• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • dinana
    ciccielv skrev 2008-07-27 09:50:53 följande:
    hoppas kissen kommer tillbaka.är hon innekatt?
    Nja, bara delvis. Nu på sommaren så brukar hon få gå som hon vill. Men hon ahar aldrig varit borta längre än en dag och då har hon alltid varit på ett rops avstånd. Men nu har vi ropat efter henne sedan igår och ingen Astrid har synts till. Har ju lille Morris också, och han är väldigt skrikig av sig nu. Vet inte om det är så att han vet om något, men han visar inte vägen när vi är ute å letar. Annars brukar de alltid hålla ihop och jaga runt vaarndra här i Skattegården.

Misstänker att hon kanske blivit instängd i någons garage eller i soprummet, men har kollat och ropat men ingen liten pussycat inom hörshåll.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-27 09:54:20 följande:
    Vad ni gnäller på värmen Det är ju skönt nu ju! Det var väldigt varmt iförrgår i djurparken fast det fläktade lite så det var ganska skönt ändå.Vincent klarade av värmen bra som vanligt, låg i vagnen o tittade o sov, var bara uppe o åt ibland. Det var en väldigt lyckad dag för oss alla.Igår var vi hos min mormor i Loftahammar, vi åkte en turistbåt till en ö där vi var i några timmar o solade o badade i havet.Mycket uppskattat av Leo o Vincent sov nästan hela tiden.Idag åker vi till Göteborg o imorgon smäller det! ULLARED!!
     Skönt att Vincent klarar värmen bra. Lucas gillar den inte. Han är ju väldigt varm av sig precis som sin bror så det tar mkt på honom. Vi har ju svårt att klä barnen till och med på vintern för att de är så varma av sig. Lucas tycker det är skönt med värmepumpen så han kan få lite svalare men det syns ju sen på elräkningen om inte annat. Men allt för lilleman
    Låter som ni har haft det mysigt! Åh Ullared! Så skoj att åka dit. En annan får allt vänta ett tag, sambon och jag åker i höst/vinter och lämnar barnen hos mormor och morfar.
    Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • ciccielv
    dinana skrev 2008-07-27 09:57:41 följande:
    Nja, bara delvis. Nu på sommaren så brukar hon få gå som hon vill. Men hon ahar aldrig varit borta längre än en dag och då har hon alltid varit på ett rops avstånd. Men nu har vi ropat efter henne sedan igår och ingen Astrid har synts till. Har ju lille Morris också, och han är väldigt skrikig av sig nu. Vet inte om det är så att han vet om något, men han visar inte vägen när vi är ute å letar. Annars brukar de alltid hålla ihop och jaga runt vaarndra här i Skattegården. Misstänker att hon kanske blivit instängd i någons garage eller i soprummet, men har kollat och ropat men ingen liten pussycat inom hörshåll.
    kanske nån har skrämt iväg kissen?har du kollat med slaka djurhem så inte katten har lämnats in där?
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Leos och Vincents mamma
    Maria84 skrev 2008-07-27 10:12:44 följande:
     Skönt att Vincent klarar värmen bra. Lucas gillar den inte. Han är ju väldigt varm av sig precis som sin bror så det tar mkt på honom. Vi har ju svårt att klä barnen till och med på vintern för att de är så varma av sig. Lucas tycker det är skönt med värmepumpen så han kan få lite svalare men det syns ju sen på elräkningen om inte annat. Men allt för lilleman Låter som ni har haft det mysigt! Åh Ullared! Så skoj att åka dit. En annan får allt vänta ett tag, sambon och jag åker i höst/vinter och lämnar barnen hos mormor och morfar.
    Ja, det ska bli jättekul med Ullared, sist vi var där var för 6 år sen.
    Men denna månad fick sambon dubbla löner så han fick massa pengar så då tänkte vi passa på att åka dit..man måste ju ha ganska mycket pengar när man åker dit. Kommer väl göra av med minst  4.000 kr. Vi ska köpa vinterkläder o höstkläder o allt sånt.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a

