• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Marayah

Aj då de var inte alls bra. Hoppas de löser sig..

Maria84 skrev 2008-08-10 15:13:37 följande:
    Vi har precis upptäckt en vattenskada igen här hemma, under diskbänken. I veckan så märkte vi att golvet har ställt sig upp lite i två av skarvarna i köket och det skulle kollas efter semestern, men så idag så kikade vi lite närmare på det och kollade in under diskbänken längst in och det har runnit massor av vatten där! Så väggskivorna är förstörda, skåpet är förstört och golvet framför är förstört. Sen hur mkt mer det är återstår att se när allt plockas bort vilket inte blir förrän om en vecka. Och vattnet står och rinner under utan att vi använder nåt vatten, en koppling i slangarna in som har spruckit. Så en kille från Comfort är på väg ut nu, efter sisådär hundra samtal innan man hittade nån då den som har jouren har telefonen avstängd! Så nu ska vi få slut på rinnande vatten ialla fall, så imorron blir det samtal till försäkringsbolaget. Tycker inte vi gör annat än ringer dit. Jättekul, precis vad jag önskade mig det här.. suck.
    Marko 031103, Filip 080621
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-10 14:08:13 följande:
    Har lagt upp lite bilder i mitt galleri från FL-träffen.. tyvärr fick jag inte in alla, eftersom en del var större än 2 MB... men men... (har inte tagit bort några dock... man skall ju se lite flummig ut på en hemmakväll =P)
    då kikar jag lite i galleriet.här har man rejäl värk i nacken o bäckenet efter allt man jhar städat o sytt under dagen.strax ska jag sy igen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 12:20:11 följande:
    Jag tror att de har de storlekarna,  man kan kolla på deras hemsida www.meandi.seImorgon släpps höstkollektionen o jag är såå sugen på att ha ett sånt party nu.Men då verkar det som att jag skulle kunna få ihop ett litet gäng då i alla fall Ska höra med några andra kompisar oxå.Vilken dag o tid passar er bäst? Dagtid, kvällstid eller helg? Jag kan när som, men dagtid så har ju de flesta barnen att ta hand om o då kan det ju blir rörigt om alla barn ska med, givetvis är de ju välkommna Men av egen erfarenhet så vet jag att man inte får mycket tid att sitta o lyssna på säljaren då Så kvällstid eller helg kanske är bäst?
    jag kan helg och kvällar efter 18.blir så straessigt med dagois,skola hämtning på olika tider och vovvarna som är här ibland
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-08-10 14:08:13 följande:
    Har lagt upp lite bilder i mitt galleri från FL-träffen.. tyvärr fick jag inte in alla, eftersom en del var större än 2 MB... men men... (har inte tagit bort några dock... man skall ju se lite flummig ut på en hemmakväll =P)
    Haha, vilka bra bilder
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

Vad sägs om att ha meandi party söndagen den 31 augusti eller söndagen den 7 september? När man har fått kläderna (vilket oftast brukar ta nån vecka) så får man en faktura med kläderna o den ska vara betalad senast 20 dagar senare. Så därför så tänkte jag på de datumen för då hinner det bli den 25 septemer innan man måste betala dem o då har ju de flesta fått lön/FP/ barnbidrag.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 16:48:37 följande:
    Vad sägs om att ha meandi party söndagen den 31 augusti eller söndagen den 7 september? När man har fått kläderna (vilket oftast brukar ta nån vecka) så får man en faktura med kläderna o den ska vara betalad senast 20 dagar senare. Så därför så tänkte jag på de datumen för då hinner det bli den 25 septemer innan man måste betala dem o då har ju de flesta fått lön/FP/ barnbidrag.
    Det låter toppen för min del jag är med på de helt klart
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    Firstandhappy skrev 2008-08-10 14:46:03 följande:
    ingen tycker om mig....
    tål du inte lite skämt eller *smile*
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    jo det låter ju bra.. =) du får ta och uppdatera oss när du bestämt tid och plats
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Firstandhappy
    dinana skrev 2008-08-10 17:52:27 följande:
    tål du inte lite skämt eller *smile*
    Skämt??? menar du att du bara skojade?? *ironin lyser med sin frånvaro*
  • Marayah

Det blir nog bra de.

Marko 031103, Filip 080621
Svar på tråden Linköping, någon? del 2