Inlägg från: lärjunge |Visa alla inlägg
  • lärjunge

LCHF tråden 3

Oops jag läste fel Bobbenn - jag trodde du skrev du måste ner 62 kg! haha förlåt!

• lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-31 17:59:03 följande:
    WOW du är verkligen duktig
    Tack - men det är lätt att komma igång med simmning, det är så skönt! Har provat annan motion men detta är min FAVORIT!
  • lärjunge

Man *måste* träna, oavsett kostprogrammet. Kroppen, skelettet, organer, alla mår bra av motion! Och den bästa motion för överviktiga är faktiskt simning (eller promenader).

• lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-08-31 22:11:24 följande:
    Härligt Jag gillar oxå att simma men känns inge kul att ta på sig baddräkt just nu :S Jag ska köra cardio muscle, spinning och core
    Om jag som är 155cm och 120 kg - vågar visa sig i en baddräkt - så kan du! Motionsim är en bra all'round motionsform, som att springa på en elliptiska träningsmasking - alla musklar jobbar samtidigt och pulsen är högt. Jag känner det i mina arm, mage, rygg och ben musklerna...
  • lärjunge
    ric69 skrev 2008-09-01 13:06:42 följande:
    Ni kan pröva att fettladda innan era träningspass!Då äter ni helt enkelt er LCHF-måltid.Kolhydratsladdning är nästan ur tiden helt. Skillnadenär dock att stora killar/tjejer i idrottvärlden tartill en del kolhydrater för att orka lite mer.Tala om hur er energi är förhållande till innan, nibörjade med Lchf.
    Hej du! Det var länge sen ;) Är du en supporter av LCHF nu? Förrut var du väldigt emot kosten...
  • lärjunge
    Dame72 skrev 2008-09-01 14:17:13 följande:
    Det tror jag inte han är, men jag tycker det vore kanon om det fanns en person med i tråden som är insatt i kroppens fysiologi osv. Mkt såna frågor kommer upp, ivarjefall hos mig.  Tycker det är bra att kunna bolla saker med folk som dels är LCHF fanatiska, äter LCHF som en del av sin viktnedgång men inte har det som ren livsstil och sen folk som kanske mest ser det negativa. Just för att man skall få mer perspektiv på sin kropp, sitt ätande osv. Vi som håller till här och är överviktiga behöver ju inte bara jobba med kosten utan även med psyket, eller hur? Varför blev vi överviktiga? Nån som håller med?
    Ja jag kommer att gå på en liten grupp lokalt som är på min VC, som håller varje vecka ett möte, som pratar om mentalt, varför man är överviktig, osv i 12v o sen ger dom förslag på hur man ska lägga om kosten, väldigt kolhydratsnål, sa sjuksköterskan o hon tyckte det skulle bli bra med någon som kör LCHF i gruppen. Det börjar i Oktober... tror jag hinner tills *nästan* 100 kg strek på vågen tills dess.

/Heather
    128/120/75 kg
  • lärjunge

Jag är ***kraftig övervikt***! Var 128 kg och är 128 kg. Simning och hundpromenader sliter inget alls. Man kan ju träna när som helst, och vattengympa och motionsim är det bästa för oss supertjocka.

teek taak skrev 2008-09-01 15:48:22 följande:

Det sliter på leder på de feta att träna. Det är inte bra att belasta kroppen med träning när man har en stor övervikt. Först skall man bränna fettet och sedan börja smått med träningen.
  • lärjunge

Oops "Var 128 kg och är 120 kg nu" borde det stå!

• lärjunge

Jag tycker ALLA ska träna oavsett kostplan. Kraftig överviktiga som mig och smala. Leslie Sansone i USA säger hela tiden i sina dvds (Walk Away The Pounds): "Your body was made to move - your bones and muscles feel better when you move."

Jag tycker inte 10 kg är dåligt att gå ner per månad. Jag hoppas på 8-10 kg per månad faktiskt. Har gått ner 8 kg i augusti och hoppas det igen för september. Jag hoppas jag är 100 kg vid nyårsdagen!

Kram
    Heather
    128/120/75 kg
    (start/nu/mål)

• lärjunge
    Bobbenn skrev 2008-09-01 20:10:38 följande:
    Jo det var det men tränade 6 dagar i veckan ca 3 timmar ibland mer per dag
    Ja jag tränade 2h/dagen när jag först gjorde Atkins i 2003-2004 och gick ner 25 kg inom 1 år...
Svar på tråden LCHF tråden 3