Linköping, någon? del 2
Jag försöker att vila rösten, men inte så enkelt när man försöker skrika på en trotsig treåring
Men när han är på dagis så pratar jag inte alls, bara med Vincent såklart, men det blir ju på ett annat sätt.
Jag kommer inte på fika imorgon, ska vara hemma o kurera mig. Men ni hade väl ändå inte räknat med mig ![]()
Idag har vi varit i Loftahammar o firat min mormor som fyllde 80 år. Vi var ute på deras sjökrog o åt god mat, det var jag, barnen, sambon, min mamma, min ena kusin o hennes dotter o sambo o min moster o hennes man. Det var jättetrevligt, men fy vilket väder! Det är såå kallt!
Nu blir det mys i soffan med filt o sambo (så fort han har nattat Leo, Vincent sover redan, somnade i bilen så vi ska bara lyfta över honom till sängen).
MammatillEKNS: Grattis!!
Suck! Min sambo åkte hemifrån lite innan 7 imorse o kommer nu inte hem förrän vid 18 i morgon kväll
De skulle iväg på nån kick off med jobbet idag. Fy vad orättvist det känns ibland..här sitter jag med två barn (som dessutom är halvkrassliga båda två) o kan inte göra nåt skoj, medans han är iväg o sover borta, får äta god mat o bara ha det skönt! Jag har sagt att när jag minsann hittar ett jobb efter mammaledigheten så ska det vara ett jobb där man oxå kan åka iväg
Usch, känns inte alls kul idag..än så länge har visserligen dagen varit lugn, men det är mååånga timmar kvar innan läggdags o bara för att jag är ensam inatt så krånglar säkert båda barnen som annars brukar sova hur bra som helst..visst är jag optimistisk
Dessutom är jag inte van att sova utan sambon, är rädd att sova själv, känner mig bara trygg när han ligger bredvid mig. Vi har nästan inte sovit ifrån varandra nånting sen vi flyttade ihop för 5 år sen.
Dagen har för övrigt gått bra här..barnen blev dock nattade en halvtimme senare än vanligt, så 19.30 somnade de idag, men det gör inte så mycket. Har hunnit massor idag, har dammat, bytt några gardiner, lagat mat, tvättat 4 maskiner tvätt o bäddat rent i allas sängar. Har duschat Leo o badat Vincent..just nu känner jag mig som värsta superkvinnan, är jag inte duktig så säg
Allt detta medans min sambo sitter på en mysig ö o grillar o dricker öl (inte han då, men de andra), jag är inte avis
Leo sover i våran säng nu o Vincent i sin säng, ska ta o gå o nanna hos mina underbara små pojkar nu
Se om man får nån sömn inatt, barnen sover väl som små söta grisar till 8 imorgon, men jag kommer sova oroligt.