• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Mammatill4a
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-19 21:04:52 följande:
    Mammatill4a: Mmm vi har möblerat om och sen har vi shoppat lite på tornby får väl kika ut imorgon och titta om jag ser er så bra att bebisen verkar ha lagt sig i en annan ställning, då slipper du ha ont :) allt bra med barnen?
    ja du man kan ju hoppas att den inte trycker ner huvud nån mer gång så pass ,förren de är dags för skrutt att komma ut. ja du får allt hålla koll .. men så kul att shoppa saker till lgh, tänk om man kunde vara rik och shoppa de man ville ha men men , får ta en sak i taget och vad glad för den lilla förändring som blir då , jo med barnen är de bra Alma somnade nyss då hon somnade i bilen på väg hem förut coh pappa och liam titar på speedway på tv, så ja sitter här
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-19 19:34:06 följande:
    Ciccielv: vad ja vet gör ja inget imorgon fm, men vet ju aldrig vad karl vill göra , men ska fråga om ja får skicka över till er.. inte kul med att tant röd kom förtidigt, vet hur min kan bette sig om man säger så..tänke ja kanske kunde få låna er usb ingång med;-P
    jag är hemma imorrn vad jag vet än så länge.maken ville att vi skulle börja gräva iordning alla rabatterna på kolonin imorrn

bara att du lånar usb.finns det nån som vill köpa en billig digitalkamera?har en som fungerar felfritt.Glad
    jannovich skrev 2008-07-19 19:58:54 följande:
    Jahaja, dig jag ska gnälla på om jag inte hittar några smultron då
    det fanns massor igenSkrattandei villken del av rydskogen plockar du bär i ? vi ska ev ut och plocka smultron imorgon igen.vi rensade ur hallonbuskarna idag på kolonin så vi kan göra en paj imorgon
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    ciccielv: om men de märks ja ringer, ni brukar la sova rätt länge vad ja vet kanske imorgon på em runt 17 tiden passar bättre än fm då brukar alma vilja vara ute om de är fint väder.. se om vi får hem olivia imorgon med pappa hennes kanske ville ha henne längre , se vilket humör hon är på om hon nu kommer hem
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-19 21:52:32 följande:
    ciccielv: om men de märks ja ringer, ni brukar la sova rätt länge vad ja vet kanske imorgon på em runt 17 tiden passar bättre än fm då brukar alma vilja vara ute om de är fint väder.. se om vi får hem olivia imorgon med pappa hennes kanske ville ha henne längre , se vilket humör hon är på om hon nu kommer hem
    jag vaknar tidigt,men gubben o barnen sover länge numera*suck*
    ja eftermiddagen mot kvällen går bra.matilda  frågar om när olivia kommer hemGlad
    nu ska jag ta o se på tv o sova.
    ha en bra kväll allesammans
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • jannovich

Ciccielv; Jag har bara plockat idag då jag hittade Men det var längs femman (spåret), ungefär där det går en cykelväg förbi.. hmm. jag är såå bra på att förklara. Men om man kommer från Mcd och går förbi rödljusen längs cykelbanan så kan man svänga in på spåret till vänster och då hamnar man på femman.. en liten bit in där fanns det massa hallon!

Vars har ni ert ställe då?

• dinana

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-19 19:56:00 följande:

Hur funkar en sån där mens kopp? Är lite sugen på att skaffa en sån.
    Det är som en gummikopp som man får in i slidan. Man drar ut den och tömmer den på blod. Kan ju vara lite jobbigt, men det räcker med 2-4 gånger om dagen (beror ju lite på hur mycket man blöder också). Själv så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt. Har använt trosskydd ifall det skulle läcka ut något, men det har inte kommit ut något än så länge. Har haft menskoppen i ett halvår nu. Stortrivs! Slipper springa och köpa bindor och tamponger dessutom. Du kan läsa mer om koppen på hemsidan: www.menskopp.se/shop/

Kostar inte så mycket heller med tanke på hur mycket pengar man pungar ut i vanliga fall på bindor och tamponger. Så jag tyckte det var den bästa lösningen. Sen går det ju alldeles utmärkt att bada med och det är ju bra när man är på semester och råkar pricka in mensveckan.
  • Maria84

Imorron är det marknad som gäller för våran del. Hoppas på att hitta nåt på loppisen och auktionen. Och att det finns några bra knallar
    Blir tidig morron imorron då vi måste lasta in högtalare och annat i bilen då sambon står för ljudet under auktionen. Så barnvagnen skickade vi med mina föräldrar hem nu ikväll eftersom de ska dit de med.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Maria84

Hände en lite smärre olycka här idag med. En tändare exploderade i sambons hand så det började brinna i handen. Så vi får väl se hur fin hans hand är imorron. Han har gått med is på det i stort sett hela kvällen nu.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Elphaba

Maria84: Marknad var? :) Vad läskigt med din sambos hand, det blev inte så illa så han behöver åka in med det då?

Själva var vi hela familjen på Håkan Hellström ikväll, underbart, och en välbehövd endorfinkick för mig. Dottern sov sig igenom det med hörselskydd på.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2