• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • MammaTillEKNS

Jannovich: Godmorgon verkar bli mer moln idag och lite svalare, men svårt att säga så här tidigt på morgonen. Kunde inte sova mer så jag sitter här framför datorn medans Peter och Nathalie sover vore skoj om du kunde följa med på fikat imorgon
    Du får njuta av varenda dag som du har kvar på semestern!
    Vet du, den 8:e augusti börjar jag med strålningen och den 11:e september är jag klar! Då ska det firas!

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • jannovich
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-29 07:04:56 följande:
    Jannovich: Godmorgon verkar bli mer moln idag och lite svalare, men svårt att säga så här tidigt på morgonen. Kunde inte sova mer så jag sitter här framför datorn medans Peter och Nathalie sover vore skoj om du kunde följa med på fikat imorgon Du får njuta av varenda dag som du har kvar på semestern! Vet du, den 8:e augusti börjar jag med strålningen och den 11:e september är jag klar! Då ska det firas!
    Vi har bestämt att vi väntar med ridningen för det blir för varmt idag.. så vi tänkte åka och bada framåt lunch nångång istället!

Whee! Då ska det VERKLIGEN firas Äntligen blir du fri behandlingen!! Kraaaam!

Hmm, måste ge missarna lite mat.. dom verkar tycka att dom är hungriga
  • Skorpan08

Godmorgon allihopa!
    Idag verkar det som det fläktar lite mer. Perfekt väder att hänga tvätt i mao. Toppen! För jag har väl 4-5 maskiner att köra idag.

• Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-07-28 21:56:38 följande:
    Jag försöker att ta det lugnt. Maken blir hemma i morgon då hans körning blev avbokad. Så då ska jag köra med honom, han ska få städa bilen både invändigt och utvändigt.
    ja du kan sätta maken i arbete så du får vila, här blir de lite utgång för en gång skull idag, känner mig bättre idag för som sagt de svalkar ja du tvätt de blir de , tvättade 3 maskiner igår och 1 imorse så nu hoppas man att tvättmaskinen kan vila nån timme iallafall
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-28 22:00:48 följande:
    Mammatill4a: skönt att barnen inte bråkatnågot mm, du höll vad du lovade ska kolla in bilderna :)Helgen har varit kanonbra! varför är cykeln så trälig? :/ vore kul å åka på en cykelpicknick Jag fikar gärna på onsdag!Mammatill4a och lilla AlmaMammatillEKNS
    Det är en sportigare modell så ja sitter så framåtluttat så får ont i bäckenet och ryggen och sadeln är i minsta laget, skulle behöva en sån cykel som du har för att ta mig fram ljust nu

~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Mammatill4a
    Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-29 01:40:58 följande:
    Idag var det äntligen våran tur att shoppa loss på Gekås i Ullared. Nu är vi 6500 kr fattigare, men såå lycklig! Har fått MASSOR med kläder till båda barnen o till oss själva. Vinter kläder till Leo o flecce overall till Vincent. O lite annat smått o gott förutom kläder.Köpte bland annat en portabel dvd så att Leo (o jag) kan kika på film i bilen.Vi kom dit vid 10 idag o åkte inte därifrån förrän 17.30!Det var ingen kö när vi kom o knappt nån kö i kassan, fick kanske vänta högst 5 minuter.Det var rätt mycket folk annars där inne o ibland blev det lite trångt, men trodde att det skulle vara värre.Leo var hos sin morfar, men Vincent var med oss o han var såå duktig o sov, åt o låg o skrattade o sparkade i vagnen hela tiden.Nu ska vi sova!
    Åhh vad kul att ni hittade så mkt, de vänner och släkt ja har som har åkt de sista åren har varit rätt så missnöjda så vågar inte ta en biltur ner ditt om man inte hittar nåt av intresse..
  • Mammatill4a

Jaha då fick man börja om från början då, med ett go morron all text ja skrivit försvann ,
    idag händer inte för mkt, pappa och alma ska till maxi snart och lämna in den trasiga poolen vi köpte med oss i fredags, barnen vart måttligt glada NOT, men morbror kom ju med en ny till dom på kvällen så de gjorde ju mindre, sen ska de förbi en affären och köpa nya kaffe muggar då ja tröttnat på de gamla och endel har gått sönder så behöver fixa nytt...

sen i em kommer ciccielv hit och spenderar några timmar att prata bort

• Skorpan08

Mammatill4a: Skönt att höra att du mår bättre idag. Glöm inte att dricka mycket!

• Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-07-29 09:11:34 följande:
    Mammatill4a: Skönt att höra att du mår bättre idag. Glöm inte att dricka mycket!
    ja de är skönt  hoppas att ja får göra det hela dagen, för igår var ja helt utslagen, blää och fy..nej då ska komma ihåg att dricka mkt, vad hette de där tebl som du pratade om på apoteket?? har ju glömt de med mitt minne
  • Maria84

Halloj tjejer!
    Lite behagligare ute idag än så länge ialla fall men klockan är ju inte så mkt ännu så det lär väl hinna springa upp ordentligt i graderna. Fläktar ju lite idag visserligen.
    Måste ut och åka bil sen så jag hoppas att det inte blir för varmt ute.

Ska ta oss lite frukost här snart, Liam och jag. Sambon är iväg till tandläkarn och Lucas sover. Ska väl ta och fortsätta med tvätteriet också.

LoV mamma - kul att ni hittade massor! Är ju så skoj att gå där nere.

Mamma till Liam 030605 och Lucas 080127
  • Mammatill4a
    Maria84 skrev 2008-07-29 09:21:41 följande:
    Halloj tjejer! Lite behagligare ute idag än så länge ialla fall men klockan är ju inte så mkt ännu så det lär väl hinna springa upp ordentligt i graderna. Fläktar ju lite idag visserligen. Måste ut och åka bil sen så jag hoppas att det inte blir för varmt ute. Ska ta oss lite frukost här snart, Liam och jag. Sambon är iväg till tandläkarn och Lucas sover. Ska väl ta och fortsätta med tvätteriet också. LoV mamma - kul att ni hittade massor! Är ju så skoj att gå där nere.
    Här kan vi inte åka bil när de är för varmt som de är nu, både olivia och Liam klarar de inte, och inte ja hellerför den den så är glad om ja slipper..

här har de stora lekt som aldrig förr nu på morronen , de har ritat och tittat på film aopch lekt pmm..hoppas de fortsätter så hela dagen
Svar på tråden Linköping, någon? del 2