Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

Ringde hem nu och Adam hade blivit dålig igen med hög feber och var allmänt låg. Det är jobbigt att vara på jobbet när han är så dålig.

Fast just nu pratar jag m G och Adam är lite piggare. Men jag vill vara hemma hos honom

• Starlet1
    Martha skrev 2008-10-06 20:18:30 följande:
    åå jobbigt.. hoppas pencilinet tar snart så han blir pigg igen..  Havanna är i varje fall mycket mycket piggare men vi blir hemma i morron oxå så de obligatoriska 48h hinner gå.. :)
    Ja, det är nog bra. Adam kräktes igårkväll, så vi är också i karantän . Men han är ändå så dålig nu så vi blir hemma. Jag är föräldraledig imorgon och på onsdag, så vi blir hemma ensamma och får glo på varandra. G åker till Stockholm imorgon. Skönt att han stannade hemma idag i alla fall.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-10-06 20:39:53 följande:
    Kollar ni andra också på Färjan?? Vilken rolig serie det är, vi sitter här och garvar gott åt alla spån.
    Ja, jag sitter på jobbet och glor. Jätterolig serie. Samtidigt är jag lite avundsjuk på dom som får vara där.
  • Starlet1
    bebis08 skrev 2008-10-06 20:53:01 följande:
    En till som glor här!Fyyy vad drygt å jobba på ett sånt där ställe!!!
    Ja, jag skulle inte vilja jobba där, men bo där ibland
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-10-06 21:01:17 följande:
    Hoppas alla sjuklingar kryar på sig nu  kollade lite på färjan tills det blev läggdags för Isac
    Ja, min kille verkar inte bli bättre precis. Håll tummarna att vi får en bättre dag imorgon.
  • Starlet1
    Nirnaeth skrev 2008-10-06 21:05:38 följande:
    Jag skulle inte vilja jobba där, och just nu är jag så jävla glad för att det inte är jag som rullar runt på båten Jag kan garantera att det är mig dom slänger i fyllecellen om jag sticker iväg på kryssning..!Jag får tillräcklig fylleångest ändå, och skulle jag dessutom bli filmad och visad på 5:an då skulle jag nog fan emigrera och plastikoperera mig. Däremot är det så förbaskat kul att se folk göra bort sig totalt
    Haha, ja jag tänkte på det också, att filmad skulle jag absolut inte vilja bli på dom där kryssningarna. Men jag brukar vara en "duktig" gäst
  • Starlet1

Jobbig morgon. För att göra en lång historia kort. Adam har sin femte öroninflammation i år. I söndags hade han 40 grader feber och i måndags konstaterades öroninflammation. Han fick en ny typ penicillin och nu kräks han hela tiden. Jag får inte i honom nånting. Inatt kräktes han tomt, om ni förstår vad jag menar.

Har ringt in igen nu, dom ringer upp om 1,5 timme. Är lite nervös. Eller för att säga, jätteledsen. Det är skitjobbigt. Och jag är ensam idag och imorgon, helt själv. Ingen svåger heller.

• Starlet1
    copernicus skrev 2008-10-07 09:11:01 följande:
    STACKARS STACKARS ER BÅDA!!Han måste få en ny medicin, så han slipper kräkas.Verkar som att de barn som fått öroninflammation får tillbaka det jätteofta?!Stor kram till dej!!
    Ja, det är jättedrygt med alla dessa öroninflammationer. Våren var en enda stor öroninflammation känns det som. Nu trodde dom att det var förkylningen som han hade som krupit upp i öronene. Att han inte hade det på söndagen när han hade hög feber, men fick öroninflammation av det. Jaja, kräkas så här ska han ju inte göra.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-10-07 10:46:48 följande:
    Måste bara höra vad ni tycker... I går kväll när Amanda skulle gå å lägga sej började hon säga att hon hade nått i ögat.. kollade å fick då se att hon hade Mascara på sej...  Tjejen är 10år och har Masacara i skolan??  Är inte det liiite tidigt?  Hade ni tillåtit era barn å ha det så tidigt? eller är det bara jag som tycker det är alleles för tidigt??
    Jag tycker också det är lite tidigt. Men dom kanske börjar så tidigt nuförtiden. Jag hade inga restriktioner, men började nog runt högstadiet tror jag. Men hon är ju inte stor alls.

Vad säger hennes mamma?
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-10-07 20:00:44 följande:
    Apropå nåt helt annat så har jag glada nyheter för alla brandbilstokiga barn,öppet hus på brandstationen på lördag 10-16 Isac födelsedag men vi sticker dit innan första kalaset han kommer att bli toklycklig ju!
    Åh, det skulle Adam också gilla. Jag också hihi.
Svar på tråden Poppispinglorna