-
Hihi, noll koll. Ja då jobbar jag säkert till kl 23 eller så har jag börjat kl 6 den dan och är slut, men lite shopping ska jag nog orkasmarties skrev 2008-08-22 10:22:04 följande:Shoppingkvällarna är alltid på torsdagar. :)Nu är man hemma själv, Moa är på dagis, Max är på dagis, jag ska dit igen om en halvtimma och då ska hon äta, och sen ska båda sluta tolv idag. Spännande. :)Sen ska vi ner och köpa strumpor på Dollarstore, och hämta ut bröllopskorten. :)
-
Haha, den var jätteroligMartha skrev 2008-08-23 09:40:54 följande:www.blocket.se/vi/17507094.htm Hhihi den här var ju lite rolig.. :) (obs ej min annons)
-
Ni som har dagisbarn. Hur snoriga får dom vara för att komma till dagis? Vi är ju mitt uppe i inskolningen, och Adam har redan missat två dagar pga kräkningar och feber. Men han blev frisk i fredags fast då var vi hemma också. Men näsan rinner konstant på honom, annars är han pigg som vanligt.
Kanske ska ringa dit imorgon, eller gå dit så dom får titta på honom, vi har ju så nära och måste ju ändå upp på morgonen. -
Nämenprecis, jag har ju redan fått göra det med 2 dagar, mindre kul kan jag säga. Men samtidigt vill jag ju inte smitta alla på dagis heller, fast han är bara snorig nu, kräkningar var ju natten mellan onsdag och torsdag förra veckan. Tror jag går dit imorgon, så får dom avgöra om han ska stanna. Jag har ju nära och måste ju ändå upp nån gång på morgonen, vi ska inte vara där förrän kl 9:30, så det är ju ingen fara.smarties skrev 2008-08-24 14:13:34 följande:På mitt dagis säger dom att första dagarna smittar mest..o mina har snorat i några dagar nu, fast dom är pigga,,värsta dilemmat. Man vill ju inte med glädje ta uppehåll i inskolningen :/ -
Nämen precis, så tänker jag också. Och eftersom jag inte ska till jobbet imorgon, utan det "bara" är inskolning, så går jag dit med honom, så får dom skicka hem oss om det inte godkänns. Lite snor dör ju ingen av. Det är mest genomskinligt. Måste ju få inskolningen avklarad den här veckan.Martha skrev 2008-08-24 15:59:40 följande:Lite snor har ingen dött av... och du lär ju se det så här.. ska du vara hemma varje gång han är minsta lilla snorig sen när du väl jobbar lär ni ju få vara hemma rätt så mycket eftersom barnen är snoriga nästan jämt.... Det är väl när det rinner gult tjockt som man ska undvika dagis...
Hur var trolltjejen då, eller vad det var? Synd att vi missade det. -
Aha, så var det ju. Ja, det har varit varmt idag. Adam är hur busig som helst. Orkar inte riktigt idag känner jag, eftersom vi är snoriga och lite låga allihop.Martha skrev 2008-08-24 16:50:41 följande:Det var Bodils minicirkus å skit varmt... Tjejerna var inte ett dugg intresserade tror dock att värmen hjälpte till för det var outhärdligt.. -
Vi försökte ett bra tag för att få Adam att ta flaskan. Det var välling då. Och han ville inte alls. Vi tog en paus och sen gjorde Göte välling istället för gröt av misstag och hällde det i en flaska och gav Adam och då åt han.Nirnaeth skrev 2008-08-24 18:15:23 följande:Nu börjar jag minst sagt känna mig panikslagen..Vi har tränat varje dag nu i över en vecka, för att vänja Adele vid flaskan. Om en vecka ska ju jag göra praktik på heltid, och Thomas ska sköta matningen.Hon BLÅVÄGRAR!! Skriker tills hon får panik, somnar av ren utmattning på tom mage..vi har provat olika flaskor, olika sorters ersättning, bröstmjölk..olika positioner..Jag går hemifrån när det är matdags, eller går in i ett annat rum så att hon inte ska se eller höra mig..Men inget funkar..hon öppnar inte ens munnen när flaskan kommer..utan kniper, sen vänder hon sig bort och gallskriker.Jag orkar snart inte mer, jag mår fysiskt illa av att höra henne skrika och veta att jag medvetet gör så mot henne. Hon vill ju ammas..hon vill inte ha flaskan..Det känns som om jag prioriterar mig själv över henne nu..eftersom jag enbart ger henne flaska för att jag ska sköta min utbildning..Det är inte värt det..!! Måste prata med dom på tisdag när jag ska till skolan, försöka förhandla mig till nån annan lösning. Jag kan inte vara borta på heltid i tre veckor när min lilla bebis är hemma och gallskriker, vrålhungrig, timme efter timme..
Så vem vet. Hon kanske behöver några dagars paus. Men alla vill ju inte ha flaskan heller. Jag förstår att det är skitjobbigt för dig. -
Jag skulle vara med Adam på dagis idag, eftersom han var sjuk torsdag-fredag. Men när vi kom dit så tyckte fröken att det gick så bra, så jag fick gå hem, utan Adam. Det känns jättekonstigt. Ska hämta honom om en halvtimme, men det känns skumt. Har hunnit dammsuga, plocka tvätten och jättemycket annat, för jag blir galen av att bara sitta och titta på klockan.
Onsdag-fredag kommer Adam vara på dagis i 4 timmar, mellan 10-14, eller 10-13 på onsdag och sen till kl 14 dom andra dagarna. Nån som är ledig och vill äta lunch eller nåt?
Han grät när jag gick, men det gick nog över. Hoppas det. -
Kanske. Min sambo jobbar ju med bussbolag. Söderbärke trafik kanske?Nirnaeth skrev 2008-08-25 14:08:06 följande:Någon Ullaredsfanatiker här, som vet om det finns NÅT bussföretag som kör på lördagar dit?Har kontaktat flera stycken, men alla kör på vardagar.
Annars så är det en poäng att åka dit på vardagar, även om jag förstår att det är svårt att få ledigt och sånt. Men det är hysteriskt där på lördagar.
Själv ska jag dit vecka 42 eller v 43. Jag ska nämligen hem en hel vecka och då har vi bara 8 mil dit. Då ska jag dit och köpa galonisar och vinteroveraller. Och kuddar och sånt :) Längtar... -
Gud vad jobbigt. Det är så himla drygt när det händer grejer med bilar, dom ska bara funka. Och när dom försöker stjäla bilar så förstör dom ju bara. Man blir bara förbannad.Nedina skrev 2008-08-25 16:33:11 följande:Vet inte om jag ska bli arg eller storgråta! I lördags gick vår förstabil sönder, bensinpumpen pajjade och bara pumpen kostar ca 2000 kr. Fredrik och en kompis ska fixa det, men väntar på att få tag på en bensinpump. Är hemma med barnen som har ögoninflammation idag och nyss ringde Fredrik på väg från jobbet, då har någon försökt stjäla andrabilen. Så han får inte ens in nyckeln i tändningslåset. Så nu sitter vi här i Bäsna, i behov av två bilar och ingen som går att köra. Försöker till råga på allt spara alla överflödiga pengar till bröllopet, så händer sånt här!