Inlägg från: lärjunge |Visa alla inlägg
  • lärjunge

LCHF tråden 3

Tack! Jag alltid går åtminstone 5 kg om första 2v o sen blir det 1kg per vecka... bara för att jag är ju så stor. När jag är nära målvikten, då börja det går långsammare.

• lärjunge

Hej -

Jag har börjat simma på Medley Maserhallen/AquaNova här i Borlänge, igår. Det var kul och skönt att motionsimma i en timme o sedan sitta i bubbelpoolen för 20 minuter. Ikväll är det vattengympa kl 20.00 och det är 1h lång. Sköööönt!

Har inte stått på vågen under 2v nu pga först mens o sen förkylningen men ska göra det på fredag iaf.

Fortfarande -4kg sedan 1/8 vet jag iaf.

• lärjunge

Jag tycker inte alls om forumet Kolhydrater i fokus. Så rörigt är den och dåligt format.

• lärjunge

Kaiza - va fin du är! Inte tjock alls!

---

Igår motion simmade jag som sagt 1h o ikväll gjorde jag vattengympa i 1h! Jag cyklar fram o tillbaks 5min till simhallen... phew!

• lärjunge

Kaiza, Tack - att simma när man är så här stor, är så skönt! Man blir trött dagen efter, i kroppen, men kroppen återhämtar sig mkt fortare än om jag skulle göra spinning eller aerobics i en timme!

Bobbenn, Jag har nyligen börja motionera mera (än mina icke-ansträngande hundpromenader) - motionsim och vattengympa! Det är så skönt!

Kram,
    Heather
    128/124/70 kg.
    (start/nu/målvikt)

• lärjunge

Jag äter något frukt varje vecka. Är gammal Atkinsbantare, och vi kunde äta bär och det är så gott med vispgrädde!

• lärjunge

Bobbenn - Think outside the box när det gäller frukost. Jag ibland äta hamburgare eller korv till frukost o inte bara "frukost mat". Ibland t o m fisk! Man behöver inte räkna någon kalorier. Det gör jag aldrig.

Jag tränar Månd-Fred och vilar på helgen. Simmar minst 1 timmar, ibland mer om jag har tid. Jag äter när jag är hungrig och det ska man. Man behöver inte ladda med kolhydrater bara för att man tränar

• lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-27 11:12:32 följande:
    Bär får man väl äta? Hallon iaf
    Jepp, jag äter hallon, blåbär, jordgubbar, o sedan vattenmelon är gött!

Jag har Dr Dahlqvists blogg pdf fil på vad man får o inte får äta och frukt kan man ha 1 gång om vecka står det där. Jag skrev ut den engelska versionen för jag är amerikansk (blogg.passagen.se/dahlqvistannika/ ).
  • lärjunge
    Muminski skrev 2008-08-27 11:15:42 följande:
    Åh vad jag blir impad och inspirerad. Du är ju hur duktig som helst. Så fort ryggen inte gör så ont vill jag oxå börja simma. Jag älskar verkligen att simma, det är så skönt.
    Åh tack för peppningen! Min rygg, mina leder, dom är så tacksam att jag började röra på mig mera igen och speciellt med simmning! Det är det bästa för oss med ryggont och ömma leder pga vikt eller något annat. Jag har en Orbitrek hemma oxå men den används lite, kanske på dom dagar jag kommer inte iväg till simhallen. Men jag har ju bara börjat i måndags så jag hoppas med LCHF och simmningen att tona kroppen, förbättra kondisen och minska kilorna igen
Svar på tråden LCHF tråden 3