozan
    Martha skrev 2008-08-20 21:04:53 följande:
    Hihi eller fönstertittning kanske det kallas när man bara tittar å inte handlar.. :)
    jag shoppade ju lite iaf får shoppa mer när vi kommer från kretaRäcka ut tungan
Svar på tråden Poppispinglorna