• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

Skorpan08: Gott med glass hon var verkligen söt i bumbon, hon ser ut som en prinsessa i den precis som Nathalie hon orkade inte heller sitta i den längre stunder men nu kan hon sitta hur länge som helst vad ska ni hitta på för skoj i helgen? Har ni hunnit göra ngt mer på huset?

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • Fyra Mirakel
    Skorpan ;

Säger som de andra...söt Elin i bumbon
    ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
  • ciccielv
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-17 20:30:35 följande:
    om du menar om vi hittade några på hjärta till hjärta så, ja köpte svart tyg på ikea gjorde gubben så nu ska vi klä om dem nån dag....ni får la titta förbi nåndag..om ni vill & se hur allt vart....kunde ju kussarna få leka liteang imorgon vet i tusan om jag orkar...mår riktigt dåligt pga all stress & alla tidiga mornar , så har ont i varje led...så ska vi få vår nya kyl & frys imorgon med

synd att du aldrig kan komma på nån FL träff
    här mår man inte heller tipptopp.har mardrömmar och jag märker att det börjar gå neråt.men det är bara att bita ihopp och överleva dagen.tyvärr har det blivit lite för mycket skäggetorps prat villket jag inte orkar med,har ett ex som bor där.och honom vill jag inte ens se igen.det han utsatte mig för finns ännu inom mig.även om han har fått vård och är som en annan person idag så mår jag fruktansvärt dålig när jag stöter på honom.så jag hoppas slippa se honom på stan imorgon.

ibalnd är det jättebra att komma ut och träffa folk även om man är depriminerad eller helt slutkörd.lite omväxling kan få en bättre i några timmar.Glad

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: håller med dig i det du skriver, när man känner att man är påväg neråt så är det bästa man kan göra att umgås med andra människor! Funderar ni på att flytta p.g.a. pedofilen?

• MammaTillEKNS

Leos och Vincents mamma: Jag tror att vi såg er på ikea idag. Har ni en skylt på vagnen där det står "Vincent"?
    Vi har också en bumbo till Nathalie och hon vill självklart också vara med när vi äter, vi brukar då antingen ha henne i matstolen eller så sätter vi bumbon på bordet, väldigt praktiskt sak

• Fyra Mirakel
    ciccielv skrev 2008-07-17 20:45:40 följande:
    synd att du aldrig kan komma på nån FL träffhär mår man inte heller tipptopp.har mardrömmar och jag märker att det börjar gå neråt.men det är bara att bita ihopp och överleva dagen.tyvärr har det blivit lite för mycket skäggetorps prat villket jag inte orkar med,har ett ex som bor där.och honom vill jag inte ens se igen.det han utsatte mig för finns ännu inom mig.även om han har fått vård och är som en annan person idag så mår jag fruktansvärt dålig när jag stöter på honom.så jag hoppas slippa se honom på stan imorgon.ibalnd är det jättebra att komma ut och träffa folk även om man är depriminerad eller helt slutkörd.lite omväxling kan få en bättre i några timmar.
    jo jag vet , men jag är inte speciellt social just nu & inte på bästa humöret...men på nån träff ska jag allt komma
    ღ Elin060420 ღ David940103 ღ Michaela950914 ღ Saga080402 ღ
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 20:48:41 följande:
    ciccielv: håller med dig i det du skriver, när man känner att man är påväg neråt så är det bästa man kan göra att umgås med andra människor! Funderar ni på att flytta p.g.a. pedofilen?
    nej vi ska se till att få bort äcklet.vi ska inte behöva flytta från våra vänner(grannen osv)våra barn ska inte slitas bort från de fina vännerna som de har fått här.

ja det bästa är att träffa andra när man mår skit.lider själv av depressioner sen 15 års ålder.många jobbiga händelser bär jag ännu inom mig.vissa dagar vill man gråta och gräva ner sig.nu har jag dock varit bra det senaste året.men vid mitt MA så tog det ca 1 år innan jag klarade av att gå ut bland magar och bebisar igen.

sen är det kämpigt med sonen som inte kommer så ofta och hans liv.han  har mist flera kära de närmsta åren.hans pappa finns men...han underbara farbror bor långt utomlands.så när sonen kommer så kan de vara lite jobbigt då han inte mår så bra själv ibland.

men man får bita ihopp och vara "glad"
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: Jag tycker också att ni ska bo kvar, ni ska inte behöva flytta. Har du inte gått till en psykolog/kurator och pratat? Det har varit en del av min räddning sen jag fick bröstcancerbeskedet. Sen har jag/vi haft otroligt bra stöttning från familjen och vännerna!

• Leos och Vincents mamma
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 20:51:48 följande:
    Leos och Vincents mamma: Jag tror att vi såg er på ikea idag. Har ni en skylt på vagnen där det står "Vincent"?Vi har också en bumbo till Nathalie och hon vill självklart också vara med när vi äter, vi brukar då antingen ha henne i matstolen eller så sätter vi bumbon på bordet, väldigt praktiskt sak
    Ja, vi har en sån skylt på vagnen så det var nog oss ni såg Jag såg dock inte er..hmm, undrar om jag går med skygglappar eller nåt när jag är ute, för det är ofta som folk ser mig men jag ser aldrig dem

Jaha, kan man ha bumbon på bordet? Det visste inte jag..
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Håller med om att det är mycket bättre att komma ut bland folk när man inte mår så bra. Jag blir knäpp av att bara sitta hemma, är bättre att vara ute o träffa folk än att sitta hemma o älta.
    Visserligen har jag inte kunnat följa med på några träffar jag heller, men det beror på att ni oftast ska ses efter 16 o jag kan bara fram till 16. Förutom nu när sambon har semester, men då gör vi ju annat.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon? del 2