• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • Starlet1
    MiniMie skrev 2008-08-07 08:34:50 följande:
    ...kikade in hur man låg till med graviditeten.. glömmer lixom bort att räkna..och..hade jag gjort nu med, två veckor fel.. är nu bara 60dagar kvar till detta är "över". 8veckor.. inte 10 som jag hade trott....urk..tiden går undan.Namn som vi komit fram till:Theo / TeodorAntonOliverVar gärna med och tyck..eller gr fler förslag.. för de här var ju ritkgit svårt.. vi som kollade kön bara för att de skulle vara enklare med just namn/köns biten.. de har blivit allt annat än lättare... =/
    Åh, det är jättesvårt med namn tycker jag. Adam var nästan namnlös i 5 veckor innan vi bestämde oss för Adam. Han hette Wilmer på BB och Wilhelm, men släktingarna basunerade ut att dom skulle kalla honom för Wille då, och det ville jag inte, så nyförlöst som man var, så tog jag bort det namnet . Edwin var också på tapeten, men då skulle det bli Eddie.

Han hette Melker i 2 veckor, vet inte riktigt varför jag tog bort det, var nog för korvfabriken. Men får jag en pojk till så är nog Melker på tapeten.

Jaja, det blev långt. Men jag gillar Theo och Anton.
  • Linda77
    Starlet1 skrev 2008-08-07 10:46:07 följande:
    Åh, det är jättesvårt med namn tycker jag. Adam var nästan namnlös i 5 veckor innan vi bestämde oss för Adam. Han hette Wilmer på BB och Wilhelm, men släktingarna basunerade ut att dom skulle kalla honom för Wille då, och det ville jag inte, så nyförlöst som man var, så tog jag bort det namnet . Edwin var också på tapeten, men då skulle det bli Eddie.Han hette Melker i 2 veckor, vet inte riktigt varför jag tog bort det, var nog för korvfabriken. Men får jag en pojk till så är nog Melker på tapeten.Jaja, det blev långt. Men jag gillar Theo och Anton.
    Åhh, Melker gillar jag också. Det stod vi och valde med när Samuel skulle få sitt namn. Tycker fortfarande att det är jättefint, men för mig känns det förbrukat liksom......blir så förknippat med honom på nåt vis.
    Linda, stolt mamma till ängeln Samuel & lillasyster Lovisa och pyret i magen
  • MiniMie

De är så GRYMT svårt...

Kommer de trotts allt ut en tjej är överens... Embla eller Alicia.
    Men för övrigt är de samma lika här.. william var på tapeten aldeles början.. men nej, då blir de en wille..och..nu ska ju min lillebrors unge heta wille, som har BF 10nov.. så de passar sej INTE. (vill heller inte ha en "wille")

Vad är finast av Theo och teodor..??

Övriga förslag motages VARMT... då jag börjar få lite panik på namnfronten.. ja, jag vet.. man har tremånader på sej efter ankomst.. men..endå.. vill ju ha lite "kontroll"..kontroll freak som man är ;);)

• fabler

Sticker in med en kommentar till minimie, jag gillar theodor! *smiter ut igen*

• Nirnaeth

Fick just hämta hem en "febrig" Xander. 39,5 enligt dagis, och jättehängig.
    Dock var han pigg när jag kom, satt och käkade glass med dom andra, och skulle absolut gå själv hela vägen hem. Annars åker han alltid på brädan.
    Kollade tempen nu, och den ligger på 37,5 och han är inte det minsta hängig kan jag tala om. Sååååå superpigg.

Aja, har ändå hemstudier den här veckan, och Adele hade precis vaknat och ätit när dom ringde, så självklart var det inga problem att hämta honom. Hade nog känts lite trist om jag jobbat, eller varit i skolan för skrivning.

Fast ja, han hade ju haft feber där..även om barn kan svänga väldigt häftigt i temperaturen, så vill jag ändå inte att han ska vara där om han visat minsta tillstymmelse till att bli sjuk.

Så nu har vi tagit helg! Ska göra ett nytt försök att baka lite till Xanders kalas, så nu får han hjälpa till.

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • znoozan

Nirna: det hände mig massor med gånger,dagis ringde-febrigt barn,kom dit och gossen skuttade runt glatt och febern var som bortblåstFundersam 

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-08-07 12:42:13 följande:
    Nirna: det hände mig massor med gånger,dagis ringde-febrigt barn,kom dit och gossen skuttade runt glatt och febern var som bortblåst 
    Man blir ju lite fundersam!

Fast den här gången gjorde dom iaf rätt att ringa mig, för nu är han stekhet och ligger utslagen på soffan. Det svängde från en minut till nästa..
    Tur jag har en plåt med kladdkaksmuffins i ugnen Sånt tycker man om när man är sjuk!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • smarties

Aoch, träningsvärk i fingrarna, är inte van vid att få naglarna fixade..men jäklar så bra det blev.. :D

♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
  • Nedina
    smarties skrev 2008-08-07 17:00:50 följande:
    Aoch, träningsvärk i fingrarna, är inte van vid att få naglarna fixade..men jäklar så bra det blev.. :D
    Hur är det med pirret i magen idag nu då? Eller är du cool lugn?
    Maria - mamma till ♥ Pontus ♥ ängeln Tilda ♥ Melvin
  • smarties
    Nedina skrev 2008-08-07 17:22:09 följande:
    Hur är det med pirret i magen idag nu då? Eller är du cool lugn?
    Jag vill bara ha det överstökat nu, alla är så stissiga o stressade :)
    ♥ Max 060112 ♥ Moa 070720 ♥
Svar på tråden Poppispinglorna