• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Firstandhappy

ja verkligen, skulle behöva bygga till en minst lika stor, bra med familjeparkeringarna men de är ju nästan alltid fulla tyvär..

(gillar formuleringen)

• Apipoulai

"sett ut", föll visst bort i slutet av meningen.

Jo, dem brukar vara det.

Hela Linköping är ju på sammaställe. Det finns ju inga andra köpkomplex att åka till. Ekholmen räknas väl knappast.

• Firstandhappy

nej det gör väl kanske inte det, centrum fungerar ju med men bara om man vill betala halva sin inkomst i parkeringsmätarna, jobbade ett tag i centrum men höll ju på att bli ruinerad..
    Inte mycket bättre där jag jobbar nu heller men 30 kr dygnet är ju överenskomligt..

• Apipoulai

Ja det är fördj**la dyrt att parkera.
    Tycker dock att "tian"-parkeringarna är ett bra hittepå.

• Leos och Vincents mamma
    Apipoulai skrev 2008-08-05 13:45:35 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-05 13:44:11 följande: Är det första gången ni träffas, eller känner ni varandra sedan tidigare?
    Några av oss har träffast förut. Jag har nog bara träffat nån förut tror jag o det vid nåt enstaka tillfälle.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Firstandhappy

"tian"-parkering??? aldrig hört talas om...
    fast förvisso så åker jag just nu bara mellan jobbet o hemmet i mjölby så det blir ju inte så mycket mer kostnader, flyttar till linköping 1 okt..

• Apipoulai
    Firstandhappy skrev 2008-08-05 14:21:25 följande:
    "tian"-parkering??? aldrig hört talas om...fast förvisso så åker jag just nu bara mellan jobbet o hemmet i mjölby så det blir ju inte så mycket mer kostnader, flyttar till linköping 1 okt..
    Ja en tia för tre timmars parkering.
    Finns i parkeringshusen i Linköping på bl a Akilles, Druvan och Detektiven

www.tekniskaverken.se/parkering/parkera_hos_oss/prislista/
  • Firstandhappy

aha på det lilla sättet,  hade ju förvisso listat ut att det kostade en tia för en viss period men inte vart dom fanns eller hur länge man stod på dom..
    kommer bli den enda sura saken med att bo i "stan" att man ska börja betala för att stå parkerad, enda fördelen med mjölby, gratis i hela kommunen

• Firstandhappy

både jag o mannen jobbar i stan o just nu lägger vi ut över 2500 kr varje månad på resekostnader och jag har 40 min restid enkel resa och mannen över en timme, så vi valde att skaffa större (dyrare) lägehet o flytta in till stan så det kommer gå +- noll på omkostnaderna men vi sparar tiden..

Svar på tråden Linköping, någon? del 2