pindile skrev 2008-08-05 09:36:36 följande:
ruffe4: får jag fråga om du har barn själv som kommit för tidigt?? tror det e svårt annars att sätta sig in i den sitsen, tinaw menade knappast inte att hon inte accepterar ärren, bara att det e så jobbigt att ständigt bli påmind om den tiden som var såååå jobbig, att varje dag leva i ovisshet om morgondagen istället som alla andra som fått sina små, kunna njuta av att blivit fräldrar och åka hem efter ett par timmar med sin lilla.jag har själv fått en för tidigt och en normalt, med den första fick jag leva dygnet runt med syrgas, mätmaskiner, sondmatning (även efter vi kommit hem) osv....i 7 veckor....o med den andra åkte jag hem 6 timmar efter förlossningen...går inte att jämföra dessa upplevelser, alltid underbart att bli mamma, men inte fullt så underbart om man inte vet om ens lilla bebis kommer leva tills imorgon........
Jag kan visst sätta mig in i situationen.. Inte för tidigt född, men liknande situation, min dotter var svårt sjuk i 7 veckor och hon har en mängd ärr över kroppen från slangar (ännu inte frisk) CVK i halsen osv, ärren är där för det hon gått igenom. Visst påminner ärren, men dom finns ju där för att uppehålla henne vid liv.. Alltså stör jag mig inte på ärren. Påmind hit o dit, det är ju en situation man gått igenom oavsett ärr el inte!