Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?
Precis vad många jag känner råkat ut för...kan inte annat än beklaga faktiskt.. Men det är inte försent än att ta reda på ursprunget!
Precis vad många jag känner råkat ut för...kan inte annat än beklaga faktiskt.. Men det är inte försent än att ta reda på ursprunget!
"Biologi är vetenskapen om livet och livets processer. En biolog studerar hur livet fungerar och är uppbyggt."
så vad menade du?
bilogisk härkomst och biologiskt urspurng, vad trodde du? Läran om fossiler?
Inte det minsta.
Och de har föräldrar som har gett dem namn. Inte att glömma är deras biologiska föräldrar som faktiskt gjort, burit och fött barnet samt oftast gett denne sitt namn.
Ming S skrev 2008-08-11 21:56:18 följande:
Nej om ni inte är intresserade är det förmodligen fel på adoptivföräldrarna som inte gjort er intresserade av ert ursprung och er härkomst. De flesta (om inte alla) borde vara intresserade av att veta var de kommer från och vilka de är.
Nej jag tror att det är mänskligt och naturligt att man vill veta vem man är.
Vem sjutton har pratat om att tvinga barnen till sitt ursprung? Jag pratar om att de ska ha MÖJLIGHETEN att få bli intresserade av sitt ursprung, en jävla skillnad tycker jag.
Solvår H skrev 2008-08-11 22:55:18 följande:
Nej, jag tror det var du som talade om nationalitet, jag pratar om etnicitet.
Din son hör väl hemma där han vill vara hemma? Under förutsättningen att han fått MÖJLIGHET att lära sig om sin härkomst.