• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:17:50 följande:
    Önskar jag var i din sits... *ler* Vill också gå ner snabbt i vikt
     Ja jag har ju ett antal kg att gå ned så jag är ju inte ledsen för att dessa har försvunnit direkt Tråkigare att inte må bra dock.. Kan inte göra nåt just nu så sambon får vara hemma från jobbet och ta hand om barnen.. Har inte fått doppresent eller födelsedagspresenter inhandlade ännu heller och dopet är på lördag och kalaset på söndag.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-21 10:20:21 följande:
     Ja jag har ju ett antal kg att gå ned så jag är ju inte ledsen för att dessa har försvunnit direkt Tråkigare att inte må bra dock.. Kan inte göra nåt just nu så sambon får vara hemma från jobbet och ta hand om barnen.. Har inte fått doppresent eller födelsedagspresenter inhandlade ännu heller och dopet är på lördag och kalaset på söndag.
    Ajdå, jamen det är väl inget ni måste ha. De viktigaste är väl att ni blir friska och krya. De får väl nog med presenter ändå. Det är ju knappast så att lille bebis bryr sig om han eller hon får present på rätt dag =)
    ♥ Mamma till Molly 061216 & ängeln Arwen 050817 ♥
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:31:22 följande:
    Ajdå, jamen det är väl inget ni måste ha. De viktigaste är väl att ni blir friska och krya. De får väl nog med presenter ändå. Det är ju knappast så att lille bebis bryr sig om han eller hon får present på rätt dag =)
     Men doppresenterna är inte bara från vår familj utan även från mina systrars så då är det ju lite annat. Och det är bara jag som kan köpa dem så på nåt vis ska jag väl försöka lösa det. Att bebisens storebror inte får fler presenter än de jag köpt bryr han sig inte så mkt om, det kan vi ge senare.
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-21 10:38:08 följande:
     Men doppresenterna är inte bara från vår familj utan även från mina systrars så då är det ju lite annat. Och det är bara jag som kan köpa dem så på nåt vis ska jag väl försöka lösa det. Att bebisens storebror inte får fler presenter än de jag köpt bryr han sig inte så mkt om, det kan vi ge senare.
    Ja då kan det ju så klart vara bra om man kan fixa det på något vis. Men kan inte din sambo skaffa presenten då? Så får du vara hemma med barnen. De är väl så stora nu att de klarar bra på egen hand, eller att de kan hjälpa till hemma.
  • Maria84
    dinana skrev 2008-08-21 10:50:48 följande:
    Ja då kan det ju så klart vara bra om man kan fixa det på något vis. Men kan inte din sambo skaffa presenten då? Så får du vara hemma med barnen. De är väl så stora nu att de klarar bra på egen hand, eller att de kan hjälpa till hemma.
     Ska ju egentligen ha gerjer från stan men får fixa det här i Åtvid istället. Sambon kan fixa men sen om det blir helt rätt är en annan sak
    Nja så stora är de inte Stora killen klarar sig bra, han är ju 5 men lilleman är ju bara 7 mån.

Hm får inte reda på provsvaren förrän imorron eller på måndag. Är det negativt så imorron, är det positivt så blir det inget förrän måndag då de måste kolla upp vad för bakterie det är.
  • dinana
    Maria84 skrev 2008-08-21 11:22:17 följande:
     Ska ju egentligen ha gerjer från stan men får fixa det här i Åtvid istället. Sambon kan fixa men sen om det blir helt rätt är en annan sak Nja så stora är de inte Stora killen klarar sig bra, han är ju 5 men lilleman är ju bara 7 mån. Hm får inte reda på provsvaren förrän imorron eller på måndag. Är det negativt så imorron, är det positivt så blir det inget förrän måndag då de måste kolla upp vad för bakterie det är.
    Okej, får hoppas de hör av sig imorgon... fast i och för sig är det ju bra om man vet vad som är fel. Vore ju inte så kul om det är något som smittar.
  • Skarpa

http://www.familjeliv.se/hem/skarpa/gallery/phpjgkvxw.png

//Moderator

Att ha rätt och att göra rätt är inte samma sak!
  • MammaTillEKNS

Idag är en underbar dag! för idag har nämligen Nathalie sagt både mamma och pappa det känns så himla härligt, går inte ens att beskriva

Ni får ha en härlig dag!

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • dinana
    MammaTillEKNS skrev 2008-08-21 13:50:15 följande:
    Idag är en underbar dag! för idag har nämligen Nathalie sagt både mamma och pappa det känns så himla härligt, går inte ens att beskriva Ni får ha en härlig dag!
    Oj vilken duktig tjej. Min 20 månaders kan bara säga "Titta!" och inte vill hon säga något annat heller... hon har sitt eget språk tösabiten.
  • Skarpa

Håll er i skinnet, och sluta tjafsa! Lämna onödiga provokationer och personangrepp utan för forumet. Det är inte heller tillåtet att diskutera en identifierbar tredje person på ett negativt sätt.

//Moderator

Att ha rätt och att göra rätt är inte samma sak!
Svar på tråden Linköping, någon? del 2