• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-19 20:52:23 följande:
    du får lura in din gubbe i sänghalmen med nått.här har vi haft det fullt upp idag.efter att ha hämtat tösen i skolan så fick vi följa efter 3 idioter som stal äpplen på flera olika villatomter.dagispersonalen bad dem försvinna och de gick vidare.men de fortsatt LETA efter tomter med äpplen trots att vi gick efter dem.två av den hade rullator men de gick snabbare än vi.till slut ringde jag polisen då jag hade pratat med en som bodde i villaområdet.dessa tre var visst ofta o stal frukt på tomternaefter ca 1 timme gav de upp med sin stöldturne.vi låtsades strunta i dem så de gick till vanliga bostadsområdet och åt äpplena med gott samvete trots att de var stulna.de såg oss inte då vi stod dolda.men de fick trevligt sällskap av polisen som kom så de fick nog lära sig lite av svenska lagendet finns folk till allt.ibland tappar man verkligen hakan.
    har redan fixat det nu... så nu kan man sova gott =)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-08-19 20:57:50 följande:
    vi har det likadant.jag har bara vart ifrån maken när jag låg på BB.och när han jobbade natt.jag vågade aldrig somna innan han kom hem.mår du bättre nu?hoppas din röst har kommit tillbaka.man brukar vara helt slut efter en halsfluss o penecellinkur.tjejmiddag igen skulle vara superkul.det verkara var en del katrineholms folk som har flyttat till linköping.folk i katrineholm är riktigt trevliga.förr var jag där en till flera helger i månaden innan jag mötte min man
    18 månader, okej... Molly är 20 månader nu (den 16e)
  • dinana
    Marayah skrev 2008-08-19 21:43:45 följande:
    Välkommen hem till skitvädret.. Håller mina tumar o alla tår på att de blir ett litet plus på stickan imorron...Händer imorron för er andra då? Sj så ska man till City gross en sväng.. Nej nu ska ja nog krypa till kojjs.. Natti....
    Ja, det är bara att vänta nu och se vad som händer... två låååånga veckor till BIM nu. Så har någon förslag på fika och sådant så hänger jag mer än gärna på.
  • Leos och Vincents mamma

Dagen har för övrigt gått bra här..barnen blev dock nattade en halvtimme senare än vanligt, så 19.30 somnade de idag, men det gör inte så mycket. Har hunnit massor idag, har dammat, bytt några gardiner, lagat mat, tvättat 4 maskiner tvätt o bäddat rent i allas sängar. Har duschat Leo o badat Vincent..just nu känner jag mig som värsta superkvinnan, är jag inte duktig så säg
    Allt detta medans min sambo sitter på en mysig ö o grillar o dricker öl (inte han då, men de andra), jag är inte avis
    Leo sover i våran säng nu o Vincent i sin säng, ska ta o gå o nanna hos mina underbara små pojkar nu Se om man får nån sömn inatt, barnen sover väl som små söta grisar till 8 imorgon, men jag kommer sova oroligt.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Skorpan08
    dinana skrev 2008-08-19 22:07:38 följande:
    Ja, det är bara att vänta nu och se vad som händer... två låååånga veckor till BIM nu. Så har någon förslag på fika och sådant så hänger jag mer än gärna på.
    Jag håller tummarna även för dig!
  • Skorpan08

Leos och Vincents mamma skrev 2008-08-19 22:09:42 följande:

Dagen har för övrigt gått bra här..barnen blev dock nattade en halvtimme senare än vanligt, så 19.30 somnade de idag, men det gör inte så mycket. Har hunnit massor idag, har dammat, bytt några gardiner, lagat mat, tvättat 4 maskiner tvätt o bäddat rent i allas sängar. Har duschat Leo o badat Vincent..just nu känner jag mig som värsta superkvinnan, är jag inte duktig så säg Allt detta medans min sambo sitter på en mysig ö o grillar o dricker öl (inte han då, men de andra), jag är inte avis Leo sover i våran säng nu o Vincent i sin säng, ska ta o gå o nanna hos mina underbara små pojkar nu Se om man får nån sömn inatt, barnen sover väl som små söta grisar till 8 imorgon, men jag kommer sova oroligt.
    Visst var du superduktig igår! Hoppas du kunnat sova något.
    Själv vaknade jag 02.52 av att min man gick i sömnen. Det har han aldrig gjort förut(vad jag vet). Jag vart skitskraj när jag såg en stor skugga knalla runt i vårt sovrum. Hade svårt att somna om sen.
    Elin vaknade vid 7, åt ersättning och somnade om.
    Senare idag ska jag hämta J och P i skolan och åka till tornby med dom.
  • Fru T

INTE GRAVID står det klart å tydligt i rutan asså ja blir galen av detta, antingen är det mig eller alla gravtest det är fel på¨...

kunde knapt sova inatt alls så vid fem va ja upp å testa redan, har ja sovit lite men nu kan ja inte mer...

inväntar att teletiden på kk ska börja å sen är det jag som hänger på telefonen....

• Skorpan08
    Fru T skrev 2008-08-20 07:48:51 följande:
    INTE GRAVID står det klart å tydligt i rutan asså ja blir galen av detta, antingen är det mig eller alla gravtest det är fel på¨...kunde knapt sova inatt alls så vid fem va ja upp å testa redan, har ja sovit lite men nu kan ja inte mer...inväntar att teletiden på kk ska börja å sen är det jag som hänger på telefonen....
    Nej, vad tråkigt! Hoppas det är testen det är fel på. Kram
  • Fru T

tog nyss ett ägglossningstest för "skojs" skull å det ger FULLT utslag, det är nästan starkare än det va när ja hade ägglossningen...

blir uppringd av kk om en timma typ å kan inte dom hjälpa mig idag så ringer ja Vc eller vem som för ja ska fan ha ett svar svart på vitt vad det är som gäller.

Ikväll är en fest jag längtat efter länge å jag vill veta om ja ska börja min fyllechaffif kariär idag eller om ja kan supa en fest till...

• Mammatill4a
    Fru T skrev 2008-08-20 07:48:51 följande:
    INTE GRAVID står det klart å tydligt i rutan asså ja blir galen av detta, antingen är det mig eller alla gravtest det är fel på¨...kunde knapt sova inatt alls så vid fem va ja upp å testa redan, har ja sovit lite men nu kan ja inte mer...inväntar att teletiden på kk ska börja å sen är det jag som hänger på telefonen....
    välkommen hem, säger ja med då och fy vad tråkigt att inte de visar nåt, vart kan då din mens ha tagit vägen??

Här ska man snart lämna barnen på dagis, sen blir det iknohuset med en kompis , ska gå ut  ditt från resecentrum, så¨ja lär la vara mörr i kroppen ikväll när de blir kalas tajm;-P, men lite motion har ingen dött av.. se bara om skrutt är lugn el om han gungar i otakt när ja går haha, brukar göra de lixom..
    Nej ha en bra dag allesammans , de ska a försöka ha
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10-2008~
Svar på tråden Linköping, någon? del 2