-
Jo men man kan inte vara fanatiskt över det heller. Fett förbränner fettBobbenn skrev 2008-08-27 11:18:37 följande:Tack Men om man inte räknar kaloroer med all denna grädde är jag sååå rädd att gå upp mer Vill verkligen bara bli smal igen
Det är Dr Atkins sa, och jag antar Dr Dahlqvist håller med.
-
Ja jag ska börja använda den mer när jag har gått ner till under 100kg. :) Har 24 kg att gå ner tills dess.Muminski skrev 2008-08-27 11:23:25 följande:Lärjunge, åh en orbitrek vill jag ha. -
Min Orbitrek har inte gått sönder, har haft den sedan förra höst... slutade använda den flitigt för några månader sedan... orkade inte helt längre... o var lat. Men nu du, är jag så taggad med den här motionssimmning och vattengympa!Bobbenn skrev 2008-08-27 11:24:03 följande:Finns på jula för 900 nu Min gick sönder igår så ska köpa en ny LÖV IT! -
Kif är en rörig forum. Avskyr den om jag får vara helt ärligt (inte inehållet, bara forumstil). Jag är en gammal Atkinsdiet bantare och kan min sak om Low Carbing.Dame72 skrev 2008-08-27 11:25:41 följande:Jag tycker du går in på ex kolhydrater i fokus och läser grunderna i LCHF. Annars kommer du inte att förstå, och förstår man inte grunderna anser jag inte man ska pyssla med en sån här diet. Du måste förstå vad som händer i kroppen och själv kunna tolka just din kropps signaler.
Atkins är i samma familj som LCHF faktiskt...
-
Frukost: 1 kokt ägg, några ostskivor, kaffe (var inte så hungrig)
Lunch: På Burger King. En Angus Meal sans hamburgarebrödet. Tog babymorröter istället för fries. Sprite Zero till drycka. -
Men jag skulle aldrig avråda folk att prova på LCHF, Kenzie. Visst ska man läsa vad man får äta o inte äta, det finns på Dahlqvists blogg. Eller hennes böcker. Man behöver inte vara experter på en gång i början
-
Nej Dame, jag vet men jag ville svara dig ändå, även om svaret ditt var inte riktad till mig.
Jag tycker att om man vill lära sig om LCHF, så vänder man sig till Dr Dahlqvists Blogg på nätet eller boken. Lättare att läsa o hitta runt där än i ett rörigt forum som Kif.
Kenzie, nej men om man vet vad LC står för, då äter man inte många kolhyisar
hehe
Vet ej om ni kommer ihåg Linda Nybergs debattprogram, hon hade en gång om LC dieter och jag var med i programmet då. Jag var med i Aftonbladet o Expressen med, o lokalat tidningar med... för jag gick ner 25kg med Atkins i 2003-2004. Det var då LC var nytt i Sverige. -
Jag skulle alltid föreslå Dr Dahlqvist blogg i första hand, eftersom det är hon som förespråkar det.
Det är inte bara LCHF'are på KIF, utan alla LC kostprogram där, som Atkins t ex.... -
Hej!
Jag har lite frågor:
1. Hur ser din matdag ut med LCHF-metoden?
Frukost: kött, ägg, ost, kaffe+grädde+hermesetas.
Lunch: isbergssallad med tonfisk och majonäs. (el. kött, grönsaker, smör)
Middag: kött, grönsaker, smör
Fika: ostrullar, kaffe+grädde+hermesetas.
Vatteninttag: 2L
2. Hur mycket och hur ofta tränar du?
Just nu, motionsimning och vattengympa måndag-fredag. Helgen är vilodagar.
3. Hur mycket har du gått ned?
Började 1/8 och har gått ner 4kg hittills.
4. Hur varierar du din mat?
Nya recept, tips från LC kompisar...
-
Dame72...
Jag tycker det var hon (Dr Annika Dahlqvist) som startade allt i Sverige när det gäller lågkolhydratsmetoden det senaste åren. I USA är det väl Dr. Robert C. Atkins som har gjort det sedan 1972. Jag har läst hans bok "Dr Atkins New Diet Revolution" i 2003 så jag kan det mesta om lågkolhydratsmetoden. Det jag gillar är att jag vet vad jag ska äta o inte äta, och bara äta det när jag är hungrig för det. Det som jag ska inte äta, undviker jag som om det var gift.
I 2003-2004 lyckades jag, med hjälp av Atkins och 2h/dag motion, går ner 25 kg. Jag var stlk 56 o gick ner till stlk 44/46 i jeans. Jag var stlk 3XL i blus, och gick ner till L. Jag fick regelbundet mens nästan på en gång, jag fick bra blodtryck, och mådde prima. Och jag ser framemot att göra detta igen, och sen går ännu mer ner i vikt. Jag var 115 kg då och gick ner till 90. Min målvikt är 70-75 kg.