• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Maria84

elpa - marknad ute i Kvarnvik, ligger några mil utanför Åtvidaberg mot Valdemarsvik.
    Är loppis och auktion också på samma område, är väl inte så många knallar direkt. De har höjt priserna på platserna så det är många som inte kommer längre. Men jag hoppas att det kommer en hel del ändå.
    Nej så illa är det inte, som tur är. Ser än så länge rätt vettigt ut, rött och början till blåsor.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma
    dinana skrev 2008-07-19 22:22:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-19 19:56:00 följande: Det är som en gummikopp som man får in i slidan. Man drar ut den och tömmer den på blod. Kan ju vara lite jobbigt, men det räcker med 2-4 gånger om dagen (beror ju lite på hur mycket man blöder också). Själv så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt. Har använt trosskydd ifall det skulle läcka ut något, men det har inte kommit ut något än så länge. Har haft menskoppen i ett halvår nu. Stortrivs! Slipper springa och köpa bindor och tamponger dessutom. Du kan läsa mer om koppen på hemsidan: www.menskopp.se/shop/Kostar inte så mycket heller med tanke på hur mycket pengar man pungar ut i vanliga fall på bindor och tamponger. Så jag tyckte det var den bästa lösningen. Sen går det ju alldeles utmärkt att bada med och det är ju bra när man är på semester och råkar pricka in mensveckan.
    Ok, kanske vore nåt för mig då. Vart köper man en sån?
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    Maria84 skrev 2008-07-20 00:22:25 följande:
    elpa - marknad ute i Kvarnvik, ligger några mil utanför Åtvidaberg mot Valdemarsvik. Är loppis och auktion också på samma område, är väl inte så många knallar direkt. De har höjt priserna på platserna så det är många som inte kommer längre. Men jag hoppas att det kommer en hel del ändå. Nej så illa är det inte, som tur är. Ser än så länge rätt vettigt ut, rött och början till blåsor.
    synd att vädret är så dåligt annars skulle man tagit en sväng dit
    Maria84 skrev 2008-07-20 00:10:56 följande:
    Hände en lite smärre olycka här idag med. En tändare exploderade i sambons hand så det började brinna i handen. Så vi får väl se hur fin hans hand är imorron. Han har gått med is på det i stort sett hela kvällen nu.
    ush vad hämskt,åkte han inte in med bränskadan?
    jannovich skrev 2008-07-19 22:05:48 följande:
    Ciccielv; Jag har bara plockat idag då jag hittade Men det var längs femman (spåret), ungefär där det går en cykelväg förbi.. hmm. jag är såå bra på att förklara. Men om man kommer från Mcd och går förbi rödljusen längs cykelbanan så kan man svänga in på spåret till vänster och då hamnar man på femman.. en liten bit in där fanns det massa hallon!Vars har ni ert ställe då?
    nära mc donalds och valla skogen
    dinana skrev 2008-07-19 22:22:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-19 19:56:00 följande: Det är som en gummikopp som man får in i slidan. Man drar ut den och tömmer den på blod. Kan ju vara lite jobbigt, men det räcker med 2-4 gånger om dagen (beror ju lite på hur mycket man blöder också). Själv så tycker jag att det funkar alldeles utmärkt. Har använt trosskydd ifall det skulle läcka ut något, men det har inte kommit ut något än så länge. Har haft menskoppen i ett halvår nu. Stortrivs! Slipper springa och köpa bindor och tamponger dessutom. Du kan läsa mer om koppen på hemsidan: www.menskopp.se/shop/Kostar inte så mycket heller med tanke på hur mycket pengar man pungar ut i vanliga fall på bindor och tamponger. Så jag tyckte det var den bästa lösningen. Sen går det ju alldeles utmärkt att bada med och det är ju bra när man är på semester och råkar pricka in mensveckan.
    tänk om man kunde använda en sån...

idag åskade det rejält.var ut o gick med vovven i värsta skuren.

idag blir det en städ o tvättdag och även sömnad.ev nån loppis om det finns nån i närheten
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

