Inlägg från: Starlet1 |Visa alla inlägg
  • Starlet1

Poppispinglorna

Martha skrev 2008-08-12 21:39:04 följande:
    Jobbigt... :( hur mår du då? och vad har ni gjort i dag???
    Vi har shoppat, och shoppat och letat badrumsmatta. Ska åka till Bergnils imorgon också.

Jag mår lite bättre, men blev trött när Göte kom hem och inte gjorde nånting med Adam. Han fattar fortfarande inte det där med att det är rätt tungt att ha det fulla ansvaret 24 timmar om dygnet. Att jag behöver lite hjälp av den andra ansvariga föräldern, men men. Förhoppningsvis går det bättre.
  • Starlet1

Då var första dagen av inskolningen avklarad. Adam hade jätteroligt och brydde sig inte speciellt mycket om mig. Han gick rakt in till barnen och började leka. Få se hur det går imorgon då jag ska vara mer i ett annat rum, och på onsdag är det Göte som ska vara där med honom eftersom jag ska på redaktionskonferens med jobbet.

• Starlet1
    znoozan skrev 2008-08-18 13:18:47 följande:
    Isac tyckte att dagis var jätteskoj,hoppas han tycker det sen när jag börjar gå därifrån oxå imorrn ska vi vara där tidigt,09.15- hoppas han är pigg då fastän han kommer att gå upp tidigare än vanligt!
    Vad skönt. Säger samma som du, få se hur det går sen när vi ska gå därifrån.
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-08-18 13:42:46 följande:
    Förutom Elwira så var det 5 (!!) pojkar som inskolades och 3 av dom var födda i Juni -07 precis som lilla E.. :)
    Det är bara Adam och en till som ska inskolas nu i höst. Och den andra, minns inte om det är en tjej eller kille, kommer på onsdag, så idag och imorgon är jag ensam förälder där.

Hoppas det går bättre nu till veckan för lilla E.
  • Starlet1
    znoozan skrev 2008-08-18 13:53:40 följande:
    kul att det gick bra hur var bröllopet?
    Det var helt underbart. Hon blev så himla vacker att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna. Det är så härligt att lyckas sådär med brudar.

Och sen hade vi jättekul och var i säng kl 3. så visst hade vi roligt.

Men jag är inte jättesugen på att parta igen på onsdag, men får väl offra mig för jobbarkompisarna
  • Starlet1
    Michaela83 skrev 2008-08-18 14:41:32 följande:
    M ska ta resterande vecka, så jag hoppas de går bättre då! :) Kul att det gick bra för Adam!
    Jag ska ta imorgon och sen tar G onsdag och torsdag. Vi tar 1,5 timme idag och till på onsdag, sen 2 tim resten av veckan. Men vi behöver inte vara drä hela tiden.
  • Starlet1
    Martha skrev 2008-08-18 20:53:06 följande:
    Jag är med :)
    Jag med, kanske.
  • Starlet1

Gud vad trött jag är. Har varit två dagar i  Alfta på redaktionskonferens. Och när dom stängde baren inatt så kom jag och några andra kloka kollegor på att vi skulle gå till mitt rum och dricka upp resten av vinet som en tjej hade med sig. Och så sjöng vi Taube, hihi. Kl 2 kom jag isäng och så upp kl 7 imorse.

Vid niotiden imorse ringde Göte och sa att Adam blivit sjuk inatt. Så det blev inget dagis idag och inget imorgon. Skitdrygt att behöva börja om litegrann i inskolningen på måndag. Hoppas det kommer gå bra.

Nu MÅSTE jag sova.

• Starlet1

Roligt med shoppingkväll, men jag jobbar säkert då, vilken dag i veckan är det? Ligger i soffan och orkar inte gå ut och titta i almanackan Generad.

Adam sitter på sin puff nu, en sån där fotpuff ni vet. Adam har beslagtagit den så nu är det hans stol.

Vi har en jättesnorig kiille här hemma, men ingen feber alls och han har sovit jättebra inatt, vilket är jätteskönt.

Ska nog inte göra så mycket i helgen.

• Starlet1

Adam har fått ett par gröna "Foppatofflor" av sin farbror, och han älskar dom! Han hämtar dom direkt när han vaknar på morgonen och sen vill han ha dom på sig hela dan. Det är lite drygt men numer kan han nästan sätta på sig skorna själv.

Svar på tråden Poppispinglorna