• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

ciccielv: Det var helt underbart skönt i vattnet dit lär vi åka fler gånger! Hoppas ni haft en trevlig dag i värmen

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • dinana

FL-fika låter skoj, det var länge sedan jag kom med på en sådan... säg till så kommer jag och Molly med =)

• Mammatill4a
    Marayah skrev 2008-07-26 20:27:37 följande:
    Malin: Ja vill JÄTTE gärna fika med er i veckan..
    jAAAA va kul, de vill ja med när kan ni?? såg att du fyller på tisdag, ska ni fira dig nåt då?? anars kunde vi kanske komma ner till er då, roligare för barnen att leka utomhus och vi kan vara på er gräsplätt
    ciccielv skrev 2008-07-26 21:32:58 följande:
    kissen är ju hur go som helst.han jamar och ska gosa massor när vi kommerhan blir lika deppig varje gång vi går.idag har vi badat igen i sturefors.innan blev det en rejäl shoppingtur på stan.mammatillEKNShoppas ni fick en trevlig badstund i värmen
    ja de ska bli skönt att komma hem till honom imorgon, tänkte tom stanna och köpa hans favvo blöt mat
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-26 21:45:23 följande:
    Jo jag gick väldigt långt med mitt utomkveds. Jag visste inte om det ens förräns det var för sent. Åkte in akut med min chef i vecka 17 för jag svimmade av och till. Fick jätteont helt plötsligt. När jag kom in så åkte jag in på ultraljud där de såg att bebisen inte låg i livmodern utan i äggledaren. Jag sövdes ner och vaknade upp fem timmar senare utan bebis i magen. Hon var jättefin min lilla skrutta. Vi begravde henne på minneslunden på skogskyrkogården i Kalmar. *saknar*
    jag beklagar er förlust.jag förlorade våran sista bebbe i v 16.fick veta att bebben var död när vi gjorde  vårt först UL.
    dinana skrev 2008-07-26 21:54:22 följande:
    FL-fika låter skoj, det var länge sedan jag kom med på en sådan... säg till så kommer jag och Molly med =)
    ja nu är det ett tag sen det var en FL träff
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-26 21:47:47 följande:
    ciccielv: Det var helt underbart skönt i vattnet dit lär vi åka fler gånger! Hoppas ni haft en trevlig dag i värmen
    ja den var bra.idag ska vi bada i mjölby då vi ska till makens syster och så ska vi fira barnens kusin som har förlovat sig
    Mammatill4a skrev 2008-07-26 22:10:56 följande:
    ja de ska bli skönt att komma hem till honom imorgon, tänkte tom stanna och köpa hans favvo blöt mat
    jag kommer med nyckeln ikväll.ja kissen är då allt bra gosig.ebba vill ha katt.men det går ju inte.

ska vi spika ett datum för en FL träff nästa vecka?sen får vi inte glömma FL middagen/tjejkvällen oxåGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • MammaTillEKNS

ciccielv: Åå vad skoj vi funderar också på att åka och bada senare i eftermiddag. Just nu är maken ute och cyklar längs göta kanal själv har jag och mamma busat med Nathalie, tvättat, fixat med disken, dammsugit, städat iordning lite m.m. Så nu kan man ta det lugnt resten av dagen! Nu ligger lillstumpan och sover

Har ni sett pedofilen något mer?

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • dinana

Hmm... det är ingen som sett till min lilla katt Astrid? Hon har varit försvunnen i nu tre dagar... hon brukar alltid vara hemma, men nu har hon varit borta sedan i torsdags kväll. Vi har tyvärr inget halsband på henne då hon tappade det hela tiden. Hon är världens gosigaste kisse, men hon är rädd för främmande människor om de inte är snälla mot henne. Är så ledsen... och likasså min sambo och dotter. Hoppas att hon dyker upp snart. Finns bild på henne i barnkammaren.

• Leos och Vincents mamma
    glitterkorn skrev 2008-07-26 15:46:28 följande:
    Hur har ni det i värmen ? :)Jag fyller år i dag så jag har fixat med jorgubbs tårtor och grejer haft gäster här väntar fler senare i dag , sen framåt kvällen ska jag ev. till motala på "tjejkväll" typ och dricka lite vin och så :)Hoppas allt är bra mer er !
    Grattis i efterskott
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • ciccielv
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-27 09:18:46 följande:
    ciccielv: Åå vad skoj vi funderar också på att åka och bada senare i eftermiddag. Just nu är maken ute och cyklar längs göta kanal själv har jag och mamma busat med Nathalie, tvättat, fixat med disken, dammsugit, städat iordning lite m.m. Så nu kan man ta det lugnt resten av dagen! Nu ligger lillstumpan och sover Har ni sett pedofilen något mer?
    nix hans "permision" är väll slut.ja här ska det städas o tvättas innan vi åker i eftermiddag.vi ska kolla i slutet av månaden om det finns nån 5a på bottenplan i ryd på en annan gård
    dinana skrev 2008-07-27 09:19:29 följande:
    Hmm... det är ingen som sett till min lilla katt Astrid? Hon har varit försvunnen i nu tre dagar... hon brukar alltid vara hemma, men nu har hon varit borta sedan i torsdags kväll. Vi har tyvärr inget halsband på henne då hon tappade det hela tiden. Hon är världens gosigaste kisse, men hon är rädd för främmande människor om de inte är snälla mot henne. Är så ledsen... och likasså min sambo och dotter. Hoppas att hon dyker upp snart. Finns bild på henne i barnkammaren.
    hoppas kissen kommer tillbaka.är hon innekatt?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Maria84

Hej tjejer!

Vaaarmt idag med, skönt att ha värmepumpen nu måste jag säga så man kan ställa den på kyla. Så i tvrummet och allrummet är det svalt och skönt.
    Idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, är väl enda dagen som vi inte har nåt inplanerat direkt skönt det visserligen! Får besök nån gång under dagen ett litet tag. Får väl se när han tänkt dyka upp så får vi väl se om vi ska hitta på nåt efter det.
    Funderar på att åka och bada men på den badplatsen där vi badar är det nog smockfullt med folk idag med tanke på att det är helg också. Vi har ju inte fått ordning på våran privata badplats ännu och det lär nog inte hinnas med i år heller skulle jag tro.

Ska ta och städa av lite här i huset nu, med en massa djur och barn i huset blir det lätt skitigt när man inte städat på en dag

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Leos och Vincents mamma

Vad ni gnäller på värmen Det är ju skönt nu ju!

Det var väldigt varmt iförrgår i djurparken fast det fläktade lite så det var ganska skönt ändå.
    Vincent klarade av värmen bra som vanligt, låg i vagnen o tittade o sov, var bara uppe o åt ibland.
    Det var en väldigt lyckad dag för oss alla.

Igår var vi hos min mormor i Loftahammar, vi åkte en turistbåt till en ö där vi var i några timmar o solade o badade i havet.
    Mycket uppskattat av Leo o Vincent sov nästan hela tiden.
    Idag åker vi till Göteborg o imorgon smäller det! ULLARED!!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon? del 2