• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-07-29 09:18:57 följande:
    ja de är skönt  hoppas att ja får göra det hela dagen, för igår var ja helt utslagen, blää och fy..nej då ska komma ihåg att dricka mkt, vad hette de där tebl som du pratade om på apoteket?? har ju glömt de med mitt minne
    Dom heter resorb!

Resorb vätskeersättning återställer kroppens vätske- och saltbalans. En brustablett löses i 120 ml vatten (halvt glas). Använd ej mineralvatten.

Resorb är anpassad för barn över 3 år och vuxna.
  • Skorpan08
    Mammatill4a skrev 2008-07-29 09:26:38 följande:
    Här kan vi inte åka bil när de är för varmt som de är nu, både olivia och Liam klarar de inte, och inte ja hellerför den den så är glad om ja slipper..här har de stora lekt som aldrig förr nu på morronen , de har ritat och tittat på film aopch lekt pmm..hoppas de fortsätter så hela dagen
    Här är det inga problem att åka bil i värmen längre. Min mam lyckades laga ac:n i går. Hoppas det håller över Gotlandsresan bara.
  • ciccielv
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-28 21:54:34 följande:
    Då e det ju ingen större idé att andra frågar om ja ska med på fika träff & varför skulle ni träffa Elin, när det bara blir en massa tjaffs..det är ju tyvärr de som blir lidande när vuxna tjaffsar oavsett om man vill eller ej.Men för att ni ska få lugn & ro kan jag avvika ifrån tråden för gott
    men herre gud vad omoget.du har ju ändå förhinder vid varje träff!och varför ska barnen komma i kläm för att vuxna inte kan hålla sams?
    Mammatill4a skrev 2008-07-28 21:57:39 följande:
    denna cykelsits vi har hänger ju löst, låter kanske lite farligt, men har ingen pakethållar  på min bike, men de sitter hårt med ett stag som man skruvar fast HÅRTjapp ska klappa den lille från dig

klappa mycket från mig.jag handlar nått fika till tösen.ska till centrum snart.

vart ska vi fika i morrn?stan är enklast då jag ska lämna tillbaka kläder som inte passade så bra.

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-29 09:06:56 följande:
    Jaha då fick man börja om från början då, med ett go morron all text ja skrivit försvann,idag händer inte för mkt, pappa och alma ska till maxi snart och lämna in den trasiga poolen vi köpte med oss i fredags, barnen vart måttligt glada NOT, men morbror kom ju med en ny till dom på kvällen så de gjorde ju mindre, sen ska de förbi en affären och köpa nya kaffe muggar då ja tröttnat på de gamla och endel har gått sönder så behöver fixa nytt...sen i em kommer ciccielv hit och spenderar några timmar att prata bort

ja det blir en TREVLIG eftermiddag som alltid när vi träffsGlad.då kan jag kolla klädseln.vi kan ju kolla efter tyg imorrn på stan.

varma bilar utan AC är inte skoj.men man får härda ut och dra ner rutorna.

nu ska jag fixa iordning och gå till centrum.vi ses ju om några få timmarGlad

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • playmate86

hej på er var några dagar sen man skrev här nu,

h8ur är det med er då

här är det kanon varmt hur har helgen varit då?
    själv har jag haft släkt från danmark uppe varit kanon skönt och roligt..

vad händer denna veckan då?

