• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-16 19:17:45 följande:
    välkommen hitvad lugnt det är i tråden.här är man så jädrans arg!comhem är inte kloka!nu har vi vart utan tlf i snart tre dygn!de svarar inte mailen(4st) som man skickar dem.inget står det om driftfel på deras sida.i mitt sista mail fick de en rejäl utskällning.tv kanalerna har störningar sen igår.så nu kan vi varken ringa eller ta emot samtal allscom hem suger.nu har jag fått nog av deras skitservice.betalt ska de ha trots att det inte funkar.alltid krångel med comhempå köpet har jag förmodligen influensa,har feber svårt illamående o huvudvärkdenna helg är verkligen åt skogen.hoppas ni andra har haft en bra helg.
    fy vad jobbigt... jag är glad att jag har bredbandsbolaget här på allt... ja inte teven, men där har ju comhem varit okej (ingår i hyran). kollar aldrig på teve ändå.

såg att du fått upp dynorna nu på köp och sälj. söta.. jag skulle vilja ha en dyna, men jag vet inte i så fall vilket mönster jag skulla vilja ha till vagnen. älskar min kodyna, men det kan ju vara bra att ha någon att byta med när man tröttnat... vad passar till en cerisevagn? (den jag har har ju komönster på ena sidan och svart fleece på andra).
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-08-16 23:01:07 följande:
    fy vad jobbigt... jag är glad att jag har bredbandsbolaget här på allt... ja inte teven, men där har ju comhem varit okej (ingår i hyran). kollar aldrig på teve ändå.såg att du fått upp dynorna nu på köp och sälj. söta.. jag skulle vilja ha en dyna, men jag vet inte i så fall vilket mönster jag skulla vilja ha till vagnen. älskar min kodyna, men det kan ju vara bra att ha någon att byta med när man tröttnat... vad passar till en cerisevagn? (den jag har har ju komönster på ena sidan och svart fleece på andra).
    nu har jag mailat comhem för 5e gången.de vägrar svara eller fixa till problemet!så imorrn får jag åka till mina föräldrar o låna tlf så jag kan ringa och skälla ut comhem igen.de krånglar jämt.igår försökte jag öppna ett konto på bredbandsbolaget men då funkade inte deras sida.

till rosa vagn funkar ju blommigt tyg,mönstrat tyg.jag ska sy upp en blommig UJ dyna imorrn om febern har gett sig

mår ännu illa o har feber samt mensen som kommer när som helst.

imorrn får man fullt upp barnen börjar dagis och skola.sen ska vi in till stan och shoppa loss lite när maken kommer hem.

blev det nått fredagsfika?

vart har alla tagit vägen?

mammatill4a

jag måste sy två sömmar på din klädsel!jag kom på det idag att jag har glömt att sy två sömmar på din dyna.
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • JePaLuLi

Hmm... Jag funderar på det här med elbolag? Vad ska man välja? Är det Tekniska verken eller? Måste ju se till att det finns el när vi flyttat in

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-17 09:44:19 följande:
    nu har jag mailat comhem för 5e gången.de vägrar svara eller fixa till problemet!så imorrn får jag åka till mina föräldrar o låna tlf så jag kan ringa och skälla ut comhem igen.de krånglar jämt.igår försökte jag öppna ett konto på bredbandsbolaget men då funkade inte deras sida.till rosa vagn funkar ju blommigt tyg,mönstrat tyg.jag ska sy upp en blommig UJ dyna imorrn om febern har gett sigmår ännu illa o har feber samt mensen som kommer när som helst.imorrn får man fullt upp barnen börjar dagis och skola.sen ska vi in till stan och shoppa loss lite när maken kommer hem.blev det nått fredagsfika?vart har alla tagit vägen?mammatill4ajag måste sy två sömmar på din klädsel!jag kom på det idag att jag har glömt att sy två sömmar på din dyna.
    usch, inget kul med telefonproblemn. vi hade problem ett tag men det berodde på att målaren hade dragit sönder sladden när han tapetserade om här. men nu verkar det funka utan problem. detsamma gäller även routern. hade vi massa problem med, men sen vi bytte så funkar allt perfekt.

blommigt är fint, eller det beror ju lite på färg och mönster. önskar jag kunde hitta lite kul tyger när man går på loppis, men hittar aldrig något som jag gillar. helst skulle det vara typ svart och vitt, eller brunt och vitt
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • jannovich

MammaTillEKNS:

Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år. Javisst ska hon leva, javisst ska hon leva, javisst ska hon leva uti hundrade år. Och när hon har levat, och när hon har levat, och när hon har levat uti hundrade ååår.. Ja då ska hon skjutas, ja då ska hon skjutas, ja då ska hon skjutas på en skottkärra fraaaaaaaaaaam. Ett fyrfaldigt leve för Cattiz, Hon leve: HURRA HURRA HURRA HURRAAAAAAAAAAAAA!

Stor kram! :)

• JePaLuLi

MammatillEKNS: Grattis!!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas nov -07♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Lillebror bf dec-08♥¸.?°´¯) ♥
  • MammaTillEKNS

Jannovich: hihi, tack för den fina sången *krama tillbaka* Vi ses snart

JennyoPatrik: Tack

• ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-17 14:16:38 följande:
    Jannovich: hihi, tack för den fina sången *krama tillbaka* Vi ses snart JennyoPatrik: Tack
    grattis
    dinana skrev 2008-08-17 10:32:28 följande:
    usch, inget kul med telefonproblemn. vi hade problem ett tag men det berodde på att målaren hade dragit sönder sladden när han tapetserade om här. men nu verkar det funka utan problem. detsamma gäller även routern. hade vi massa problem med, men sen vi bytte så funkar allt perfekt.blommigt är fint, eller det beror ju lite på färg och mönster. önskar jag kunde hitta lite kul tyger när man går på loppis, men hittar aldrig något som jag gillar. helst skulle det vara typ svart och vitt, eller brunt och vitt

jag kan maila över bild på det blommiga tyget.om man vill fynda tyger så är det myrorna i norrköping som man ska gå till.där finns det så mycket tyger o gardiner som man kan fynda.

du kan haka med när vi ska dit framöver,ev ska jag dit nästa lördag.

här mår man lite bättre idag.tyvärr missade jag madonnas konsert vid midnattLedsenpga febern som gjorde att jag däckade.

idag har man sytt ännu en retro babyfilt.imorrn blir det stan en snabbsväng och köpa sytilbehör och sy upp allt som ligger redo för symaskinen

• ciccielv

dinana detta tyg har jag hemma.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2