Inlägg från: Umm Elias |Visa alla inlägg
  • Umm Elias

Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?

Pågrund av din ignorans och dina otrevligheter väljer jag att ignorera dig och dina påhopp från och med nu. Du läser selektivt och vägrar förstå eller läsa vad jag egentligen skriver, så du får leva i din ignorans själv.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Mara skrev 2008-08-10 00:42:09 följande:
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:38:40 följande:
    Men hallå, nyss skrev du ju att det inte var något värt att ha kvar ursprungsnamnet som andranamn eftersom att andranamn glöms bort. Hur ska du ha det? Nu vet vi ju inte hur vi ska göra. Du måste vara konsekvent om vi ska kunna följa dina regler.
  • Umm Elias

sarkasm? Finns inte en gnutta sarkasm i mina inlägg. Du skrev att ni ej raderat ert barns ursprung och jag applåderade dig för jag tycker du är värd det. Jag lider som sagt med dem som faktiskt får sina ursprung borttagna från dem.

Thalis skrev 2008-08-10 00:44:59 följande:
    Ja,men bara för att hon filtrerade bort sarkasmen....Sen behöver jag inte någons applåder,ännu mindre hennes.Och bara för det så betyder det inte att jag inte får ifrågasätta hennes vrickade åsikter/anklagelser,eller hur?
  • Umm Elias

Eller så kanske ni kan lära er läsa mitt mogna språk så förstår nig bättre vad som egentligen står? jag kan inte sjunka till er nivå av påhopp "tyvärr".

Esperando skrev 2008-08-10 00:46:25 följande:
    Du snälla..ha inte sån tråkig attityd...Du får lära dig att använda språket och uttrycka dig på ett sätt som är moget. Då förstår nog alla dig bättre.Umm Elias skrev 2008-08-10 00:36:58 följande:
  • Umm Elias

oj, hoppa iväg innan det var klart.

Det är svårt att ha en god attityd när man blir bemött av påhopp och otrevligheter.

• Umm Elias

jag tror att kunskapen idag är mycket större (och det visar ju forskning också) än vad den var på som du skriver 70-talet.

Tyvärr finns det fortfarande dem som struntar i de ovärdeliga kunskaper som lärs ut idag, vilket jag försöker berätta.

Tellus1977 skrev 2008-08-10 00:48:17 följande:
    Umm Elias:Fast jag tycker nog att du har utryckt dig lite skumt faktiskt om jag får vara ärlig... Visst skriver du att det handlar om dina vänner men ibland så verkar du skriva som om nästan alla, iaf många adoptivföräldrar kör över barnens bakgrund och så tror jag inte att det är idag eftersom vi går utbildningen m.m. Däremot så tror jag tyvärr att det fenomenet kan ha varit vanligare på 70-talet men jag känner inte som många som adopterades då så jag ska nog inte uttala mig om det.
  • Umm Elias

och "många" är inte "nästan alla"!

Tellus1977 skrev 2008-08-10 00:48:17 följande:
    Umm Elias:Fast jag tycker nog att du har utryckt dig lite skumt faktiskt om jag får vara ärlig... Visst skriver du att det handlar om dina vänner men ibland så verkar du skriva som om nästan alla, iaf många adoptivföräldrar kör över barnens bakgrund och så tror jag inte att det är idag eftersom vi går utbildningen m.m. Däremot så tror jag tyvärr att det fenomenet kan ha varit vanligare på 70-talet men jag känner inte som många som adopterades då så jag ska nog inte uttala mig om det.
  • Umm Elias

aha, så med andra ord ljög du i inlägget?

Thalis skrev 2008-08-10 00:49:52 följande:
    Detta var det jag skrev  och sarkasmen var från min sida.
  • Umm Elias

Jag tror att du bör läsa igenom allt igen och sluta med dina otrevligheter.

Esperando skrev 2008-08-10 00:48:24 följande:
    Svar på #160Tror att dom flesta här håller nog med mig när jag säjer att man inte ska kasta sten i glashus..Det verkar inte finnas något slut på din ignorans.
  • Umm Elias

tråkigt.

Thalis skrev 2008-08-10 00:52:29 följande:
    Om du vill tolk det så.......
  • Umm Elias

att ljuga är en annan sak. Personen skrev att hennes dotter uppfyller faktumet (som jag skrve innan) att inte blivit ifråntagen sitt namn eller ursprung och nu var det inte sant. Det kallar jag lögn inte sarkasm. Å andra sidan har jag alltid haft svårt att förstå både ironi och sarkasm eftersom jag anser det vara sätt att uttrycka sig när man inte vågar säga vad man tycker rakt ut (vilket jag aldrig behövt eftersom jag är trygg i mig själv och säger vad jag tycker.)

Smulan1973 skrev 2008-08-10 00:52:36 följande:
    Umm Elias skrev 2008-08-10 00:50:51 följande:
    Sen när blev sarkasm en lögn?
Svar på tråden Ni som är adopterade, ser ni er själva som invandrare?