-
Varning för lervälling i Rättvik bara, stövlar kan vara bra om ni ska gå in på Knektplatsen (stora marknaden) :Dznoozan skrev 2008-10-05 10:52:23 följande:Men allvarligt.... nu säger sambon att han nog vill åka ändå? what? han går knappt till bilen i sånt här väder annars och nu vill han gå på marknad? -
Ja övertid är verkligen pest. +12 med Max och +3 med Moa..
Aldrig kan dom komma i tid :) -
Här har vi varit ute hela dagen efter dagis, varit till tandhygenisten med Max och sen bara njutit av det fina vädret. :)
Ska till Falun imorgon och prata med lite personer om studier, få se om jag kan få det som jag vill, så jag håller tummarna.. :)
Karln min kommer hem från sitt möte i Göteborg snart, och då ska jag kraamas..sen ska jag slänga ut massa auktioner på tradera igen, skickade ut dom sista idag.. :) -
Finns inte en chans att Moa hade fått ha smink på sig i skolan när hon var så liten, visst, kanske på skoldiscon, lite mascara, men aldrig på vardagarna..det är ju barn ändå..allt kryper neråt i åldrarna för mycket numera..tioåringar sitter o hånglar numera..får man låsa in barnen? :P :D
-
Men hur klarade våra föräldrar sig när vi var små? Jag gick ju hem från skolan varje dag, två kilometer..och jag fick ingen mobiltelefon.. :)
-
Kan tillägga att det var redan från första klass.. :P
-
Jag tror vi är normala..? :)
Lite iallafall :D -
ÅÅH. Tack för tipset! Max kommer dö av lycka :Dznoozan skrev 2008-10-07 20:00:44 följande:Apropå nåt helt annat så har jag glada nyheter för alla brandbilstokiga barn,öppet hus på brandstationen på lördag 10-16 Isac födelsedag men vi sticker dit innan första kalaset han kommer att bli toklycklig ju! -
Hm, får Minimie bebis? Inte online sen igår kväll? :)
-
Gäsp, vilken natt, har vaknat/somnat/vaknat/somnat hela natten.
När jag väl lyckades somna ordentligt började karln o snarka.
Stånk.
Så gissa hur pigg man är idag...och klockan nio ska jag till tandläkaren. Kort stund idag iofs, men ändå. Snark. :)
Max och hans avdelning ska åka till Bergebo på utflykt idag, han är helt uppspelt, medans Moa och hennes avdelning ska måla av sina kroppar idag, dom lär sig kroppen nu, om hur dom funkar och vad allt heter, spännande. :) -
Naglarna är fina när man gör dom, men under ser dom ut som skrutt.
Har fått bort allt "bös" från mina nu, men dom är som bebisnaglar, går av hela tiden, är jättemjuka, och egentligen borde väl risken att få svamp på naglarna och under vara stora när man har akryl etc? Eller? -
Suck. Vilket underbart väder. Eller inte.
Jag har inga regnkläder och måste ta ungarna till dagis.
Jippie, kommer vara dyngsur när jag kommer hem sen :P
Måste hitta regnskydd åt vagnen som funkar, jag hatar verkligen dom här Tullsa med hål där fram. -
Jag har legat och sovit middag på soffan och bara njutit, om en timma ska jag hämta barnen på dagis och sen ska vi hem och göra biffstroganoff. Japp. Sen ska dom få leka järnet med sin morfar..medans jag städar. :P
-
Åh vilket fynd jag gjorde idag åt Max. Skrivbord och matchande bokhylla för 150 kronor. Gissa om jag får en lycklig liten kille som kan sitta och måla ifred på sitt rum :)
-
Ja lite fynd behövs nu när vi bara har en inkomst, och det ekade så tomt i Max rum..vi fyller ut lite här o där :)Starlet1 skrev 2008-10-10 15:35:11 följande:Åh vilket fynd. Visst blir man glad av det. -
Vi ska till Brandkåren, det är det enda han pratar om här hemma nu sen vi nämnde det när Nirnaeth tipsade oss om det.. :)
Vi kommer absolut inte ifrån det.. :D -
Ja är det någon som har koll på tiderna på Brandstationen imorgon?
-
Vänta bara, han kommer han kommer! Du ska se att när du minst anar det då ska han ut..dom där envisa sakerna ska alltid till o ge sig ut när man inte är beredd ;)MiniMie skrev 2008-10-10 19:29:16 följande:Ska väl försöka sluta deppa.. ut kommer han väl.. någon gång..Blir ju samtidigt lite arg på mej själv att jag deppar redan..lovade att hålla ut till söndag allafall.. och.. att deppa ihop för att förlossningen inte kommit igång än..för den eventuella smärtan..att man eventullet blir igångsatt eller att de kommer kanske kunna bli lite trassel efter vägen innan han är ute... de är egentligen inte okej. Så som vi kämpat för att få till de här barnet borde man väl kunna stå ut mer än så tills man verkligen "rott allt ihamn"..eller hur man ska kalla de...grrr.. hormoner?!?..idag blir de garranterat fredagsmys här oxå.. stanna och köpte chips och dipp på väg hem. Inte alls vari sugen på foota under den här graviditeten.. men idag... ska bara mysa med mina pojkar i soffan och njuta.. =)=)