• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Leos och Vincents mamma
    ciccielv skrev 2008-08-10 09:36:47 följande:
    jag är intresserad att komma.har de stl i 134 o 116?har mest bara sett mindre stl på traderaäntligen kom man åt datorn igenvad ska ni andra göra idag?här ska man städa klart,hoppas att förra tvätten har hunnit torka så man kan tvätta upp resten oxå.sen så ska jag ta o sy lapptäcken idag
    Jag tror att de har de storlekarna,  man kan kolla på deras hemsida www.meandi.se
    Imorgon släpps höstkollektionen o jag är såå sugen på att ha ett sånt party nu.

Men då verkar det som att jag skulle kunna få ihop ett litet gäng då i alla fall Ska höra med några andra kompisar oxå.
    Vilken dag o tid passar er bäst? Dagtid, kvällstid eller helg? Jag kan när som, men dagtid så har ju de flesta barnen att ta hand om o då kan det ju blir rörigt om alla barn ska med, givetvis är de ju välkommna Men av egen erfarenhet så vet jag att man inte får mycket tid att sitta o lyssna på säljaren då
    Så kvällstid eller helg kanske är bäst?
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
    Fru T skrev 2008-08-10 09:50:32 följande:
    ja behöver inte nån syhjälp idag. Mormor ville komma över så hon tar med sig sin symaskin för två timmar sen blev ja väkt av att alsklingen ringer å ber mig öppna dörren då har dom kört hem direkt när dom sluta jobba inatt å kört från gevle å hit på 3h. Mysigt å ha han hemma nu, dock så är ja klarvaken å han ligger å snarkar i sängen. Å så har vi storbesök våran gamla vovve är här över dan
    Vad mysigt o skönt för dig att han är hemma nu
    Mammatill4a skrev 2008-08-10 11:13:21 följande:
    jag är jätte intresserad av de om man är välkommen. vill ju ha lite till skrutten kanske de finns nåt neutralt, har inte varit med känner vänner som varit och haft de sj..
    Klart att du är välkommen. De brukar ha lite neutrala kläder till bebisar, dock är minsta storleken 62/68. Om de inte ändrat nu. Jag var på ett sånt party i vintras o köpte då några bodysar till Vincent trots att jag inte visste vad det var för kön.
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 12:20:11 följande:
    Jag tror att de har de storlekarna,  man kan kolla på deras hemsida www.meandi.seImorgon släpps höstkollektionen o jag är såå sugen på att ha ett sånt party nu.Men då verkar det som att jag skulle kunna få ihop ett litet gäng då i alla fall Ska höra med några andra kompisar oxå.Vilken dag o tid passar er bäst? Dagtid, kvällstid eller helg? Jag kan när som, men dagtid så har ju de flesta barnen att ta hand om o då kan det ju blir rörigt om alla barn ska med, givetvis är de ju välkommna Men av egen erfarenhet så vet jag att man inte får mycket tid att sitta o lyssna på säljaren då Så kvällstid eller helg kanske är bäst?
    jag kan bäst kvällstid, men om de blir vardag el helgdag spelar ingen roll för mig..
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
    Mammatill4a skrev 2008-08-10 12:22:57 följande:
    Ok..

Just det, tänkte säga oxå att har ni kompisar utanför denna tråd så att säga, som är sugna att gå på ett sånt party så är de oxå välkommna Ju fler desto roligare

• Marayah

Ja de e juh vilket som. Va känner du för??

Mammatill4a skrev 2008-08-10 12:02:50 följande:
    de hade säkert inget annat för sig vet du;-p, hur dags kommer ni uppåt imorgon ska vi käka lunch ihop el kommer ni på em?
    Kväll o helg e nog bäst för mej med så man "slipper" släpa på två barn.
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-10 12:20:11 följande:
    Jag tror att de har de storlekarna,  man kan kolla på deras hemsida www.meandi.seImorgon släpps höstkollektionen o jag är såå sugen på att ha ett sånt party nu.Men då verkar det som att jag skulle kunna få ihop ett litet gäng då i alla fall Ska höra med några andra kompisar oxå.Vilken dag o tid passar er bäst? Dagtid, kvällstid eller helg? Jag kan när som, men dagtid så har ju de flesta barnen att ta hand om o då kan det ju blir rörigt om alla barn ska med, givetvis är de ju välkommna Men av egen erfarenhet så vet jag att man inte får mycket tid att sitta o lyssna på säljaren då Så kvällstid eller helg kanske är bäst?
    Ja de e juh perfekt städar väder idag, men vem orkar städa på helgen. Marko han tog på sig sina regnkläder och gick ut han. Har sin kompis Adam som han leker med.. Filip ligger o sover han..
    Marko 031103, Filip 080621

Ska vi ta en helg då kanske? Runt 17 tiden? Kan ni då?
    Tänkte lite på så att det är en tid då sambon kan ta barnen (eller Leo i alla fall) o åka nånstans.

• dinana

Helg eller kväll.. går bra här. Min sambo jobbar en hel del, men går säkert att pricka in en tid då han är hemma och kan ta hand om Molly.

Jag har en kompis som jag skall fråga angående Me&I träffen.. inte säkert hon vill hänga med, men kanske..

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Apipoulai
    Skorpan08 skrev 2008-08-10 12:05:48 följande:
    Jag bor ju inte i Lambohov utan på vischan i Idingstad.
    Ja, jannovich upplyste mig om det. Och sen såg jag att jag citerat dig felaktigt. Det var firstandhappy som skulle citerats.
    Nu ska jag leta upp var Idingstad ligger, bara för att jag är nyfiken. :p
Svar på tråden Linköping, någon? del 2