Mammatill4a: hur mår du idag? inget hemskt tryck neråt? Ja jag älskar verkligen att shoppa saker till lgh:en. Inredning är såå kul Vad ska ni hitta på idag? Verkar inte bli någon utelek här, så kasst väder ute idag

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-20 00:10:56 följande:
    Hände en lite smärre olycka här idag med. En tändare exploderade i sambons hand så det började brinna i handen. Så vi får väl se hur fin hans hand är imorron. Han har gått med is på det i stort sett hela kvällen nu.
    men fy så otäckt du, hoppas de är bättre idag, hur har åskan varit hos er mormor och morfar sitter i falerum strömlösa..
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 10:28:02 följande:
    Mammatill4a: hur mår du idag? inget hemskt tryck neråt? Ja jag älskar verkligen att shoppa saker till lgh:en. Inredning är såå kul Vad ska ni hitta på idag? Verkar inte bli någon utelek här, så kasst väder ute idag
    Jo tack skapligt, nej tackolov inget trycke neråt , den måste ha andrat läge el nåt glad är ja för de, nej du ingen ute lek som de ser ut nu.. ska snart börja med maten då barnen alltid vaknar tidigt här äter man ju frukost vid halv 8,8 tiden....ja sj ÄLSKAR ja allt inom inredning,, men har ju inte så mkt inkosmt ¨så får ju ta en sak i taget;-P , vet inte ännu vad som händer idag förut att vi ska hämta olivia vid 3 tiden
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-19 21:57:02 följande:
    jag vaknar tidigt,men gubben o barnen sover länge numera*suck*ja eftermiddagen mot kvällen går bra.matilda  frågar om när olivia kommer hemnu ska jag ta o se på tv o sova.ha en bra kväll allesammans
    hihi, barnen såg dig allt när du var ute med hunden i regnvädret imorse, olivia kommer hem idag efter 3 tiden
  • Leos och Vincents mamma

Jippi!! Jag är såå glad. Sambon har nu gått med på att åka till ullared (han hatar egentligen shopping)! Bara vi får barnvakt så ska vi åka nu på semestern. Vincent kanske följer med för jag är lite hönsig av mig o vill inte ha barnvakt till honom en hel dag, han är ju så snäll o bara äter o sover i vagnen. Men vi får se.

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • jannovich

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-20 11:08:58 följande:

Jippi!! Jag är såå glad. Sambon har nu gått med på att åka till ullared (han hatar egentligen shopping)! Bara vi får barnvakt så ska vi åka nu på semestern. Vincent kanske följer med för jag är lite hönsig av mig o vill inte ha barnvakt till honom en hel dag, han är ju så snäll o bara äter o sover i vagnen. Men vi får se.
    Ha så jätteroligt! Själv sitter jag nu här med en tröja på mig köpt på Gekås för en vecka sen och jag ångrar mig att jag inte köpte en till i en annan färg ....
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-20 11:03:33 följande:
    hihi, barnen såg dig allt när du var ute med hunden i regnvädret imorse, olivia kommer hem idag efter 3 tiden
    ja de såg en stor blå smurfSkrattandehade en rful egnkappa på mig

vad skoj då blir matilda glad.här ska jag hänga upp tvätten o börja städa.har sytt en sittdyna nu på morgonen
    vad kul.har aldrig varit där.men nån gång ska jag allt åka dit Glad
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-20 10:28:02 följande:
    här ska det fixas i hemmet idag.blir väll ev nån sväng till nån affär med maken o barnen
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    Åhh vad kul, skynda att åka innan han ångrar sig , sj är ja med en hönsmamma som inte vill ha barnvakt en längre tid till mina barn, el de stor går ju, men alma har ja alltid velat haft med mig om man ska vara borta längre och de verkar inte släppa ännu även att hon blivit 2 år.. men men får se med nästa knodd

om ni har svårt med barnv nångång ställer ja gärna upp i den mån ja orkar.. älskar barn och gillar att ta hand om andras lika mkt som mina egna..har alltid varit släktens barnvaktare de kunnat ringa vid akuta behov även innan ja fick barn och efter..
Svar på tråden Linköping, någon? del 2