• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Cia80

Kevlarsjäl,
    Åh ja, det är verkligen lycka här hemma
    När ska vi ta den där fikan?

• Elphaba

dinana: Det finns väl ett katthem i Slaka, och fler djursjukhus (Valla, Djurdoktorn i stan, t.ex.). Skulle ha ringt alla och hört med jämna mellanrum, och satt upp fler lappar (med bild). Bara för att du inte sett henne betyder ju inte det att ingen annan gjort det. Hoppas hon kommer tillrätta.

• MammaTillEKNS

Jannovich: Mm, får se om vi kanske åker och badar imorgon hojtar till när vi åker! Vad skoj att hon kommer, då får ni komma hit med henne sen

Vi har har uträttat en hel del ärenden idag, köpt saker till Peters cykel i tannefors, sen var vi på tornby och shoppade bl.a. en rund sittmodell så att hon kan sitta upp i badkaret sen köpte vi en cykelsits så nu har vi tagit en cykeltur med henne, hon älskar att sitta därbak hon ser (som alltid) ut som en prinsessa
    (¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • dinana
    Elphaba skrev 2008-07-28 17:13:01 följande:
    dinana: Det finns väl ett katthem i Slaka, och fler djursjukhus (Valla, Djurdoktorn i stan, t.ex.). Skulle ha ringt alla och hört med jämna mellanrum, och satt upp fler lappar (med bild). Bara för att du inte sett henne betyder ju inte det att ingen annan gjort det. Hoppas hon kommer tillrätta.
    Har ringt till katthemmet nu, men de hade inte fått någon information om henne så det var ju lugnt. de skulle faxa uppgifterna vidare. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas att hon antingen dyker upp eller att någon hör av sig. Jobbigt att bara vänta... men finns ju inte så mycket man kan göra. Kanske skall sätta upp fler lappar, men känns så "jobbigt". Kan man sätta upp lappar på affären tro?
  • jannovich
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-28 17:40:27 följande:
    Jannovich: Mm, får se om vi kanske åker och badar imorgon hojtar till när vi åker! Vad skoj att hon kommer, då får ni komma hit med henne sen Vi har har uträttat en hel del ärenden idag, köpt saker till Peters cykel i tannefors, sen var vi på tornby och shoppade bl.a. en rund sittmodell så att hon kan sitta upp i badkaret sen köpte vi en cykelsits så nu har vi tagit en cykeltur med henne, hon älskar att sitta därbak hon ser (som alltid) ut som en prinsessa
    Låter trevligt! Eventuellt ska jag till Vimmerby imorrn, men om det blir lika varmt som idag kanske vi skjuter på det till senare.. så då hänger jag gärna med och badar, och kanske kompisen som också skulle åkt till Vimmerby

Åh, jag hänger gärna med och cyklar nåndag Synd att jag inte har nån sits till Elsa.. hon älskar också att vara ute och cykla!

Själv har jag shoppat ett större parasoll idag.. som du kanske ser från er Får se imorrn bara om det funkar mot solen eller om det är för högt, eller om vi ska placera det på nåt annat sätt. Men nu är ju solen borta så går liksom inte att se, hihi. Du får komma ut och kika
  • Fru T
    dinana skrev 2008-07-28 17:54:34 följande:
    Har ringt till katthemmet nu, men de hade inte fått någon information om henne så det var ju lugnt. de skulle faxa uppgifterna vidare. Så nu är det väl bara att vänta och hoppas att hon antingen dyker upp eller att någon hör av sig. Jobbigt att bara vänta... men finns ju inte så mycket man kan göra. Kanske skall sätta upp fler lappar, men känns så "jobbigt". Kan man sätta upp lappar på affären tro?
    tråkigt att kissen är borta, hur gammal är hon och är hon kastrerad??

sätta upp lappar med bild typ ÖVERALLT och ringa vet.klinikerna å polisen är tyvärr det ända man kan göra å sen hoppas på det bästa..
  • Elphaba
    dinana skrev 2008-07-28 17:54:34 följande:
    Iallafall här i Berga Centrum sitter det flera lappar om bortsprungna (och upphittade) katter. Skulle satt i alla närliggande butiker, brukar finnas anslagstavlor och sånt.
    Förstår att det är jobbigt att vänta, skulle vara utom mig av oro om en av mina tre försvann, (nu är de dock innekatter.)
  • Fru T

uuugha i morron har ja mitt "efterlängtade" besök hos tant gyndocktor...

• Elphaba

Fru Tzoanidis: Det kommer gå jättebra. Är väl skönt att få allt kollat, så att förutsättningarna är optimala. Har också gjort vul ett par gånger och det är inte så farligt, bara tänka på annat liksom. Är det en kvinnlig är det ju betydligt enklare. Har själv väldiga problem med manliga läkare öht pga tidigare erfarenheter, men kvinnliga går bra. Din man kanske kan följa med dig?

• dinana
    Fru T skrev 2008-07-28 18:37:55 följande:
    tråkigt att kissen är borta, hur gammal är hon och är hon kastrerad??sätta upp lappar med bild typ ÖVERALLT och ringa vet.klinikerna å polisen är tyvärr det ända man kan göra å sen hoppas på det bästa..
    Hon fyllde fem år nu i början av juli. Jo hon är kastrerad sen tre år. Katthemmet tyckte inte det fanns något mer man kunde göra. Sätta upp lappar och hoppas på att nån hör av sig.
Svar på tråden Linköping, någon? del 2