• Elli80

Linköping, någon? del 2

Detta är fortsättningstråden för Linköping, någon? Tråden startade 1/5 -08. Bor du i Linköping eller kanske ska flytta dit är du välkommen att vara med!
    Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-271/m32319921.html

(Ursprungstext)
    Hej på er!
    Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli fruktansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd
    Skorpan08 - Therese 38 år, gift, fyra döttrar
    -90, -94, -95 och -08. Bor i Idingstad,Linköping.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-11 11:22
    Ewa sambo med Daniel, sonen William född jan 08, kommer bo i Lambohov f.om 1

• Svar på tråden Linköping, någon? del 2
  • Fru T
    Fru T skrev 2008-07-28 21:55:43 följande:
    heheh ja det har vi med
    å inte allförsällan postar ja innan ja skrivit klart... tänkte skriva att molvärken får gärna finnas om den är pga vad jag vill att det ska va annars får den gärna hålla sig borta...

Nattinatt

ska ju upp å tvätta vid 7 så ja sitter säkert här å svettas ett tag innan ja ska till sjukan
  • MammaTillEKNS

Jannovich: Kul å rida, får väl hoppas för er skull att det inte blir lika varmt imorgon
    Mat kan vara ganska kul å shoppa ibland när börjar du jobba igen?

(¯`°?.¸ ღ♥ Nathalie 071230♥ღ ¸.?°´¯)
  • jannovich
    MammaTillEKNS skrev 2008-07-28 22:02:56 följande:
    Jannovich: Kul å rida, får väl hoppas för er skull att det inte blir lika varmt imorgon Mat kan vara ganska kul å shoppa ibland när börjar du jobba igen?
    Annars blir det som sagt en annan gång.. och att åka och bada är ju inte helt fel det heller

Jag börjar jobba v.33, 11 augusti blir det väl. Usch, det är ju snart!

Jag kanske hänger med er folket på onsdag om vi har hunnit städa och fixa och allt sånt innan.. så jag skriver inte upp mig på listan förrän jag vet!
  • dinana

fikaträff onsdag kl 14.00

kopiera och fyll i :

Mammatill4a och lilla Alma
    Fru Tzoanidis
    Dinana (om jag har några pengar kvar)

• dinana

Gud vilken besvilkelse.. tänkte jag skulle vara så duktig och beställa lite gravtest jag med.. gick in på tradera.. hitta 10 st för 58 kr.. valde ju såklart köp nu. gick in för å betala och vad? jo det fattas 10 öre på kontot.. alltså, jag har 57,90 på kontot *wtf*

• dinana
    Svar på #895
    Tror ni jag kan få köpa dem för 57,90?
  • Elphaba

Tillkommer inte frakt på priset också? Annars tror jag självklart du kan få betala 37,90 om du mailar och förklarar dilemmat.

• dinana
    Elphaba skrev 2008-07-28 22:39:12 följande:
    Tillkommer inte frakt på priset också? Annars tror jag självklart du kan få betala 37,90 om du mailar och förklarar dilemmat.
    Nej, det är gratis frakt =) Tyckte 58 kr var ett bra pris på 10 stycken.. kostar ju det dubbla nästan om man köper dem från billigatester (är ju samma test liksom)
  • Elphaba

Absolut ett bra pris. Och tror inte det blir något problem alls med 57,90kr heller ;)

• Leos och Vincents mamma

Idag var det äntligen våran tur att shoppa loss på Gekås i Ullared. Nu är vi 6500 kr fattigare, men såå lycklig! Har fått MASSOR med kläder till båda barnen o till oss själva. Vinter kläder till Leo o flecce overall till Vincent. O lite annat smått o gott förutom kläder.
    Köpte bland annat en portabel dvd så att Leo (o jag) kan kika på film i bilen.
    Vi kom dit vid 10 idag o åkte inte därifrån förrän 17.30!
    Det var ingen kö när vi kom o knappt nån kö i kassan, fick kanske vänta högst 5 minuter.
    Det var rätt mycket folk annars där inne o ibland blev det lite trångt, men trodde att det skulle vara värre.

Leo var hos sin morfar, men Vincent var med oss o han var såå duktig o sov, åt o låg o skrattade o sparkade i vagnen hela tiden.

Nu ska vi sova!

Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
Svar på tråden Linköping, någon? del 2