• Mammatill4a
    Skorpan08 skrev 2008-07-29 09:26:42 följande:
    Dom heter resorb!Resorb vätskeersättning återställer kroppens vätske- och saltbalans. En brustablett löses i 120 ml vatten (halvt glas). Använd ej mineralvatten. Resorb är anpassad för barn över 3 år och vuxna.
    TACK, de var snällt av dig, de ska ja skriva upp. kan ja ge olivia med då¨, om de är nån om dricker dåligt i vår familj så är de hon, och de går inte att tvinga i henne dricka ens, skit jobbigt är de..
    Skorpan08 skrev 2008-07-29 09:28:50 följande:
    Här är det inga problem att åka bil i värmen längre. Min mam lyckades laga ac:n i går. Hoppas det håller över Gotlandsresan bara.
    ja men gud så skönt, så ny bil har vi inte med ac i, men de ska vi ha om vi skaffar ny bil så småpningom,,, barnen åkte ju med mormor/morfar i helgen och de har ac .. i vår bil får man ac genom att veva ner fönstren;-p, hoppas de håller för er..
    ciccielv skrev 2008-07-29 09:33:08 följande:
    klappa mycket från mig.jag handlar nått fika till tösen.ska till centrum snart.vart ska vi fika i morrn?stan är enklast då jag ska lämna tillbaka kläder som inte passade så bra.
    ja jag kan var som, ska bara kolla kontot hur mkt  pengar som finns på det
    ciccielv skrev 2008-07-29 09:37:44 följande:
    ja det blir en TREVLIG eftermiddag som alltid när vi träffs.då kan jag kolla klädseln.vi kan ju kolla efter tyg imorrn på stan.varma bilar utan AC är inte skoj.men man får härda ut och dra ner rutorna.nu ska jag fixa iordning och gå till centrum.vi ses ju om några få timmar
    japp de kan vi göra, hoppas de finns pengar på busskortet så ja kan ta mig in till centrum, annars får ja knatta hehe,
    ~Olivia 20011108~Liam20030817~Alma20060712och ~Skrutt bf 30/10~
  • Fru T

iiiiiiiiiiih

nu pirrar dety i maggen.... höll på att inte somna pga nervositet igår + att värken i ryggen va grymm.

idag känns det som mensen är runt hörnet å det molnar i ryggen, men vi vet ju hur det va förra månaden då började ju menskänningarne 1 hel vecka innan mensen faktist kom så ja lär ju inte bloda ner tantdocktor iallafall

nepp nu ska ja strax hoppa in i duschen, sen plocka upp tvätten som ja va ducktigt uppe vid 7 å stoppa in i maskin å sen är det bara att sätta sig i bilen å åka upp till sjukan....

• Skorpan08

Mammatill4a: Visst kan du ge Olivbia det med, men bäst är ju ifall hon dricker vatten. Ja, du med förstås. Hon gillar inte vattenmelon, massor med vätska utan att barna tänker på det. Nu är den dessutom ganska billig också.Köpte en 10-kilos igår, den kostade 6,90 kg. Mumsigt gott!Elin fick smaka hon med, konstigt tyckte hon.

• dinana
    Fru T skrev 2008-07-29 09:58:29 följande:
    iiiiiiiiiiihnu pirrar dety i maggen.... höll på att inte somna pga nervositet igår + att värken i ryggen va grymm.idag känns det som mensen är runt hörnet å det molnar i ryggen, men vi vet ju hur det va förra månaden då började ju menskänningarne 1 hel vecka innan mensen faktist kom så ja lär ju inte bloda ner tantdocktor iallafall nepp nu ska ja strax hoppa in i duschen, sen plocka upp tvätten som ja va ducktigt uppe vid 7 å stoppa in i maskin å sen är det bara att sätta sig i bilen å åka upp till sjukan....
    Oh så spännande, hoppas att du får ett gott besked.
  • Kevlarsjäl

Cia80: Hur ser det ut för dig senare i veckan? Jag hoppas det blir lite svalare för Elsa är INTE förtjust i att åka vagn i värmen och då är det så svårt för mig att ta mig ner till stan även att det är nära. Men blir det svalare tar jag gärna en fika. Lördag drar jag söderut för maken börjar sin semester så sen är jag borta i 2-3 veckor.

Jannovich: Trevligt med besök i Vimmerby även om det inte blev av idag. Jag kommer nämligen från Vimmerby.

LoV: Hur lång tid tog det att köra härifrån till Ullared?

Läste att det hade åskat hos några av er igår. Vi hoppades så att det skulle göra det. Vi var ute och promenerade i Vidingsjö i går kväll och när vi var på väg hem så såg vi att det drog ihop sig rejält med åskmoln. Och sen när vi satt hemma så såg vi blixtrar långt bort men det kom aldrig någon åska till oss tyvärr. Hade varit skönt med en riktig urladdning. Fast som ni skriver, det är kanske lite svalare idag.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2