Här hoppar man in n snabbis medans mormor tog en promenix med alma, har suttit i skugan i badenbaden stolen hela fm sååå skönt.. men tog en paus och kikade in här..
    ciccielv: bara att komma över med nykeln ni ser ju när vi kommer hem el om bilen står på parkeringen;-p,,

nepp, nu ska återgå och softa i skuggan;-p

kram kram på er alla hoppas ni får en underbar dag

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-27 10:54:53 följande:
    Här hoppar man in n snabbis medans mormor tog en promenix med alma, har suttit i skugan i badenbaden stolen hela fm sååå skönt.. men tog en paus och kikade in här.. ciccielv: bara att komma över med nykeln ni ser ju när vi kommer hem el om bilen står på parkeringen;-p,,nepp, nu ska återgå och softa i skuggan;-pkram kram på er alla hoppas ni får en underbar dag
    jepp det gör jag.vi kommer hem runt kl 21.skönt att du får ta det lugnt och bli uppassad.du behöver lugn och ro.hur är det med magen?hoppas sammandragningarna har slutat.nu ska jag ta och städa och plocka ur/i diskmaskinen.vi ses.Glad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Marayah

Malin: Vi har inte planerat nåt än om tisdagen, men vi får se när vi kommer hem... Ja du har inte mkt planerat till veckan än så länge.. Jocke har sin sista semestervecka med. Sen blir man ensam med två små. Får se hur de blir.

Filip har precis somnat i skuggan.. Jag, Marko och min faster ska ta en liten båttur. Är spegel blankt på sjön. Får se om de blivit varmare i vattnet idag så man kan få ta sig ett litet bad.... Imorron åker vi hem, med blandade känslor. Visst de e roligt att vara borta men de e skönt att komma hem och slippa bo i en resväska med.

Nej nu ska ja släppa datan och gå ut i solen lite.. Ha en skön solig dag.

Marko 031103, Filip 080621
  • Summerlove08
    Fyyyyy F*n!!!!!

Jag skulle göra kycklingwok och ris till lunch nyss och när jag ska hälla i wokgrönsakerna, vad tror ni trillar ur påsen??

Jo en snäcka!!!!! Alltså en sån hård sak som sniglar bor i. Det brukar inte vara standardingrediens i wokgrönsaker direkt. Mår illa bara jag tänker på det och den lunchen ska jag kasta kan jag lova!!!!

Skrev ett mail till de som stod som kundkontakt på påsen och skickade med en bild på "fyndet" så de får se själva. Får väl se vad man får för svar.

Sorry för det arga inlägget men jag behövde avreagera mig lite!
    Love is in the air
  • Marayah

Men FY va äckligt!!!!! Hoppas att du får nåt bra svar av dom iaf...

Summerlove08 skrev 2008-07-27 12:36:28 följande:
    Fyyyyy F*n!!!!!Jag skulle göra kycklingwok och ris till lunch nyss och när jag ska hälla i wokgrönsakerna, vad tror ni trillar ur påsen??Jo en snäcka!!!!! Alltså en sån hård sak som sniglar bor i. Det brukar inte vara standardingrediens i wokgrönsaker direkt. Mår illa bara jag tänker på det och den lunchen ska jag kasta kan jag lova!!!!Skrev ett mail till de som stod som kundkontakt på påsen och skickade med en bild på "fyndet" så de får se själva. Får väl se vad man får för svar.Sorry för det arga inlägget men jag behövde avreagera mig lite!
    Marko 031103, Filip 080621
  • PojkMaffia

haha ny tråd igen okej jag är verkligen efter
    kopierar det jag skrev i den andra här då

sådär så kommer jag hit med lite på efterkälken
    gud det är ju sjukt varmt ute, sitter inte så mycket vid datorn heller för den delen.
    min minsta pojke håller på o få 4-6 tänder längre in i munnen så han vill inte äta eller något, så nu får vi ge vätskeersättning med så han inte torkar ut, får ge honom alvedon ett par gånger om dagen för att han ska få i sig något alls.
    det är ju himla kul med i denna sjuka värme som råder *suckar*

Jag är den jag är - like it or not
Svar på tråden Linköping, någon? del 2