Nirnaeth skrev 2008-09-15 14:42:46 följande:
Usch, idag hände en otäck sak på dagis..När jag skulle hämta Xander, så var han som vanligt inte ett dugg samarbetsvillig och skulle inte med hem. Efter lång tids diskussioner och försök till övertalning, fanns det bara ett val kvar. Att hämta honom och lyfta upp honom i vagnen. Släppte vagnen, och tog tag i Xander. Då skyndar sig en unge fram och hänger sig i handtaget på vagnen, som välter baklänges!! Adele sitter i!!Jag ser i ögonvrån vad som händer, så jag släpper Xander och kastar mig mot vagnen. Hinner få tag i den innan den slog i backen, och vrålar samtidigt ungens namn. Gud vad rädd jag blev! Hade jag varit bara liiite längre bort hade jag inte hunnit få tag i vagnen! Adele hade rasat rakt ner i asfalten.. Förklarade lugnt sen för barnet som hängt i vagnen, att h*n absolut inte får göra så mer. Och att jag skrek till för att jag blev rädd att Adele skulle göra illa sig. Men på hemvägen var det inga trevliga tankar som for genom huvet. Jag var såå arg!!I stort sett varenda gång vi kommer till dagis, är Adele väldigt utsatt av dom flesta barnen där, och jag brukar vara vädigt överbeskyddande mot henne då. Men idag handlade det om sekunder, som jag inte höll i vagnen..Kan lova att jag aldrig mer släpper henne där nu..!
Fy vad otäckt, men håller med om det där, jag har själv varit med om det där så många gånger, speciellt utländska barn ska alltid vara på Moa och pilla och krama, oftast jättehårt så hon ser ut att vilja börja gråta, både stora och små barn är på henne, och mja, jag är väl inte så himla förtjust i det här pussande och kramandet varje dag.. Max har jag lärt att han ska gå därifrån när han inte vill, för han var lika utsatt han också. Förstår inte att dom inte kan låta bli, jag blir så arg..
Dom ska även hänga och klänga på vagnarna även om det sitter barn i dom, när Moa var mindre och sov i vagnen så kunde jag låta henne ligga och sova i den när jag hämtade Max, nio gånger av tio stod det någon o pillade på henne så hon hade vaknat! ARGH.