• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Apipoulai

MammatillEKNS:

En får ta och gratulera så mycket på bemärkelsedagen! ;)
    Hoppas din dag var bra trots allt regnande. Själv så var man bakis. *harkel* Fast det hindrade mig inte från att självplåga mig i 90 minuter på fotbollsplan. Tyvärr så förlorade vi. :(

dinana:

Vi hade Bredbandbolaget, men de sög, iaf deras support.
    När "gubben" ringde dem och sa:
    "Det är fel på DNSen, kan ni fixa det NU! Vi vill inte var utan vårt internet i en vecka till."

Så fick han till svar att det minsann inte var fel på DNSen. Efter några argar samtal till (till andra på supporten) kommer han äntligen fram till någon mer kunnig som bekräftar att jo visst var det fel på DNSen, och skulle genast se till att det blev åtgärdat.

När vi sedan flyttade bytte vi leverantör till Glocalnet. De har fungerat mycket mycket bättre. De är så bra att vi inte behöver ringa supporten alls, utan levererar det vi vill ha utan avbrott varannan månad. Vår familj rekommederar INTE bredbandsbolaget.

• Apipoulai
    jannovich skrev 2008-08-17 22:17:59 följande:
    Jag har samma problem som några av er också, inloggningsproblem.. Familjeliv måste ha nåt vajsing på sin lina!
    Ja, nåt knas är det med famljeliv.se.
    De har kanske fått en fnurra på tråden. ;)
  • Mammatill4a

här är man uppe med tuppe idag , sen en timme tillbaka med stora tjejen som ska gå sin allra första skoldag idag de ,Liam kom upp för en stund sen men alma, pappa och knas ragnar snusar fortfarande ikapp i sängen såååå himla gulligt

får se vad dagen har att erbjuda ser ju inte ut att bli så ljust..

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • Skorpan08

Vilket skitväder det ska vara jämt numera!!! Jag vill ha värme och sol.

• dinana
    Apipoulai skrev 2008-08-17 23:15:15 följande:
    MammatillEKNS:En får ta och gratulera så mycket på bemärkelsedagen! ;)Hoppas din dag var bra trots allt regnande. Själv så var man bakis. *harkel* Fast det hindrade mig inte från att självplåga mig i 90 minuter på fotbollsplan. Tyvärr så förlorade vi. :(dinana:Vi hade Bredbandbolaget, men de sög, iaf deras support.När "gubben" ringde dem och sa:"Det är fel på DNSen, kan ni fixa det NU! Vi vill inte var utan vårt internet i en vecka till."Så fick han till svar att det minsann inte var fel på DNSen. Efter några argar samtal till (till andra på supporten) kommer han äntligen fram till någon mer kunnig som bekräftar att jo visst var det fel på DNSen, och skulle genast se till att det blev åtgärdat.När vi sedan flyttade bytte vi leverantör till Glocalnet. De har fungerat mycket mycket bättre. De är så bra att vi inte behöver ringa supporten alls, utan levererar det vi vill ha utan avbrott varannan månad. Vår familj rekommederar INTE bredbandsbolaget.
    Vi har inte haft några problem med BBB, har bara gott att säga om dem. Vi ahr haft Telia och Tele2 innan men de suger då de först och främst har långsam support, seg lina och dyra priser. Vi betalar 250 kr i månaden för 100 Mbit och då ingår även telefonen i det. (+ det man ringer för då, vilket inte brukar vara mer än 10-20 kr i månaden).

Jag är supernöjd med BBB.

-------------

Familjeliv har alltid krånglat lite, pga av att de har en server som inte funkar som den skall. Av någon anledning så har denna server lyckats att komma upp väldigt ofta i min dator vilket betyder att sidan inte funkar... pissigt!
    Apipoulai skrev 2008-08-17 23:15:57 följande:
    Ja, nåt knas är det med famljeliv.se.De har kanske fått en fnurra på tråden. ;)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • ciccielv
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-17 18:34:20 följande:
    Idag har vi varit i Loftahammar o firat min mormor som fyllde 80 år. Vi var ute på deras sjökrog o åt god mat, det var jag, barnen, sambon, min mamma, min ena kusin o hennes dotter o sambo o min moster o hennes man. Det var jättetrevligt, men fy vilket väder! Det är såå kallt!Nu blir det mys i soffan med filt o sambo (så fort han har nattat Leo, Vincent sover redan, somnade i bilen så vi ska bara lyfta över honom till sängen).
    ja nu börjar det bli kyligt ute.sommaren blev inte lång i år
    Apipoulai skrev 2008-08-17 23:15:57 följande:
    Ja, nåt knas är det med famljeliv.se.De har kanske fått en fnurra på tråden. ;)
    jag lyckades komma in i några minuter igår på FL.när det är dåligt väder så funkar FL nästan aldrig
    Skorpan08 skrev 2008-08-18 08:04:55 följande:
    ja nån sol verkar det inte bli på länge

vad ska ni andra hitta på idag?jag o barnen ska ev in till stan vid 12 snåret.har sett så mycket snygga barnkläder ur höstkollektionerna och så har man flera rabattkuponger oxå.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • jannovich

Ciccielv; Jag ska alldeles snart trampa iväg till jobbet! Hoppas på att solen tittar fram liiiite iallafall!

Ha en bra dag allihopa!

• Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-08-18 08:04:55 följande:
    Ja du hösten kom allt tidigt i år, olivia frös lite när vi gick till skolan imorse, så de bli att inhandla höstjackor till barnen , men de suger för man är ju van att ha sol enda in i september nu mer..

___

Vi har aldrig heller haft problem med BBB och dyrt är de inte heller..

____

ja man får bli glad om man kommer in 1 gång om dagen numera på FL suger fett

___

Här blir de hemma och inne dag idag, inget vidare väder ute och alma börjar bli lite snorig.. men IKKE någon feber så de blir allt dagis för henne imorgon igen
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
  • dinana

Vi har varit iväg på dagis en sväng (4:e dagen idag). Det var mycket barn och väldigt stökigt annars så verkade Molly trivas bra idag. Hon håller sig för sig själv, men det är ju bra. Och hon är inte så beroende av mig utan klänger lika gärna på de andra vuxna istället (stackars de andra föräldrarna som blev väldigt paffa när Molly stod och drog dem i byxbenen och ville komma upp) *HAHA*

Väntar på att mitt regnskydd till vagnen skall komma med posten. Skulle ha kommit förra veckan så nu är man väldigt otålig. Hoppas det passar nu annars börjar jag nog gråta en skvätt. Sen får man ju ta en tur runt lite och kika. Måste köpa lite mjölk osv.

Någon mer barnvagns-styling-fetisch här?

♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
Svar på tråden Linköping, någon? del 2