Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?
haha, nu tröttnar jag på dig. Kan det vara så att du tar åt dig så mycket för att du vet med dig att du gjort vad jag beskriver att adoptivbarn mår dåligt av?
haha, nu tröttnar jag på dig. Kan det vara så att du tar åt dig så mycket för att du vet med dig att du gjort vad jag beskriver att adoptivbarn mår dåligt av?
Men kära vän, tror du verkligen på vad du själv skriver?! "Alla vet", jag kan tala om för dig att "ALLA" definitivt inte vet. Det finns MÅNGA som skiter i vad som sagts på föräldrautbildningarna och kör sitt eget race. Du kan inte komma och tro att "alla" gör som du kanske gör!
Säg inte till mig att läsa på om du sitter o tror att "alla" gör på ett eller annat sätt!
haha, ja jag sprider osanningar för att jag berättar hur adopterade som jag har kontakt med mår. öh...ok........
tycker du att du passar in i den beskrivning jag skrev om min vänner?
Nu tror jag du börjar bli trött. Jag har inte skrivit något DU gör eller någon annan härinne gör. Jag varken känner er eller har någon lust att döma folk från internet. Jag skriver och har påpekat detta flertalet gånger om mina kunskaper och erfarenheter av adopoterade barn (har både stora kunskaper i ämnet kulturell identitet samt erfarenhet av adoptivbarn).
Vad DU gör är det endast du som vet, dock kan du inte svara på de frågor jag ställt dig men du berättade att ditt barn inte var ett av de barn som jag besrev och jag applåderade dig för det. Du borde vara stolt inte hoppa på mig, ditt barn kommer vara dig tacksam över att du inte bytt dess namn eller tagit bort dess ursprung.
bra du har nu förstått var jag ville komma med språkdiskussionen, då släpper vi den.
Tråkigt att han inte kommer återfinna sina bioföräldrar men det hindrar inte från att återfinna och lära sig om sitt ursprung.
Jag tror återigen inte att alla adoptivbarn är lika, jag vet faktiskt inte hur många gånger jag ska behöva skriva till er att jag endast skriver utofrån MINA erfarenheter.
Nej jag håller inte med. Du skriver att barnet ska få lära sig och bland annat fira lite indiska traditioner, låter det som om du raderar eller hindrar barnet fårn sitt ursprung?
Du kommer inte heller byta namn men ge det ett nytt (varför förstår jag inte men det är upp till dig som förälder).
Underbart!!! =D! Blir så glad att höra att ni finns!! fick inlägg i gästboken av ett adoptivbarn som också var tacksam över att föräldrarna respekterat hennes ursprung tillslut!!
vad har jag fel i? Att mina vänner mått dåligt över deras adoptivföräldrars egoism? att många adoptivföräldrar byter namn på barnen? Berätta gärna var jag har fel?
Tycker nog vi varit överens från början. De flesta sätter igång o går emot bara för att andra inte tagit sig tid att läsa vad jag skriver ordentligt.
Det är tråkigt att man tycker sig ha rätt att hoppa på folk när man själv faktiskt borde öppna ögonen och läsa vad som står.