• pindile

brännmärke på min son

min son föddes för snart tre år sedan i v29. låg på neo i 5 veckor innan vi kom hem. väl hemma upptäckte vi ett brännmärke på hans rygg som kommit av de små mätgrejerna som fästs på sidan av ryggen.....
    kändes sååå jobbigt, det syns än idag som ett ljust märke, ett ärr för livet.
    och allt beror på att sköterskorna missat att byta plats på dessa varma grejer.( vet inte vad de kallas)
    om jag ändå vetat....
    han måste ju fått ONT....tycker än idag att detta e jobbigt.
    nån mer som råkat ut för samma sak??

• Svar på tråden brännmärke på min son
  • pindile

det e välklart att jag e tacksam....vem e inte det?? men jag ville bara veta om nån mer varit med om samma sak....vad e så fel med det?? känns som alla ska tala om för mig att jag "borde släppa det"
    vem e du för att säga till mig att "de räddade han liv". tror inte du att jag vet det??
    men bara för att de räddat honom e det väl inte ok att de missköter sig som de gjort?? ska man inte kunna lita på vårdpersonalen?? jag lade min son i deras händer och har du inte varit med om nåt liknande så vet du inte hur det känns!!
    TACK så mkt för "stödet".....

• MsBeauty

Min son har också ett sånt märke på foten. På sjukhuset så de att det var smultronmärke eller vad det heter, men det kommer väl inte för att han haft mätaren där i 6 timmar? Där var intryckt märke efter mätaren och sen har det inte gått bort.

• Luddvar

Trist med ärr men om ni inte märkte det förrän efter tre veckor så kan det ju ha hänt något annat under tiden eller? Ärligt talat undrar jag om ett försäkringsbolag skulle ersätta något sådant som det tog tre veckor för er att upptäcka.

• pindile

snälla nån....om det var nåt annat skulle väl knappast sköterskan sagt till oss att det var det?? hon sa ju att de måste missat att ta bort den. o tittar man på foton på honom så ser man att det e precis där märket sitter....
    jag menar inte en sån som mäter syresättnigen, han hade en sån på foten den har inte lämnat märke i efterhand, utan såna små plattor som när man mäter ekg typ.....

• pindile

blir besviken på er tjejer...skrev inte här för att få kritik o för att ni ska tala om för mig att jag i princip e löjlig o inte vet vad jag pratar om.....jag ville bara veta om nån varit med om samma sak som jag.....e det så fel eller????
    tycker vi lägger ner tråden om inen har nåt vettigt att tillägga..

• Sicali
    pindile skrev 2008-07-21 19:20:08 följande:
    blir besviken på er tjejer...skrev inte här för att få kritik o för att ni ska tala om för mig att jag i princip e löjlig o inte vet vad jag pratar om.....jag ville bara veta om nån varit med om samma sak som jag.....e det så fel eller????tycker vi lägger ner tråden om inen har nåt vettigt att tillägga..
    Skriver man på nätet får man räkn med att alla inte skriver det man vill höra.
  • jojjetöza

jag kan inte förstå hur någon kan säga att det inte e en så stor grej..hallå har han fått ett brännmärke så borde det ju gjort ganska så ont på den lilla stackaren..det vet man ju själv när man har bränt sej det känns rätt så rejält..o självklart så tror jag att hon e tacksam för att dom räddade lillens liv,men det var inte det som ifrågasattes här..

lycka till...o hoppas att ärret bleknar med tiden..vissa gör ju det..
    kraam

• jojjetöza

jag kan inte förstå hur någon kan säga att det inte e en så stor grej..hallå har han fått ett brännmärke så borde det ju gjort ganska så ont på den lilla stackaren..det vet man ju själv när man har bränt sej det känns rätt så rejält..o självklart så tror jag att hon e tacksam för att dom räddade lillens liv,men det var inte det som ifrågasattes här..

lycka till...o hoppas att ärret bleknar med tiden..vissa gör ju det..
    kraam

• Sicali

Tänker också på när min treåring skulle födas, de tog honom med sugklocka, drog lite snett så hans halsmuskel fick ett sår som sedan blev ärrbildat. Vi jobbade med det nästan ett år, opererades och äkte mängder av vände till sjukgymn och plastik kirurger för att åtgärna. Lite värre än ett ärr på ryggen.

Har aldrig klandrat den som drog snett med klockan, hade de inte fått ut honom tillräckligt snabbt hade han dött.
    Man får tänka så istället.

• bella68

jag är bara mamma som du ,om du undrar.det har gått 3 år och du upptäckte det efter 3 vackor.jag var i samma situation som du eller kaske värre.

Svar på tråden brännmärke på min son