• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Marayah

STORT grattis gumman!!!

MammaTillEKNS skrev 2008-08-17 14:16:38 följande:
    Jannovich: hihi, tack för den fina sången *krama tillbaka* Vi ses snart JennyoPatrik: Tack
    Marko 031103, Filip 080621
  • Leos och Vincents mamma

Idag har vi varit i Loftahammar o firat min mormor som fyllde 80 år. Vi var ute på deras sjökrog o åt god mat, det var jag, barnen, sambon, min mamma, min ena kusin o hennes dotter o sambo o min moster o hennes man. Det var jättetrevligt, men fy vilket väder! Det är såå kallt!
    Nu blir det mys i soffan med filt o sambo (så fort han har nattat Leo, Vincent sover redan, somnade i bilen så vi ska bara lyfta över honom till sängen).

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma

MammatillEKNS: Grattis!!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Maria84

Hemma från mina föräldrar, där vi tillbringat dagen, med väldigt blandade känslor. Min syster var ju där och hon hade kommit "oanmäld" igår för att hon ville prata ut. Hon och hennes sambo har separerat och det har legat i luften ett tag men sen nu har hon fått reda på en massa saker som gjort att hon mår jättedåligt. Hon har gått ned 5 kg på en vecka och det syns verkligen på henne och hur dåligt hon mår av allt. Att de skulle flytta isär hade hon ju förlikat sig med men inte allt det andra som dök upp. 
    Så just nu är jag ledsen, arg och jag vet inte vad. 
    Mkt har hänt och nu har hon köpt ett hus som hon och barnen ska flytta till så snart de får tillträde, skriver på papprena imorron. 
    Lider så med henne även om vi alla vet att detta var det bästa men att se henne så här nedgången och nere.. Gråter Det får mig att må riktigt dåligt. 

Mammatill4a - Grattis Liam på den stora dagen!!

MammatillEKNS - Grattis!

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-17 15:37:16 följande:
    jag kan maila över bild på det blommiga tyget.om man vill fynda tyger så är det myrorna i norrköping som man ska gå till.där finns det så mycket tyger o gardiner som man kan fynda.du kan haka med när vi ska dit framöver,ev ska jag dit nästa lördag.här mår man lite bättre idag.tyvärr missade jag madonnas konsert vid midnattpga febern som gjorde att jag däckade.idag har man sytt ännu en retro babyfilt.imorrn blir det stan en snabbsväng och köpa sytilbehör och sy upp allt som ligger redo för symaskinen
    aha, jo vi pratade ju om det. vet inte vad vi skall göra till helgen, men jag vet att sambon pratat om att vi kanske skulle ta och åka till kusten på en tur. kanske även åka å fiska... hur kul nu det där sista låter orkar jag inte ens fundera över. svårt att pricka in en tid som passar till något. skall försöka ta mig till motala någon dag också... hämta lite kläder till Molly som jag skulle få köpa.. men jag vete katten om jag har ork att åka dit. 
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • MammaTillEKNS

Tack alla för alla gratulationer, vad gulliga ni är

Hoppas ni haft en underbar dag, det har jag!

Mammatill4a: Ge Liam en stoooor grattiskram från oss

• Mammatill4a

Ciccielv: fy vad ruttet av comhem, men ja vet fler som klagar på dem tyvärr..hoppas de löser sig för er snart, annars kan du ju alltid komma hit och låna data , HAHA jasså då får du komma hit och låna den igen så du får sy det så de inte går upp..

mammatillekns: jaap ska ge honom en stoor kram när han vaknar imorgon

hoppas ni alla andra haft en bra helg.. här kommer man bara in på fl när de passar datan sj.. därför ja inte skriver så ofta

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-17 15:41:12 följande:
    dinana detta tyg har jag hemma.
    Oh, det var ju jättefint =) Fast jag är lite rädd för vit bakgrund.

Förresten Cicci, skulle du kunna hjälpa mig med en sak. Jag har en gammal fåtölj som behöver nytt fodral. Alltså en sådan gammal barngummistol typ. Själva fodralet har gått sönder och dum som jag var så slängde jag det och sambon tjatar på mig att jag måstefixa ett nytt. Är du duktig på att sy sådan så skulle jag bli jätteglad om jag slapp det. Kan ta ett foto på stolen imorgon så kan du ju se hur den ser ut "naken".
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Marayah

Men du! Här e de samma problem. Måste vara FL som har problem nånstans... Blir så IRRITERAD på de!!

Mammatill4a skrev 2008-08-17 21:41:16 följande:
    Ciccielv: fy vad ruttet av comhem, men ja vet fler som klagar på dem tyvärr..hoppas de löser sig för er snart, annars kan du ju alltid komma hit och låna data , HAHA jasså då får du komma hit och låna den igen så du får sy det så de inte går upp..mammatillekns: jaap ska ge honom en stoor kram när han vaknar imorgon hoppas ni alla andra haft en bra helg.. här kommer man bara in på fl när de passar datan sj.. därför ja inte skriver så ofta
    Marko 031103, Filip 080621
  • jannovich

Jag har samma problem som några av er också, inloggningsproblem.. Familjeliv måste ha nåt vajsing på sin lina!

Svar på tråden Linköping, någon? del 2