• VeeKa

Vad trött jag blir !

I ett flertal trådar här på Fl, hittar man diskutioner (nästintill) bråk om unga föräldrar är bättre än gamla etc. Allvarligt talat, kommer ni någon vart med det eller ? Jag var tvungen att klämma in en kommentar på en annan tråd. Men alltså, leder det någon vart ?! Det kommer aldrig någonsin komma fram ordentligt om unga är bättre än gamla osv. Varför denna tävling ?! Vi är väl för f*n bra på våra egna sätt ?! Eller är alla olika beroende på ålder. (då talar jag om 2 sätt. Unga & "gamla"). Och i varje tråd om någon ung mamma/pappa, så är det alltid någon som bara måste klämma in en kommentar om hur FEL det är att skaffa barn ungt, om hur idiotiskt det är osv. Hur orkar ni/man ? Vill inte starta en till tråd om det, för dem flesta slutar bara i "bråk", då det inte leder någon vart. Men svara bara på frågan, är det värt det ?

• Svar på tråden Vad trött jag blir !
  • konkjela

livserfarenhet innebär ju faktiskt att man har lärt sig saker och upplevt grejer genom åren, så man kan kanske hantera saker på ett annorlunda sätt än en 20-åring, man har ju faktiskt varit med om mer saker. men det är ju inte säkert att det är bättre, det beror ju hur man är som person.

• VeeKa

men de är jue de jag vill komma fram till. Det finns dem som har varit med om mer som är unga, än dem som är äldre. Det jag vill komma fram till, det är att alla är så olika. Och ja har svårt att tro att man tar hand om sitt barn bättre pga livserfarenhet. Det kan jag säga genom att tex min mamma (som är 41år) inte vågar vara barnvakt åt mina barn, då hon anser att hon inte kan hantera dem, eller vet hur man gör. Men hon har väl livserfarenhet ? Bara en tanke...

• ramlander
    VeeKa skrev 2008-07-17 01:00:29 följande:
    men de är jue de jag vill komma fram till. Det finns dem som har varit med om mer som är unga, än dem som är äldre. Det jag vill komma fram till, det är att alla är så olika. Och ja har svårt att tro att man tar hand om sitt barn bättre pga livserfarenhet. Det kan jag säga genom att tex min mamma (som är 41år) inte vågar vara barnvakt åt mina barn, då hon anser att hon inte kan hantera dem, eller vet hur man gör. Men hon har väl livserfarenhet ? Bara en tanke...
    det är en helt annan sak de med din mor, en ny tråd om de kanske?
  • VeeKa

Ja, men de har inte med min mamma att göra. Sluta med sarkastiska kommentarer. Saken är den att ja vill ta ett exempel på en äldre människa, som ni påstår skall ha mer livserfarenhet (vilket jag inte tvivlar på, missuppfatta mig rätt) men som ändå känner sig otrygg när de gäller barn, vilket denna tråd handlar om ?

ramlander skrev 2008-07-17 09:28:26 följande:
    det är en helt annan sak de med din mor, en ny tråd om de kanske?
  • Longwayhome

Nu måste jag missat nåt för jag ser inte nån sarkasm nånstans?
    Ej heller påstås det ATT DET ÄR SI ELLER SÅ.

Sen....var går gränsen för en äldre och en yngre människa och VEM ska dra den gränsen?

Förstår inte varför det ska vara så svårt att begripa att alla gör sitt efter SINA förutsättningar helt enkelt. Inte att nån har rätt eller fel.

Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
  • VeeKa

Ja, jag tog det så ! Sen är det faktiskt så, att det är NI som drar den gränsen ! Vi som är unga, skiter i den gränsen, men nog skall gudarna veta att vi får höra om den. Denna tråd handlar inte om gränserna mellan gammal och ung, den handlar om varför man alltid skall klämma in en oväsentlig kommentar om hur onödigt det är att skaffa barn ungt i varje tråd där yngre är gravida eller nyss har fått barn. Istället för att stötta dem i detta tuffa samhälle, så har dem flesta för vana att klanka ner osv. Det tycker jag är fel. Och de är vad jag menade med tråden ! Och denna skulle inte bli en likadan !

Longwayhome skrev 2008-07-17 11:44:15 följande:
    Nu måste jag missat nåt för jag ser inte nån sarkasm nånstans?Ej heller påstås det ATT DET ÄR SI ELLER SÅ.Sen....var går gränsen för en äldre och en yngre människa och VEM ska dra den gränsen?Förstår inte varför det ska vara så svårt att begripa att alla gör sitt efter SINA förutsättningar helt enkelt. Inte att nån har rätt eller fel.
  • oio

I en del trådar kläms det in kommentaren "unga har mer ork"...är det en sån du menar? Onödig kommentar? Och, ja, det finns då en del unga som kastar onödiga kommentarer uppåt också.

I övrigt...jag förstår vad du menar.

En annan sak inom detta...blir rätt fascinerad ibland av att en del vill försvara sig så starkrt mot okända på internet.

VeeKa skrev 2008-07-17 11:50:53 följande:
    Ja, jag tog det så ! Sen är det faktiskt så, att det är NI som drar den gränsen ! Vi som är unga, skiter i den gränsen, men nog skall gudarna veta att vi får höra om den. Denna tråd handlar inte om gränserna mellan gammal och ung, den handlar om varför man alltid skall klämma in en oväsentlig kommentar om hur onödigt det är att skaffa barn ungt i varje tråd där yngre är gravida eller nyss har fått barn. Istället för att stötta dem i detta tuffa samhälle, så har dem flesta för vana att klanka ner osv. Det tycker jag är fel. Och de är vad jag menade med tråden ! Och denna skulle inte bli en likadan !
  • oio

En tanke till....inte alla skiter i gränsen...hur många trådar finns det egentligen från unga som frågar vart gränsen går...för de vill bli unga..?

Men, det är väl kanske de mer individuella fallen iaf?

• ramlander
    man vet väl förutsättningarna när man skaffar barn " i det tuffa samhället".klart vi hjälper er "unga" ...vi som har livserfarenhet. för mej är det helt ok att skaffa barn när man vill.
    jag vet av erfarenhet att "barn inte ska ha barn".
  • Longwayhome
    Svar på #27
    Ja visst blir man fascinerad! Ett tvättäkta FL syndrom!
    Busprins född 060314 och lillebror i magen BF 080817
Svar på tråden Vad trött jag blir !