• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Elphaba
    Cia80 skrev 2008-07-17 19:44:18 följande:
    Elphaba,Känner mig helt mörbultad där nere. Gör ont att sitta, men toabesöken funkar så det är skönt.Är trött, men otroligt lycklig!
    Kan trösta dig med att det faktiskt går över :) Precis samma garanti där som att bebis alltid kommer ut ur magen på ett eller anat vis :P Trött är man dock fortfarande efter fyra månader - trots att lillsnuttan sover 8-9 timmar i sträck varje natt, det är en stor omställning, men en sådan man inte skulle vilja vara utan :)
  • Elphaba

Skorpan08: Nyfiken bara, varför skaffar man en bumbo? Är det för att träna nacken/ryggen/sittförmågan? Har aldrig sett något sådant innan.

• Cia80

Elphaba,
    Ja, jösses så lycklig jag är!
    Som du säger, det blir ju bättre och bättre. Kan ju inte räkna med att allt ska vara bra redan

• Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-17 21:37:38 följande:
    Mammatill 4 vi ses  imorrn.hoppas du har haft en bra dag
    hoppas du ser detta imorgon bitti, men mår skit just nu och magen värken, vet inte om de är urinvägsinfektion på G så karl får köra mig så avbokar fikat, tråkigt men sant men inte kul att umgås med när jag har ont och knappt kan gå.. men de går fler tåg nästa vecka
  • Mammatill4a

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-17 21:22:12 följande:

Håller med om att det är mycket bättre att komma ut bland folk när man inte mår så bra. Jag blir knäpp av att bara sitta hemma, är bättre att vara ute o träffa folk än att sitta hemma o älta.Visserligen har jag inte kunnat följa med på några träffar jag heller, men det beror på att ni oftast ska ses efter 16 o jag kan bara fram till 16. Förutom nu när sambon har semester, men då gör vi ju annat.
    MÅSTE bara hålla med, men eftersom jag har ont i magen ställer ja in imorgon fm och det är ENDA gången ja gjort de, blir rastlös av att vara hemma ,vill ut och umgås MASSOR och helst med nya männsikor och trevliga som ja har träffat här igenom.. men vill veta om nåt är fel el om de är normalt att ha ont för har inte haft de med nån av mina andra grav .. innan ja ger mig ut på promenader och fika ,så nästa vecka kan ja allt hacka på igen
  • Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-07-17 18:53:57 följande:
    Ja, visst växer hon bra. Idag mätte hon 63,5 cm och väger 6230. Min stora, duktiga tjej.
    åh så mysigt, vill med ha bebbe ju, men imorgon går ja in i v 26 så inte alls långt kvar
  • Mammatill4a

Fyra Mirakel skrev 2008-07-17 20:30:35 följande:

om du menar om vi hittade några på hjärta till hjärta så, ja köpte svart tyg på ikea gjorde gubben så nu ska vi klä om dem nån dag....ni får la titta förbi nåndag..om ni vill & se hur allt vart....kunde ju kussarna få leka liteang imorgon vet i tusan om jag orkar...mår riktigt dåligt pga all stress & alla tidiga mornar , så har ont i varje led...så ska vi få vår nya kyl & frys imorgon med
    vore ju trevligt om ni kom hit istället, eftersom ni inte firat ALMA ännu...
  • Maria84

Mammatill4a - du får hojta till när ni vet när ni kan dyka ned hit vet att vi pratade lite löst om nästa helg men är lite uppbokade då. Kan ju höras på msnen.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • dinana

Nejmen, se vem som dyker upp när jag är borta hela dagen - Cia80! Grattis till tösen! Och oj vilken hård förlossning, men oj vad skönt det måste kännas att hon äntligen är ute (fast lite önskar man väl att de var kvar i magen) *haha*

Har varit hemma hos en kompis kille och städat hans kök idag. Fy fan hur det kan se ut hemma hos killar som bor ensamma. Låg gamla brödpåsar i köksskåpen, bortglömda för flera år sedan kan man tro för det var verkligen alldeles igenom möglat... ja ni kan ju tänka er hur resten ser ut. Lyckades få ihop fyra fulla kassar med skräp på två skåp. =)

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 21:40:54 följande:
    ciccielv: Bara du får hjälp med värken så kanske du mår bättre psykiskt ocskå, inte så lätt att må bra när man har så ont som du har tycker verkligen du ska stå på dig efter semestern och kräva att de verkligen gör en utredning. Något måste ju vara galet eftersom du har så pass ont! Fötterna mår bättre för varje dag som går Tack för komplimangen hon är verkligen underbar! Idag när vi gick på ikea så hade jag henne i famnen, hon älskar att kolla runt på alla människor och saker, Hon skrattade och räckte ut tungan hela tiden Jag ska börja träna på gym, sen i höst tänkte jag även gå på aerobics Så fort fötterna är helt återställda så ska jag även börja gå 5kmspåret i skogen du får gärna hänga på
    man såg hur din lilla tös lyste glädje när barnen gungade i lekparken.jag följer gärna med i skogen i höst när jag är värkfri.har vart bra ett tag men så plockade jag massa bär.kan inte sitta på huk då det smäller till direkt.
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 21:43:40 följande:
    Leos och Vincents mamma: Kul att han tycker om sin sitter, han lär säkert göra det ett tag till eftersom han inte är så gammal ciccielv: ja jag är då jättenöjd med den hon tycker också om sin gåstol, hon far både hit och dit i den
    matilda använde sin från 5- ca 12 månader.hon älskade sin lärgåstol.de är ju jättebra då barnet kan följa med när man ex städar hemmetGlad
    Mammatill4a skrev 2008-07-17 22:43:47 följande:
    hoppas du ser detta imorgon bitti, men mår skit just nu och magen värken, vet inte om de är urinvägsinfektion på G så karl får köra mig så avbokar fikat, tråkigt men sant men inte kul att umgås med när jag har ont och knappt kan gå.. men de går fler tåg nästa vecka
    det är ingen fara vännen min.klart du ska kolla upp om du har urinvägsinfektion.jag ska hålla tummarna att du inte har det.jag såg redan idag att du inte mådde så bra.du får krya på dig.vi ses ju ändå ofta och FL fika kan vi ta närsomhelst ändåGladdu får ha en bra dag och vila rejält
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2