Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon? del 2

Jag avvaktar lite angående fikan på fredag, mår inte alls bra nu, men jag skriver på fredag morgon hur jag mår. Smittar gör jag i alla fall inte eftersom jag käkar antibiotika, så ni behöver inte vara rädda för det o dessutom ska jag ju inte pussa på er ändå

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Här kommer lite bilder på våran duktiga lilla Vincent

Vincent sitter i sin gåstol för första gången..han hajjade direkt hur man skulle göra =)

Vincent sitter i sin gåstol för första gången..han hajjade direkt hur man skulle göra =)Klicka på bilden

Vincent är superstadig o står jättebra! 4,5 månad

Vincent är superstadig o står jättebra! 4,5 månadKlicka på bilden

Superduktiga Vincent!

Superduktiga Vincent!Klicka på bilden

Vincent kan ta några steg när man håller i honom o här är han på G att göra det

Vincent kan ta några steg när man håller i honom o här är han på G att göra detKlicka på bilden

Finns mera bilder i mitt galleri i mappen Vincent

dinana skrev 2008-08-13 10:53:00 följande:
    Oj, så lik han är dig =)
    Åh vad kul att höra Det är nämligen knappt nån som har sagt det..alla tycker att han är så lik sambon o det är han oxå, men jag tycker ju att han är lite lik mig oxå.

Ciccielv: Jag har jättelätt att få svamp, så det skulle inte förvåna mig om jag får det..

ciccielv skrev 2008-08-13 11:13:05 följande:
    vilken söt grabb.läragåstolen är ju toppenbra.vår stora tös hade sin mellan 5-11 månaders ålder hon använde den varje dag.

Tack Ja, vi ville egentligen inte ha gåstol för vi har hört negativa saker om såna, men eftersom Vincent är en sån aktiv liten kille som vill stå o gå hela tiden så är den ju suverän.

JePaLuLi skrev 2008-08-13 12:03:10 följande:
    Vilken duktig kille!Jag tycker också att han är jättelik dig, men jag har ju förstås inte sett din sambo
    Hihi..vad kul att ni tycker det. Fast iofs borde han väl vara lite lik mig ändå eftersom jag är mamman
    dinana skrev 2008-08-13 15:48:10 följande:
    Fy tusan va hemskt. Har hört att det är mycket getingar i farten.. själv har man knaptp sett en enda i år... tack och lov!
    Leo stackarn hade aldrig blivit stucken förut men för två veckor sen blev han stucken två ggr med bara några dagars mellanrum Snacka om att han är livrädd för getingar nu.
    Apipoulai skrev 2008-08-13 22:57:39 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-12 16:28:31 följande: Tackar! När sa du att det var? :)Kom ju på att det alltid finns "svågerbarn" som behöver julklappar. Den yngsta är ju faktiskt bara 1 (i september.)
    Lördagen den 6 september kl. 14

Här har vi varit en snabbis på bvc, vi fick en extra tid dit för att kolla vikten på Vincent för att han kräks en del ibland när han får ersättningen. Jag blir så nojjig då..men det behövde jag INTE vara, Vincent har gått upp 600 gram på 4 veckor o vuxit 3,5 cm  Så nu väger han 7 kg precis o är 67,5 cm. Så det han kräks ut gör inget.
    Så nu behöver vi inte komma dit förrän den 9 sept då han ska få sin 5 månaders spruta o lite för tidig 6 mån läkarkoll.

Mammatill4a skrev 2008-08-14 13:53:51 följande:
    MammatillEKNS: hoppas allt går bra idag, klart vi kan träffas snart ta och bestämma en lite fika kanske??Ciccielv: ja du huvudet är bättre idag har varit in till stan på fm och köpt liam en present och bestämt med kompisen att hon ska komma och klippa mig mer ev imorgon kvällMarayah: hoppas ni hade kul på öppnis och kompisen säljer sitt babygym för 50 kr ett jättefin ser lite ut som de ja fått fast hennes är runt och har inte använts så mkt och är nytvättat, kollade in de idag LoVmamma: så skönt att allt såg bra ut med Vincent.. gud vad tiden går fort snart redan 5 månader.. hoppas de är bättre med Halsen..Nu ska ja gå och hämta mina charmtroll på dagis
    Ja, tiden går ju såå himla fort..fattar inte vart den tagit vägen o att han blir 5 månader om 1,5 vecka..vill stanna tiden lite nu, fast samtidigt är det ju så kul nu när det händer massor i utvecklingen hela tiden.
    Halsen är bättre nu, gör bara lite ont fortfarande, desto värre så är rösten nästan helt borta fortfarande.
    ciccielv skrev 2008-08-14 19:54:48 följande:
    nu får man invänta tills tidningen säljs.villken månad kommer den ut? ush här har man mått illa hela dagen.inte ens coca cola hjälper idag.antagligen nån skit på gång då halsen kliar emellanåt
    Att hålla sig undan snoriga o hostiga människor är ganska svårt just nu, då både barnen är snoriga o hostiga o hostar en rakt upp i ansiktet
    Själv har jag oxå fått värsta hostan
Svar på tråden Linköping, någon? del 2