• lindi

Poppispinglorna

tejp skrev 2008-09-07 10:02:49 följande:
    Lindi såg Tuva Lis rum igår i pralin, va skoj å få vara med sådär! Blev ju jättebra resultat verkligen!Hoppas också att febern är påväg bort redan! Orkar inte med alla sjukdomar som kommer med kylan.Vi är också papp-lösa här. Såå tråkigt.Ylva, kupolen är ju skoj!
    ja det var jätteskoj o blev bra han tog 77 kort allt som allt o det var många som blev bra på barnen så jag ska få lite fler, kul o få fotografkort på köpet också, slipper jag gå i väg o ta syskonkort som jag hade tänkt
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    znoozan skrev 2008-09-07 16:11:56 följande:
    jätte snyggt rum
    tack!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

skönt at komma iväg själv mickis! så skönt att bara ta hand om sig själv en hel vecka, ovant om inte annat ska du åka helt själ eller tar du någon kompis med dig?

här har vi också tunnare mössor på barnen (och mig själv iom att jag precis haft öroninflammation).

måste tipsa också under vintern kommer det öppna en ny barnklädesaffär i centrum, med många roliga märken, typ katvig, molo, mini a ture, kik kid mf. så kul om det kommer lite roligare barnkläder hit också!

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Martha skrev 2008-09-09 20:09:55 följande:
    Ååååå gud så roligt.. hur vet du det??
    pratade med tjejen som ska öppna den idag, hon är vikarie åt en brukare som är på samma ställe som oss på tisdagarna
    hon hade massor med idéer til affären som lät jätteskoj! lite coola leksaker och sånt skulle det vara också nu innan jul!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

någon som vet om det finns någon sån automat kvar någonstans där man kan ta kort o få ut på en remsa, sån där som fanns lite överallt förr?

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Martha skrev 2008-09-18 13:09:02 följande:
    Jaa på Coop finns det ;)
    vad bra då ska jag ta med mig barnen dit någon dag
    Starlet1 skrev 2008-09-18 13:15:36 följande:
    Hur snygg blir man . Jag måste också ta kort. Mitt SVT-leg gick ut 2006 hihi.
    jo man blir inte så vacker men det är det som är meningen :-P tänkte klämma in mig o barnen  i en automat o hoppas på lite roliga kort o ge till henke.
    tejp skrev 2008-09-18 14:19:38 följande:
    Jag tvingade med mig syrran dit till blomsteraffären! Var ju snormycket folk! Alltså vad jag verkligen inte kan förstå är alla dårar som köar för att få en korv med bröd! Var in på ÖB också, var rätt mkt folk därinne, men det gick jättefort i kassan!Men, man lär väl ta  sig en ordentlig titt sen, vid bättre tillfälle
    vi svängde också förbi, tänkte passa på på förmiddagen för jag trodde de flesta jobbade då, men det var ju så mycket folk så jag åkte bara förbi, känndes inte värt att gå in där o trängas när jag ändå inte skulle ha något speciellt.
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi

grattis knastroll!!!!

♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Nirnaeth skrev 2008-09-22 11:23:28 följande:
    Nån mer som är med i Buzzador?Jag fick idag hem en hel låda med Modifast, chokladbars Det är ju måltidsersättning, och meningen är ju att man ska äta två såna istället för en måltid. Men dom var ju faktiskt jäkligt goda..Risken finns ju att hela lådan försvinner..och då försvinner ju även vitsen med bantning Och nä, jag bantar inte! Meningen är ju att jag ska provsmaka, och dela ut så att andra får provsmaka och sedan lämna in en rapport tilla Buzzador. Så jag får nog skynda mig att dela ut dom här
    ja ska också få hem de där barsen o det passade mig super eftersom jag kör gi.
    kul att de var goda för vissa av de där smakar ju apa!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Starlet1 skrev 2008-09-28 10:31:36 följande:
    Haha, han och Adam var på nån bussförartävling i Kumla igår och åkte till Ikea på vägen hem. Lite tråkigt att man inte fick följa med. Men vi ska snart åka bil till Småland, jag och Adam, och då kommer vi hinna med alla Ikea på vägen + Ullared
    när åker du till ullared då? vi åker nu på på fredag morgon o ska vara där fredag lördag, ska bli så kul! *kliar i stooora plånboken* :-P
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    znoozan skrev 2008-09-28 21:28:43 följande:
    är du nöjd med nya vagnen? såg några sådana på kreta blev sugen på en ju
    ja jag är supernöjd faktiskt, inget alls att klaga på!!!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Starlet1 skrev 2008-09-28 20:08:12 följande:
    Jag åker hem den 15 oktober, så vi åker nog till Ullared på torsdagen den veckan. Det är en perfekt dag, före barnbidrag och sånt. Hoppas ni får riktigt trevligt. Jag längtar verkligen dit
    ja vi längtar vi med!
    brukar åka ett gäng på våren o sen på hösten, helt perfekt. vi har en buss vi får låna genom jobbet så då får man plats några stycken. kul bara att komma iväg en sväng också o bussresan brukar vara skön för hur ofta hinner man sitta o prata i flera timmar ostört men sina vänner! har hyrt en stuga privat några kilometer därifrån, jättebilligt 65 kr per person vill ha fredag nu!!!!!!!! hihi!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    znozzan
    ja den är väldigt lättkörd, något tyngre kanske att svänga än zappen men det är bara marginellt. o det är gott om plats i sitsen så Love både sitter o sover jättebra i den. den är toppen helt enkelt

fick lite lugnt här på morgonen, H ska besikta bilen idag så han fick lämna barnen på dagis, så nu har jag en hel halvtimme för mig själv så här på morgonen, känns verkligen lyxigt när man är van att alltid behöva stressa! har en 13 timmarsdag framför mig innnan jag får gå hem igen så det är skönt att få vara själv en stund.

ha en bra dag allihop!
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
  • lindi
    Nirnaeth skrev 2008-09-30 12:09:24 följande:
    Ja det verkar ju vara rosa som gäller om man har en tjej..inget annat är tydligen tjejfärg.Adele hade en dag på sig sin lila lurvjacka, med röd/lila randig mössa..och en rosa napp.Då mötte vi en vikarie på dagis; Nämen, är det lillebror som kommer och hämtar idag?(och jag hoppas hon inte menade mig!!)Adele får nog tåla att bli misstagen för pojke, iaf tills hon själv vill välja kläder. För jag vägrar sätta på henne rosa, blommor, rosetter, spetsar..och annat skit. Hon har EN rosa napp, som vi aldrig använder förutom om dom svarta och bruna är borta.
    spelade ingen roll om tuva li var klädd i rosa från topp till tå så envisades folk ändå med att kalla henne för honom, så kläderna verkar ju inte spela någon roll (peruk är nog det enda som skulle hjälpa :-P )
     inte för att jag skulle ha något emot en kille i helrosa heller men det känns på något vis som att min lilla tjej ser ut som en kille om de inte ens tror att hon är en tjej en sån gång :-P
    faste egentligen varför bryr man sig så mycket i sånna kommentarer, helt onödigt egentligen. det ska jag sluta med *bestämmer* hihi!
    fast iof är det väl ingen fara med super tjejiga tuva li nu så det gör ju det hela lite lättare.
    ♥Tuva Li 04 ♥ Love 06♥
Svar på tråden Poppispinglorna