LCHF tråden 3
Som sagts ovan så kan kroppen luras att producera insulin av sötningsmedel. Så det undviker jag.
Ja som sagt så är det ju inte säkert att man faller ur ketos för ett litet snedsteg. Jag gjorde det inte trots en liten bit äppelkaka med glass och 2 chokladbitar.....Så en klunk dricka? Nja...Kan du inte testa?
Sedan måste jag oxå säga att det känns fel (för mig) att hinka i mig grädde och proppa i mig fett. Jag har gjort som så att jag ersatt alla lågfettprodukter mot de fetare varianterna. Men jag skulle aldrig hälla grädde äver frukosten eller ens ha vispgrädde i kaffet
Jag drar hellre ned på protein och kolhydrater så att proportionerna blir rätt iaf.
Tack, men jag känner mig INTE 4 kilo smalare
Möjligen 1
(men jag gick ner 1,5 förra så det får i såfall duga)
-3 kilo nu efter 2 veckor med LCHF. (1,5 kilo vardera vecka) Det måhända inte går lika fort som andra, men det GÅR iaf
Ja, jag måste dock säga att jag efter 1,5 vecka HAR sötsug. Oh GUD vad jag är sugen på ett varmt wienerbröd till kaffet eller lite smågodis. Fattar inte att alla så glatt säger att suget är borta. Nix, det är det inte här. Jag äter strikt LCHF, är i ketos sedan 2 veckor, gör inga undantag....Men sugen, JEPP 
Förlåt 2,5 vecka med LCHF ska det vara
Jag lagar samma mat till alla, men serverar pasta/ris/potatis till övriga.
Jag räknar minutiöst och fyller i varenda liten grej på minmat. MEN, jag som INTE har någon ätstörning sedan tidigare märker hur fixerad med blir. Så jag förstår att ni med ätstörningar måste se upp.
Troja, grattis, hur myclet har du gått ner?
Ketos hamnar du in igen efter ca 3 dagar med strikt diet.
Ikväll ska jag lyxa till det med lite fluffig vispgrädde, en ruta riven choklad (70%) blandat i och några färska hallon
Margarin är rena skiten. Väldigt processat och inte bra för kroppen. Det visste jag redan långt innan jag började med LCHF. (Såg någon dokumentär på TV för länge sedan samt läst en massa artiklar)
Tips på morgonmacka kommer här:
Stek ett (eller två
) ägg rejält och länge i smör på båda sidor. Glöm liksom bort på på stekjärnet (men bränn såklart det inte) Låt det sedan kallna i kylen. Det är inte fel att låta det ligga över natten. Sedan är det bara att äta som en smörgås i handen med smör och pålägg på....