• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana

Jag försöker komma på namnet på en hårsalong som ligger typ mittemot gyllenhuset, någon som kan hjälpa mig. Det är en trappa ner...

• Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-04 09:45:52 följande:
    Jag försöker komma på namnet på en hårsalong som ligger typ mittemot gyllenhuset, någon som kan hjälpa mig. Det är en trappa ner...
    Kan det vara Brännpunkt du menar?
  • JePaLuLi

Godmorgon!
    Vad händer hos er idag?
    Här är det ganska grått och trist väder, men jag klagara inte

Är det någon som går på BVC i skäggetorp och som har numret dit?
    Hur är det med mödravården, vart tillhör man?
    Har ju en massa saker som måste fixas innan flytten...

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • ciccielv
    Apipoulai skrev 2008-08-04 01:34:39 följande:
    "veckan före bb", vad betyder det i detta sammanhanget? :)(Varför blir det alltid fel i citeringen för mig?)
    veckan före barnbidraget.förr var det ungefär när skolan började om jag minns rätt
    Marayah skrev 2008-08-04 09:20:10 följande:
    Så mysigt med hästar. Önskar mej en egen gård ja  med hästar. Det har alltid vart mitt intresse. Synd bara att det är så dyrt att rida på ridskolan här nere. När ja bodde uppöver så var de halva priset per termin mot för här.. Hoppas det inte är feber han har. Inte skojj när dom små e sjuka... Här har vi nyss klivit upp. Ska göra oss klar och åka till Lingehm till en jobbarkompis och hälsa på.. Ha det så bra idag!!
    då får du ha en trevlig dag i linghem.vi har just bestämt att barnen ska till busfabrikenGlad
    jannovich skrev 2008-08-04 09:34:04 följande:
    Jag ska dit!
    vi åker nog ev om jag hinner få in traderapengar tills dess
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    JePaLuLi skrev 2008-08-04 09:49:06 följande:
    Godmorgon!Vad händer hos er idag?Här är det ganska grått och trist väder, men jag klagara inte Är det någon som går på BVC i skäggetorp och som har numret dit?Hur är det med mödravården, vart tillhör man?Har ju en massa saker som måste fixas innan flytten...
    tyvärr minns jag inte namnet.men sök på familjecentralen då det ligger i samma lokaler
    dinana skrev 2008-08-04 09:45:52 följande:
    brännpunkt borde det vara
  • dinana
    Skorpan08 skrev 2008-08-04 09:48:51 följande:
    Kan det vara Brännpunkt du menar?
    Ja det var den jag tänkte på. Tusen tack! Vill klippa och fixa till håret, men känner inte till några hårsalonger. Pratade dock med en kompis och hon sa att hon klippt sig där och att hon tyckte de var bra och inte så dyra. Här ute kostar det liksom 360 kr för en hårklippning (IKANO)
  • JePaLuLi
    ciccielv skrev 2008-08-04 09:51:25 följande:
    Tack!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    JePaLuLi skrev 2008-08-04 09:49:06 följande:
    Godmorgon!Vad händer hos er idag?Här är det ganska grått och trist väder, men jag klagara inte Är det någon som går på BVC i skäggetorp och som har numret dit?Hur är det med mödravården, vart tillhör man?Har ju en massa saker som måste fixas innan flytten...
    013-225238
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-04 09:57:14 följande:
    Ja det var den jag tänkte på. Tusen tack! Vill klippa och fixa till håret, men känner inte till några hårsalonger. Pratade dock med en kompis och hon sa att hon klippt sig där och att hon tyckte de var bra och inte så dyra. Här ute kostar det liksom 360 kr för en hårklippning (IKANO)
    ja vissa ställen är hutlöst dyra.jag är så tunnhårig så det känns lite sniket att betala dyrt när man har supertunnt hår.jag klippte mig i ryd c senast och det var "billigt"
    JePaLuLi skrev 2008-08-04 10:04:44 följande:
    det ska finnas länk under linköpings kommunsida
  • PojkMaffia
    Marayah skrev 2008-08-04 09:21:17 följande:
    Pojkmaffia: Roligt att se dig här inne.
    tack Kyss
    Jag är den jag är - like it or not
Svar på tråden Linköping, någon? del 2